Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

bemeubeld huis in Cebu (City) gezocht.

Gestart door startagain, vrijdag 9 mei 2014, 08:34:08

Vorige topic - Volgende topic

startagain

Bedankt allen voor de reactie's.
Ter info voor anderen:
We hebben een appartementje (4 personen + sofabed) gehuurd. Spiksplinternieuw, en volledig ingericht, dus alles quasi in orde. Was in Mabolo; LOT 8 Condominium. Prijs 35k peso voor 1 maand, plus elec en water. Zwembad en wifi (niet op app, wel op administrator verdieping).

Is goed meegevallen; als je op hotel moet met 5personen ben je een pak meer centen kwijt. Wij hebben in die maand ca 10 dagen in het appartement geweest.

Groetjes
Stan

Move on.. to learn and improve

Alex

Kan je nog meer erover vertellen ? Borg ? wie is de verhuurder ? Dezen ze moeilijk over 1 maand huren ? Heb je dit vanuit belgie/ned. geregeld of terplekke ?

startagain

Alex,

borg was ook 35k; ik vond het veel , maar omdat alle apparaten nieuw waren, hebben we hiermee ingestemd. Wel in het contract geschreven dat we de borg dezelfde dag (na inspectie van de condo) terug willen. Was geen probleem, en hebben we volledig teruggekregen. Ik heb het van Belgie geregeld, maar een vriendin wel ter plekke laten gaan ter controle, en om de (moeilijke) details uit te spitten: electriciteit: prijs per kWh? Water prijs? Reinigen?
Wifi was goed, maar enkel op 4e verdiep..dus een beetje onhandig, omdat je daar telkens naartoe moest. Was wel gratis.
Was echt makkelijk, een vriend(in) of familielid is niet echt nodig, maar wel handig.
Splinternieuwe condo, met gemeenschappelijk zwembad.. maar dat stelde niet veel voor. We lagen op het 11e verdiep. Weinig lawaai. Lift was snel, maar, alhoewel nieuw, was één van beide liften soms (under maintenance ;-))

Als je wil zoek ik de verhuurster (agentschap) terug op.

Mvg
Stan
Move on.. to learn and improve