Alle Ferry schedules in 1 website

Gestart door Ifugao, dinsdag 29 juli 2014, 12:14:57

Vorige topic - Volgende topic

Ifugao


Ronny55

Citaat van: Ifugao op dinsdag 29 juli 2014, 12:14:57

http://schedule.ph/  Had ik nog niet eerder gezien maar werkt goed.
IDD , knap....wij nemen al eens regelmatig de nachtferrie naar Cebu . Met cabine kom je dan lekker uitgerust om 7h00 in Cebu aan , niet direkt goedkoper maar veel comfortabeler.  :jajaja:
Voor de eerste vlucht moet je al rap om 03h00 uit uwe nest als je om 7h00 in Cebu wil zijn. De ganse dag loop je je als een zombie rond.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

kristof19

Citaat van: Ronny55 op woensdag 30 juli 2014, 00:45:46
Citaat van: Ifugao op dinsdag 29 juli 2014, 12:14:57

http://schedule.ph/  Had ik nog niet eerder gezien maar werkt goed.
IDD , knap....wij nemen al eens regelmatig de nachtferrie naar Cebu . Met cabine kom je dan lekker uitgerust om 7h00 in Cebu aan , niet direkt goedkoper maar veel comfortabeler.  :jajaja:
Voor de eerste vlucht moet je al rap om 03h00 uit uwe nest als je om 7h00 in Cebu wil zijn. De ganse dag loop je je als een zombie rond.

ronny, wat is de prijs ongeveer van cdo naar cebu voor een cabin voor 2 personen? Ik kreeg een foutmelding op de website als ik fictief wilde reserveren. Ik wil het ook wel ook wel eens naar cebu met de ferry.

gosternokke

Citaat van: Ronny55 op woensdag 30 juli 2014, 00:45:46
Citaat van: Ifugao op dinsdag 29 juli 2014, 12:14:57

http://schedule.ph/  Had ik nog niet eerder gezien maar werkt goed.
IDD , knap....wij nemen al eens regelmatig de nachtferrie naar Cebu . Met cabine kom je dan lekker uitgerust om 7h00 in Cebu aan , niet direkt goedkoper maar veel comfortabeler.  :jajaja:
Voor de eerste vlucht moet je al rap om 03h00 uit uwe nest als je om 7h00 in Cebu wil zijn. De ganse dag loop je je als een zombie rond.


Nee, voor goedkoop moet je geen cabin nemen, maar gewoon toeristclass, of deck class, dan slaap je  op de stapelbedden aan dek. Zorg wel dat je een kaartje voor het hoogste dek koopt , dan heb je lekker frisse wind.  Slaapt heerlijk.

Ooit 1 keer gedaan met Negros Navigation van Manila naar Cebu , was geen slaapplaats meer op dek, aleen nog airconcabines.  Maar ik wou toch mee dus maar een airconcabin genomen. Probleem was die aircon werd centraal geregeld, en stond op maximum te loeien, ik dacht op een gegeven moment dat ik in een vrieskist lag   :lachen:

Nooit zo koud gehad als daar in  :smiley-philippines:.


@  Ronny 55,   Ik neem aan dat vandaag de dag bij de schepen de aircon wel per cabin regelbaar is ?


    Die site is hopeloos verouderd, met maatschappijen als Negros Navigtion erop die al jaren niet meer bestaan. En ook niet compleet.

  De veerdiensten van Montenegroslines van Iloilonaar Puerto staan er niet op, en nog vele andere ook niet.

Ronny55

@kristof, de laatste keer heb ik 3200 peso betaald,  liza en de kleine en ik. Voor het goedkoper moet je het niet doen, ik sta gewoon niet graag midden in de nacht op.

@gosternoke, tja, dacht het wel maar zo heel zeker ben ik er niet van , heb er niet echt op gelet. heb yoch geen kou geleden. Inderdaad goedkoper is het niet maar wel gemakkelijker dan naar daar zwemmen.  :weetikniet:  :lachen: :lachen:

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

kristof19

Citaat van: Ronny55 op woensdag 30 juli 2014, 23:23:33
@kristof, de laatste keer heb ik 3200 peso betaald,  liza en de kleine en ik. Voor het goedkoper moet je het niet doen, ik sta gewoon niet graag midden in de nacht op.

@gosternoke, tja, dacht het wel maar zo heel zeker ben ik er niet van , heb er niet echt op gelet. heb yoch geen kou geleden. Inderdaad goedkoper is het niet maar wel gemakkelijker dan naar daar zwemmen.  :weetikniet:  :lachen: :lachen:



dank u voor de info. Ik wil eens een andere manier proberen dan het vliegtuig. Ik vlieg niet zo graag en op zee heb ik geen schrik terwijl de luchtvaart natuurlijk wel veiliger is....

gosternokke

Ja veiligheid.   Ik moet zeggen toen na de bomaanslag op de Superferry in Manilabay heb ik het een aantal jaren niet aangedrurfd met de ferry.

Later weer wel, maar de veiligheid is ook wel stukken verbeterd, in Manila word alle bagage door de X-ray gedaan, ga je door een detectiepooortje plus de snuffelhond, die getraind is op explosieven te vinden.  Zelfde als de airport min of meer.



Gaf me wel een veilig gevoel.


Vroeger was het een chaos, je kon alles zonder controle aan boord meenemen, moest wel een keer fout gaan  :negatief:



  Heb ook wel veel geluk gehad, toen de suferferry in Nasipit achter mijn reet helemaal uitbrande.  Moet er niet aan denken dat zoiets op volle zee  was gebeurd.

Rich

#7
Citaat van: gosternokke op donderdag 31 juli 2014, 20:53:48
Ja veiligheid.   Ik moet zeggen toen na de bomaanslag op de Superferry in Manilabay heb ik het een aantal jaren niet aangedrurfd met de ferry.

Later weer wel, maar de veiligheid is ook wel stukken verbeterd, in Manila word alle bagage door de X-ray gedaan, ga je door een detectiepooortje plus de snuffelhond, die getraind is op explosieven te vinden.  Zelfde als de airport min of meer.



Gaf me wel een veilig gevoel.


Vroeger was het een chaos, je kon alles zonder controle aan boord meenemen, moest wel een keer fout gaan  :negatief:



 Heb ook wel veel geluk gehad, toen de suferferry in Nasipit achter mijn reet helemaal uitbrande.  Moet er niet aan denken dat zoiets op volle zee  was gebeurd.

Een kans op een bomaanslag even buiten beschouwing gelaten, stel ik mij toch ook veel vragen over de veiligheid van ferryboten daar. Twee keer met de boot van Cebu naar Masbate geweest, nachtvaart van zo'n 9 uur en als je dan ziet wat een roeste bakken dat zijn dan ben ik niet erg gerust. Ik kan ook niet slapen op zo'n ding en blijf de hele nacht alert en ga dicht bij de reddingsvesten zitten, allemaal heel bewust.  Maar allez, dat is verleden tijd want dat zou ik niet meer doen en neem liever het vliegtuig.
Rich de Nederbelg.