Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

nipa huisje

Gestart door dozo, woensdag 30 juli 2014, 14:46:36

Vorige topic - Volgende topic

dozo

het hout is goed bewerkt, en kippen in overvloed. :lachen:

Amice

Citaat van: gosternokke op donderdag 31 juli 2014, 12:59:11
Ik heb zelf een aantal van die natieve beachcottages. Daar is de onderste meter nog van holowblockss, maar omdat ik geen kippen wil rondscharrelen , meeste niet-pinoys storen zich daaraan. Is het een vrijwel niet te winnen strijd tegen de anay die ik moeten voeren.

  https://www.facebook.com/media/set/?set=a.345503772194753.76986.210233589055106&type=3

Bedoel je daarmee te zeggen dat ondanks de hollow blocks je toch last hebt van 'anay'?

Die cottages zien er m.i. wel duurzaam uit. Waar liggen de prijzen daarvan zo ongeveer?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Citaat van: dozo op donderdag 31 juli 2014, 13:59:03
het hout is goed bewerkt, en kippen in overvloed. :lachen:



  Nou dan is er geen vuiltje aan de lucht  :thumb:


  @ Amice,   ja die anay komen vanuit de grond , en vinden altijd wel een miniscuul kiertje of scheurtje in een hollowblocsmuur om zich naar boven te werken. En de bovenbouw is dubbelwandig   buitenkant sawali, binnen amakan,dus zie je ze ook niet.   In de badkamer kwamen door een gaatje in de voegen van de tegels gevreten naar binnen. het glazuur van de tegels was net te hard voor ze  :lachen:

Prijzen ? ja daar vraag je wat deze zijn in 2008 gebouwd,  op een goede gewapende betonnen fundering en vloer, goed hout, geen cocolumber, dubbelwandig, ieder cotaage met eigen septictank.  Nipadak met veel overlap( is nu wel aan vernieuwing toe) 

Ik denk dat zo een ding vandaag de dag toch al gauw op 5000 euro komt inclusief labour. en sanitair en tegels.  maar kan veel goedkoper, bijv minder kwaliteit hout, en enkelwandig i.p.v . dubbelwandig.

pierrevanwies

Citaat van: dozo op woensdag 30 juli 2014, 20:34:32
nee nils ik ga er niet wonen,ik ga elke keer voor 1 of twee maanden.
ik huur dan iets in dauin puerta cita resort.is van een tante van myn
vrouw.kost incl voor ons 22000 per maand.en ik kan de nIssan picup
gebruiken.tegen kleine vergoeding. gr theo.
ik heb dat huisje voor haar ouders neer laten zetten.
ze woonden eerst in de middle of .en nu kunnen die arme sloebers
genieten. uiteraard staat de title op naam van myn vrouw.
Dan heeft je madam toch effe geluk dat het zo snel gegaan is om de titel op haar naam te krijgen want je had het pas gekocht vorig jaar   :thumb:  .

  Hier bij mij in de omgeving zijn enkele percelen verkocht wat jaren geleden aan echtgenotes van verschillende   :eu:  en  andere nationaliteiten en die
zijn er al jaren druk mee bezig om een titel te krijgen......en dat is maar enkele km van uw plaats af.   :hoedjeaf:

Blauwvinger

Je moet ook een beetje geld onder de tafel doorschuiven  :atyourservice:

dozo

en local  connecties hebben. en zorgen voor een cleane title
dus geen gezeur van familieleden die een graantje willen meepikken.
en natuurlyk er zyn kosten aan verbonden. maar viel reuze mee. :floet:

bananacreek

Dit (zou).....25 duizend pesos gekost hebben.....of dat de waarheid is weet ik niet..........er zit 12000 van mijn aow in....

In Tanjay bergen...en maar zeer eenvoudig ....en enkel maar gewone bamboo....en lokaal hout uit die buurt....




Als ik iets ga bouwen daar (laten maken)..(zomerhuisje)..dan wilde ik aan de buitenkant halve bamboo...daarachter hardiflex (painted met latex (in de kleur van de afgewerkte bamboo) daarachter de 2x3 en 2x2 coco of wat dan ook....en dan aan de binnenkant plywood en als laatste amacan............dit eventueel op 3 tot 4 layers hollowblocs  (boven de grond)............Alleen maar de gedachten nu..... :jajaja: :jajaja:

Wil wel een cr erbij en het probleem wordt om diep in de grond te komen daar boven op de berg.............. :weetikniet: :weetikniet:

Gewone corrugated GI is van slechte kwaliteit nu vergeleken met de jaren '80 en '90................ :negatief: :negatief:

Beter GI corr + nipa daarbovenop om een native design te krijgen.....

bananacreek

Dan zulke meubels van IKEA erin.....


bananacreek

IKEA bedeenpaleis...."voor elk wat wils"............... :jajaja: :jajaja:


bananacreek

Wel wat duurder..............