Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

De heimweewinkel.

Gestart door Rich, dinsdag 10 januari 2012, 12:25:28

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Jaja leuk luchtkasteeltje en lekkere drop  :jajaja:

:thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jim miata

Citaat van: Amice op maandag 27 februari 2012, 22:02:03
Vandaag toch nog n redelijke pindakaas gevonden hier in manila. Het blijkt dat die elders in het land ook verkrijgbaar zijn.

Normaal zijn alle pindakazen in de supermarkt hier gezoet en te zoet.

Deze vond ik in een delicatessen kraampje met natuurprodukten. 100% natural  peanutbutter.  merk DIDI's

Het is geen Calve maar die is dan ook te vet en Didi's smaakt redelijk goed.

ook de Nederlandse pindakaas is enigzins zoet, maar er zijn hier ook zeer licht gezoete soorten te koop, ik vindt de AMERICAN MAID (USA import) zeer ter pruimen en is in "creamy" en "chunky" met brokjes pinda, te verkrijgen, in iedere goede of grotere supermarket ook in sm supermarket of hypermarket.

Ps. van het zelfde merk is ook een voortreffelijke, niet gezoete mayonaise verkrijgbaar.
ik geniet mijn pensioen in de tropen

jim miata

Citaat van: Digos op zaterdag 25 februari 2012, 14:31:08

Chocolade......moet ik altijd kilo's van mee sleuren in men valies  :lachen:


Is Prima chocolade te koop hier in de supermarkt Van Houten ik weet eerlijk gezegd niet of dat merk de Belg aanspreekt maar in Nederland is het een in het algemeen zeer gewaardeerd chocolade merk, voor repen en tablet in white chocolate, milk chocolate, semi sweet chocolate, darkchocolate en met hazelnoot, voor redelijke prijzen in de Filipijnen te koop, ik zou daar persoonlijk de risico's van smelten  en verkleuren,  niet voor willen lopen, nog afgezien van de poespas van het inpakken en de verzendkosten.
ik geniet mijn pensioen in de tropen