Een Vriendin naar Belgie laten komen voor ongeveer 3 maanden

Gestart door Witte1976, zaterdag 9 augustus 2014, 16:48:23

Vorige topic - Volgende topic

Adik

Er zwerft hier ergens een lijstje rond met landen waar iemand uit PH geen visum nodig heeft om op vakantie te gaan. Stonden best wel leuke landen tussen. Boek een vakantietje aldaar en leer elkaar wat beter kennen. Kun je daarna altijd nog bepalen of ze de moeite waard is? En wie weet kunnen ze qua familie aldaar ook wel iets regelen qua terugkeer garantie?

gosternokke

Marokko, bijvoorbeeld, daar kunnen zowel pinays  als Belgen op vakantie zonder visum. En als je haargelijk vanaf Koeweit daarheen laat vliegen is de afstand ook niet zover voor haar.    Weet of er rechtstreekse vluchten zijn, maar in iedergeval dan wel via Dubai.

Rich

Citaat van: Lex1980 op dinsdag 12 augustus 2014, 07:48:36
Er zwerft hier ergens een lijstje rond met landen waar iemand uit PH geen visum nodig heeft om op vakantie te gaan. Stonden best wel leuke landen tussen. Boek een vakantietje aldaar en leer elkaar wat beter kennen. Kun je daarna altijd nog bepalen of ze de moeite waard is? En wie weet kunnen ze qua familie aldaar ook wel iets regelen qua terugkeer garantie?

http://www.travelingmisslazy.com/visa-free-countries-for-filipinos/
Rich de Nederbelg.

gosternokke

 . :lachen:   Das grappig, al die minstaatjes   in  :eu: mag een pinay dus zonder visum in  Andorra , Liechtenstein en zo,  allen ik denk geen van die ministaaatje heeft een airport dus moet je toch via de buurlanden binnenkomen waar je dus toch een schengenvisum voor nodig heb.

gosternokke

Citaat van: Amice op dinsdag 12 augustus 2014, 02:07:59
Citaat van: Witte1976 op maandag 11 augustus 2014, 23:20:58
Als ik hier alles goed begrijp, dan eerder wat ik doe, er is geen enkele kans dat ze hier naar belgie op vakantie kan komen?

Nee, er zijn wel mogelijkheden maar die moeten dan maar net in je straatje passen.

Wat mogelijk zou kunnen is om haar zelf een georganiseerde reis te laten boeken met daarin verwerkt de mogelijkheid om jou te bezoeken.

Als ze zelf het geld daar niet voor heeft kun je haar dat toesturen. let wel ze dient daarnaast nog â,¬ 34 per verblijfsdag te hebben.
Zo een georganiseerde reis houdt tevens ook de terugkeer garantie in aangezien het reisburo daarvoor verantwoordelijk is en dus de touristen terug huiswaarts dient te brengen.




  @ Amice, zo een georganiseerde reis heeft toch een heel strak reisschema ?   Of ze zou een deel van de reis missen als  ze in  :belgiesmiley: een paar dagen blijft hangen.

  Maar ik denk dat het reisburo in kwestie hier niet gelukkig mee is, die zullen als de dood zijn dat ze er tussen uit piept, en hun zijn verantwoordelijk.



   Ik heb dat jaren terug ook wel eens geprobeerd te regelen voor een filippijnse die perse naar  :eu: wilde komen , desnoods illigaal.     Ook geprobeerd met een georganiseerde tour door  :eu:  waar ze op een gegeven moment  er tussen uit zou piepen.   

Maar het reisburo in kwestie trapte er niet in  :biggrinn:      Die zijn ook niet op hun achterhoofd gevalen, een pinay met geen baan en geen vette banksaldo, nieuw paspoort, nooit in buitenland geweest wil ineens  een europatour doen  die 3000 US Dollar kost   

  Ging mooi niet door    :lachen:

Amice

Er  zijn wel reizen waar je bv een of meerdere dagen strand of shopping trips hebt.
Men dient zich dan weer te melden bij de touroperator op de daarvoor aangegeven tijd.

Zo een tour zou dan wel belgie dienen aan te doen uiteraard.
Op papier is zo een tour strak geregeld ja dat klopt, maar ook de touroperator is een Pinoy he.

Money talks in de phils.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Adik

Ik lees op aupair-world.net dat de leeftijdgrens in NL en bijvoorbeeld ook UK (in london zitten ze te springen om goede aupair tegen fatsoenlijk salaris volgens zeggen) 30 is. Dat zou misschien nog een mogelijkheid zijn?

Is er trouwens een verschil in wat men in phils domestic helper noemt en aupair?

Amice

In principe wel ja, domestic helper is en maid/yaya pur sang terwijl een Au pair eigenlijk een cultureel uitwisseling programma is waarbij de au pair dus de cultuur van het gastland leert kennen en in ruil daarvoor enig licht huishoudelijk werk doet.

In de praktijk komt daar maar weinig van en is het meer op de kinderen passen etc. en zo af en toe een dagtochtje met de familie.

Het is goed mogelijk dat de leeftijd in UK 30 jaar is, in  :nederlandsevlag: is dat 25 jaar zover ik weet.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

startagain

Is inderdaad moeilijk.
Ikzelf heb ca een jaar geleden hetzelfde geprobeerd; de destijds (2001) nanny van onze kinderen naar hier laten komen met een toerist visa: voldoende inkomen, borg dus ok; ziekteverzekering zou ook geen probleem zijn ed.
Antwoord Belgisch Ministerie Buitenlandse Zaken op visa aanvraag: er is, wegens het verleden, een risico dat ze (de ex nanny) hier terug op de kinderen (die ondertussen meerderjarig zijn) zal passen als nanny, en niet terug zal gaan naar de Filipijnen!
Belachelijker kan het niet!

Mvg,
Stan
Move on.. to learn and improve

startagain

Weet iemand hoe het zit, moest de Pinay naar Noorwegen gaan? Dat is blijkbaar makkelijker. Als Belg kan je daar makkelijk naartoe..eventueel daar trouwen een mogelijkheid? Iemand op de hoogte van zulk een piste?
Move on.. to learn and improve