Een Vriendin naar Belgie laten komen voor ongeveer 3 maanden

Gestart door Witte1976, zaterdag 9 augustus 2014, 16:48:23

Vorige topic - Volgende topic

Witte1976

Hallo,

Een vriendin van mijn woont in de filipijnen, maar werkt momenteel nog in Koeweit.
In December gaat ze terug naar de Filipijnen.

Dan zou ze graag mij komen bezoeken voor ongeveer 3 maanden.
Nu mijn vraag is, is dat mogelijk en zo ja, hoe?
Wat zijn de nodige stappen an hoelang duurt het voordat alles in orde Is.

mvg,,

Rich

Rich de Nederbelg.

Luke


Witte1976

Geen idee of dat mogelijk is, haar officieel address is in de filipijnen.  Een ander problem is dat ze daar niet aleen buiten mag, ze mag met niemand praten, haar baas controleerd alles. Dus is het zo goed als onmogelijk om naar de ambassade te gaan.

Luke


Witte1976

Als haar baas slaapt of gaan werken is. ze werkt daar als nany, ze mag enkel met familie praten.

gosternokke

Die baas denkt zeker dat we nog in het feodale tijdperk leven  :lachen:     Lijkt wel op slavernij  :negatief:

@ Witte je vriendin bepaald zelf met wie ze praat, en of ze wel of niet naar een ambassade gaat.  de baas is zeker bang dat ze een klacht indiend bij de ambassade.


  Die Koeweities zijn de grootste minkukels op aarde zowat,  tijdens de inval van Irak , namen de meesten zoveel ze konden mee  op hun vlucht naar Saudie. De pinay maid werden massaa achter gelaten, want die moetsen zogenaamd op het huis passen.  En die vielen massaal ten prooi aan Iraakse verkrachers.

Echt super min volk die Koeweities,

Zou goed zijn je vriendin wat assertiever te instrueren, ze is geen slaaf , maar gewoon in londienst, die je dat niet lopen ze echt over je heen, en ben je nog minder as een hond  :negatief:

Witte1976

Daar heb je groot gelijk in. Maar het is duidelijk dat ze bang is van hem.  Ze wil niet in de problemen geraken en ze heft het geld nodig. haar contract loopt to halverwege 2015 maar ze wil stoppen in December, haar baas is daar voorlopig akkoord mee. Ze zegt dat hij heel vriendelijk is en ze heft en geode band met de kinderen, de jongste is nu 14.
Ik snap eigenlijk niet dat ze daar een nany in dienst kunnen nemen voor 100 dinar, rond een 250 euro per maand.denk dat zoiets in belgie niet mogelijk is.
Dit is voor mij echt wel slaverij, nu niet dat ze haar dood moet werken maar gewoon het feit al dat ze alleen niet buiten mag en wat nog allemaal.
Dit is ook de rede waarom ik haar naar belgie wil laten komen, Ik denk dat ze wel wat rust en vrijheid verdient zonder in armoede te leven of als slaaf. Ze zit daar nu al bijna 4 jaar. In December wil ze terug naar haar familie in de filipijnen en dan na nieuwjaar zou ze willen op vakantie komen in belgie.


Pinocchio


nils

Een paar oud klasgenoten werken ook als verpleegster in Saudi, Qatar en andere landen.
Zij hebben een soort van boardroom en kunnen slechts een keer in de zoveel tijd onder begeleiding ergens naar toe.
Dit is dus zo'n beetje de norm daar voor OFW's die makkelijk vervangbaar zijn.