GPS navigatie in Filippijnen met Android

Gestart door josv, zaterdag 2 augustus 2014, 11:31:02

Vorige topic - Volgende topic

josv

Vraagje : Ik heb sinds kort een samsung note 3. Nu wil ik een navigatie-app voor hebben en natuurlijk 'n kaart van Davao ( liefst gratis cq illegaal   :biggrinn: ) . Ben 'n beetje nieuw op dat gebied dus wat zijn de ervaringen ?
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Ifugao

#1
Ik heb https://play.google.com/store/apps/details?id=com.skobbler.forevermapng en ben daar zeer tevreden mee. Ik heb daar de hele trip van Baguio naar Dumaguete mee gedaan. Bij de aanschaf van het programma (61PHP, waar lullen we over) krijg je 1 gratis land naar keuze. Een heel wereld deel kost $4, en de hele wereld kost je $8. Landen zijn individueel te downloaden en zijn dus off-line beschikbaar op je Android, je hebt dus geen internet verbinding nodig.
Het is veel gedetaileerder dan TomTom, die ik hier ook heb, zeker hier in de PH. Zelfs de onverharde zandpaden staan er op. Het systeem is gebaseerd op  OpenStreetMap.

(Als je Php61 te duur vindt wil ik het programma wel emailen, maar dat is wel een bestand van 37mb)

Ifugao

#2
Hier wat screen shots:















josv

Bedankt Ifuagao !

Ik heb via een ander kanaal deze gekregen, misschien hebben anderen er wat aan :

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mapfactor.navigator&hl=en .

Even getest op m'n pc maar is ook een prima optie denk ik. Kaart van Davao is i.i.g. up-to-date ( voor zover dit kan ) en het is gratis. Incl. restaurant, "point of interest" etc. etc. Ook gratis updates. Wel ong. 220 Mb wat je binnen moet pompen. Is zowel on als offline te gebruiken.

Heb het nog niet geprobeerd maar volgens mij kan je alle landen ( voor zover on-stock ) downloaden.

MAAR...... tis nog maar een 1e kennismaking.

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Ifugao

Citaat van: josv op zaterdag  2 augustus 2014, 16:44:59

Even getest op m'n pc maar is ook een prima optie denk ik. Kaart van Davao is i.i.g. up-to-date ( voor zover dit kan ) en het is gratis.


Het programma is wel gratis maar voor de Maps moet je toch betalen. En die zijn duurder. De USA alleen kost al 15 Euro.

Ronny55

Citaat van: Ifugao op zaterdag  2 augustus 2014, 16:55:17
Citaat van: josv op zaterdag  2 augustus 2014, 16:44:59

Even getest op m'n pc maar is ook een prima optie denk ik. Kaart van Davao is i.i.g. up-to-date ( voor zover dit kan ) en het is gratis.


Het programma is wel gratis maar voor de Maps moet je toch betalen. En die zijn duurder. De USA alleen kost al 15 Euro.

Gratis  :confused2: dat bestaat niet , gratis kijken kan nog net ,maar gratis gebruiken ....droomverder
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

ruff rider

 :hoedjeaf:

Ik gebruik ook navigator, dit werkt prima. De kaarten hiervan zijn van http://www.openstreetmap.org. Deze kunnen zelf aangepast worden. (alles gratis)

greetz
Ruff Rider

Ifugao

Citaat van: Ronny55 op zaterdag  2 augustus 2014, 21:53:26

Gratis  :confused2: dat bestaat niet , gratis kijken kan nog net ,maar gratis gebruiken ....droomverder


Ronny, toch is Navfree gratis, ook de maps. Ik heb het gebruikt in het verleden maar kon er hier niets mee in de PH omdat daar geen maps voor was.
Nu heb ik zojuist even gekeken en zowaar is nu de PH ook verkrijgbaar en gratis te downloaden. Ook dus zonder internet verbinding te gebruiken.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.navfree.android.OSM.ALL

Ronny55

Ok, dat gaik eens proberen met een fake id , wil ook geen hopen spam achteraf
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luke

Op men Windows (Nokia 625) is dat standaard meegeleverd. Kaart PH downloaden en werkt zoals een TomTom.

Ifugao

Citaat van: Ronny55 op zondag  3 augustus 2014, 04:28:04
Ok, dat gaik eens proberen met een fake id , wil ook geen hopen spam achteraf



Krijg je niet, don't worry  :thumb: