Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

rijbewijs halen in de filippijnen

Gestart door bruno13, zaterdag 28 juni 2014, 14:40:54

Vorige topic - Volgende topic

Dreamer1975

Hahahaha nee,daar ben ik gerust in.Het traject van/naar het werk heeft ze al ontelbare keren feilloos gedaan,enkel het parkeren bij thuiskomst is een hele belevenis,maar er zit snel verbetering in.Gisteren wel doodsangsten uitgestaan toen ze voor de eerste keer de snelweg opmocht van mij  :eek: Aan 80/uur tussen de vrachtwagens en ze durfde niet sneller.....doodsangsten uitgestaan,maar na een tiental km is ze dan gewoon achter een vrachtwagen gaan hangen tegen 90  :biggrinn:

Cosyns Guy

Citaat van: Dreamer1975 op vrijdag  4 juli 2014, 07:28:34
Hahahaha nee,daar ben ik gerust in.Het traject van/naar het werk heeft ze al ontelbare keren feilloos gedaan,enkel het parkeren bij thuiskomst is een hele belevenis,maar er zit snel verbetering in.Gisteren wel doodsangsten uitgestaan toen ze voor de eerste keer de snelweg opmocht van mij  :eek: Aan 80/uur tussen de vrachtwagens en ze durfde niet sneller.....doodsangsten uitgestaan,maar na een tiental km is ze dan gewoon achter een vrachtwagen gaan hangen tegen 90  :biggrinn:
Je zal haar toch moeten leren om sneller te rijden vrees ik.Achter een vrachtwagen blijven hangen is niet direct de veiligste plaats doordat je totaal geen zicht hebt wat er voor de vrachtwagen gebeurd.Hou ook in gedachten dat de meeste vrachtwagens op cruise control rijden indien mogelijk.En als personenwagen bestuurder is het niet evident om een constante snelheid aan te houden,plus dat de kans erin in zit dat je konstant voorbijgestoken word of toch een poging tot.
Mijn vrouw had ook dat probleem maar gelukkig weet ze nu wel wat meerijden met een vrachtwagen is en hoe ergelijk het soms kan zijn als er een auto voor je rijd die geen konstante snelheid aanhoud.
Ik hoor soms ook dat we sneller rijden dan 90 km/uur maar dat ligt aan de afwijking van de snelheidsmeters van de wagens die meer aanduiden dan de werkelijke snelheid.Tachos van vrachtwagens zijn geijkt,dus 90 is 90 reeel...of er moet ermee geknoeid aan de begrenzers..

gertve

Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag  5 juli 2014, 00:05:01
En als personenwagen bestuurder is het niet evident om een constante snelheid aan te houden

Oh, dat dacht ik mooi van wel hoor. Koppie erbij houden, dat wel. Maar als chauffeur moet je je niet laten afleiden.

Amice

Veel personen auto's hebben tegenwoordig ook al cruisecontrol dus ik snap die bewering ook niet.

Zelf reed ik graag constante snelheid ook zonder cruisecontrol, vooral in Duitsland.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Cosyns Guy

Citaat van: gertve op zaterdag  5 juli 2014, 09:20:27
Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag  5 juli 2014, 00:05:01
En als personenwagen bestuurder is het niet evident om een constante snelheid aan te houden

Oh, dat dacht ik mooi van wel hoor. Koppie erbij houden, dat wel. Maar als chauffeur moet je je niet laten afleiden.
Vergeet dat maar,je zou verwonderd zijn hoeveel personenwagens chauffeurs geen gelijkmatige snelheid kunnen aanhouden zonder continue te zitten staren naar de tachometer en ik denk dat het merendeel van de wagens zelfs geen cruisecontrol heeft wat het niet eenvoudiger maakt.

gertve

Oh, ik ben met je eens dat er meer dan genoeg sufkoppen achter het stuur zitten op de weg, personenauto als vrachtwagenchauffeur.
Maar als je een goeie opleiding hebt genoten dan is het rijden met een vaste snelheid erin gebakken.

nils

#46
Citaat van: Amice op zaterdag  5 juli 2014, 11:28:27
Veel personen auto's hebben tegenwoordig ook al cruisecontrol dus ik snap die bewering ook niet.

Zelf reed ik graag constante snelheid ook zonder cruisecontrol, vooral in Duitsland.
Ik vind aan Duitsland fijn dat je ook wat harder kan rijden.
Uiteraard niet met idiote snelheden van 200+, maar met 160 kan je op rustige trajecten prima rijden.
Op de trajectcontroles snelwegen wordt je gedwongen om iemandd met 1 of 2 kmh sneller in te halen.
Dit moet men dan ook per direct afschaffen.

Dreamer1975

Guy,ik begrijp je maar al te goed,rij zelf ook met de vrachtwagen.Op deze moment was het wel het veiligste van haar gewoon achter die vrachtwagen te laten hangen omdat ze in haar leven nog nooit sneller had gereden dan 70km/uur. Ze zat met een doodsangst om die vrachtwagen in te halen,maar die angst gaat ook wel weg naarmate ze meer ervaring opdoet.Heb haar ook uitgelegd dat ze ooit als een sandwich zal eindigen als er plots een file is en de vrachtwagen achter haar de file te laat opmerkt zoals we hier regelmatig zien gebeuren.

Cosyns Guy

Citaat van: Dreamer1975 op zondag  6 juli 2014, 07:52:08
Guy,ik begrijp je maar al te goed,rij zelf ook met de vrachtwagen.Op deze moment was het wel het veiligste van haar gewoon achter die vrachtwagen te laten hangen omdat ze in haar leven nog nooit sneller had gereden dan 70km/uur. Ze zat met een doodsangst om die vrachtwagen in te halen,maar die angst gaat ook wel weg naarmate ze meer ervaring opdoet.Heb haar ook uitgelegd dat ze ooit als een sandwich zal eindigen als er plots een file is en de vrachtwagen achter haar de file te laat opmerkt zoals we hier regelmatig zien gebeuren.
Ja,is mij ook al opgevallen hoeveel staartongevallen er gebeuren met vrachtwagens in files.Denk dat er iets grondig fout zit met opleidingen van al die oostblok chauffeurs als ik zo lees hoeveel ze betrokken zijn in ongevallen,maarja als je dan leest dat ze voor nog geen 200 euro gewoon alle benodigde documenten kopen verwonderd mij dat ook niet dat ze met regelmaat zware ongevallen veroorzaken..
Toon haar misschien enkele fotos van kopstaart ongevallen met vrachtwagens...denk dat dat misschien een motivatie zal wezen om er toch maar langs te gaan..

startagain

Prachtig alle reacties te zien hierop  :applaus:
Wel weet ik niet goed of dit nu nog lukt om met een Filipijns rijbewijs een Belgisch vast te krijgen... Lukt dat anno 2015 nog?
Zou idd een stevige besparing en opluchting zijn. In België moet je rekenen op 2-3 jaar eer je het hebt, en wil ze gaan werken, dan is dit echt wel nodig.
Het hele examen en test systeem is to op bepaalde hoogte nodig, maar ook een geldklopperij. Gebuisd omdat je net iets te hard rijdt, of een fietser voorbijstak op 80cm ipv één meter? PFFFFFFF
Ik hoop dat het kan, dan kan m'n vriendin in alle geval beginnen :)

Move on.. to learn and improve