Een Vriendin naar Belgie laten komen voor ongeveer 3 maanden

Gestart door Witte1976, zaterdag 9 augustus 2014, 16:48:23

Vorige topic - Volgende topic

Witte1976

Inderdaad, Ik heb haar nog nooit ontmoet. Ik ken haar enkel van het chatten en Skype sinds begin 2013. Ze zit daar hele dagen binnen, af en toe kan ze eens buiten met de familie.

Pinocchio

Dit zijn de voorwaarden om een vriend(in) uit te nodigen vastgelegd door de Belgische ambassade in Manila:

Zie ook de andere topics op dezelfde website.

http://www.diplomatie.be/Manila/default.asp?id=28&ACT=5&content=12&mnu=28

a007esprit

Ik zou je aanraden  toch eerst eens naar de filippijnen te gaan voor je nog maar tracht haar naar hier te halen , Zodat je toch minstens kan aantonen dat je haar in het echt hebt ontmoet . Leg een dossier aan met foto's en betalingsbewijzen en allerlei kleine dingen (waarvan je nu misschien denkt dat heeft geen  belang).
Als het dan echt iets word tussen jullie dan sta je al steviger in je schoenen . (en kan u vertellen ik zelf heb een van de moeilijkste wegen doorlopen om mijn echtgenote hier te krijgen een heel verhaal waar je een film kan over maken)
Het is altijd ook makkelijk als je iemand in de Filippijnen kent die je wat wegwijs kan maken afhankelijk waar ze woont ,ikzelf ben zeer goed geholpen door een man van Goud Gustaaf uit Bree denk dat er veel leden hier goede herinnering hebben aan hem ,iemand die altijd klaar stond voor iedereen spijtig genoeg overleden enkele jaren ,maar er zijn hier nog altijd veel leden die mensen helpen en de wegen zowat kennen.
ik zou zeggen ga ervoor  leer haar kennen .  :thumb:
Ben nu al 8 jaar gelukkig getrouwd en zou de tijd niet meer willen terug draaien .
als je met iets van vragen zit ,mag je altijd een  bericht sturen of de leden hier kunnen je altijd helpen
Groeten
Chris

Citaat van: Witte1976 op zaterdag  9 augustus 2014, 16:48:23
Hallo,

Een vriendin van mijn woont in de filipijnen, maar werkt momenteel nog in Koeweit.
In December gaat ze terug naar de Filipijnen.

Dan zou ze graag mij komen bezoeken voor ongeveer 3 maanden.
Nu mijn vraag is, is dat mogelijk en zo ja, hoe?
Wat zijn de nodige stappen an hoelang duurt het voordat alles in orde Is.

mvg,,

Witte1976

Daar kan ik je gelijk in geven, maar ik ben momenteel niet in staat om dat te doen vanwege mijn werk en mijn ex die niet doet wat van haar verlangt word als je begrijpt wat ik bedoel.

Hetgeen wat ik wou doen is haar naar hier laten overkomen om haar toch een betere tijd te geven naar bijna 4 jaar geen vrijheid te hebben gehad. ze zou eerst haar ouders willen terug zien, en waar die wonen heb je helemaal niets, daar hebben ze nog geen elektriciteit.

Is het echt zo moeilijk om iemand van de Filipijnen uit te nodigen voor vakantie hier? Wij kunnen overal op vakantie maar blijkbaar kunnen die mensen dat helemaal niet, los van of ze het geld ervoor hebben of niet.

Ik denk wel dat ze na vier jaar geen leven te hebben wel een korte vakantie verdient.

groetjes

Adik

Even los van de discussie dat rijke landen zich 'beschermen' door arme landen barrières zoals visumplicht te geven, hoe denkt u dat uw aanvraag over gaat komen als iemand die (naar ik aanneem) op dat moment geen werk heeft en dan enkele weken maanden zichzelf (of door iemand) moet laten onderhouden?

Anderen kunnen het beter vertellen maar misschien dat het wel een pre is (ten opzichte van Pinoy die nog nooit in het buitenland zijn geweest) als ze tijdig terugkeert van haar werkvisum in de Filippijnen.

Misschien dat het verstandig is om haar au-pair te laten worden in België? Lijkt me een grotere kans van slagen. Wel werk, past in haar 'straatje'?

Pinocchio

Citaat van: Witte1976 op maandag 11 augustus 2014, 12:37:20
Is het echt zo moeilijk om iemand van de Filipijnen uit te nodigen voor vakantie hier?

Voor iemand zonder geld en zonder terugkeergarantie is het zogoed als onmogelijk.

Hiermee beschermd de overheid zichzelf en degene die iemand uitnodigt.


gosternokke

@ Witte 1976,

Als je vriendin  een nieuw contract kan laten zien dat de na vakantie in  :belgiesmiley: weer gaat werken in Koeweit zou dat misschien wel helpen, zodat men in ieder geval geen vestigingsgevaar zal zien.

Je kan ook iemand anders garant laten staan. Een kennis van mij heeft onlangs zijn  ouders garant laten staan om zijn  :smiley-philippines: vrouw en kind voor 3 maand in  :nederlandsevlag:  op vakantie te laten komen.  Zelf is tie werkloos dus was onvoldoende garantie.

kristof19

Citaat van: Witte1976 op maandag 11 augustus 2014, 12:37:20
Daar kan ik je gelijk in geven, maar ik ben momenteel niet in staat om dat te doen vanwege mijn werk en mijn ex die niet doet wat van haar verlangt word als je begrijpt wat ik bedoel.

Hetgeen wat ik wou doen is haar naar hier laten overkomen om haar toch een betere tijd te geven naar bijna 4 jaar geen vrijheid te hebben gehad. ze zou eerst haar ouders willen terug zien, en waar die wonen heb je helemaal niets, daar hebben ze nog geen elektriciteit.

Is het echt zo moeilijk om iemand van de Filipijnen uit te nodigen voor vakantie hier? Wij kunnen overal op vakantie maar blijkbaar kunnen die mensen dat helemaal niet, los van of ze het geld ervoor hebben of niet.

Ik denk wel dat ze na vier jaar geen leven te hebben wel een korte vakantie verdient.

groetjes


Ik wil u niet ontmoedigen maar U hebt 0,00000000 kans om haar in uw en haar huidige situatie naar belgie te halen. Is gewoon een heel eerlijk en correct antwoord.....

Witte1976

Even om misverstanden uit te sluiten, Het is niet dat ik zonder werk en zonder geld zit. Ik kan het me alleen niet veroorloven om enkele keren op  en af the vliegen naar de Filipijnen.

Maar het is intussen me al wel duidelijk geworden dat er weinig kans is om haar hier even te laten verblijven.

groeten,
Davy

Amice

Je zult, indien gewilt je heil dienen te zoeken in Au pair(afhankelijk van haar leeftijd) of een studie exchange programma.

Als je de volledige zorg over je kinderen hebt kan ze  zelfs nog als au pair bij je zelf in huis komen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent