Blinde smaaktest: Stella of Heineken? Geen kat proeft het verschil

Gestart door Rich, donderdag 14 augustus 2014, 07:33:57

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Verontrustend nieuws voor wie zweert bij een Belgisch pintje. Terwijl wij er van uitgaan dat Belgische pils veel beter smaakt dan een Nederlands "biertje", blijkt nauwelijks iemand het verschil te proeven tussen een Stella of een Heineken. Dat blijkt uit een blinde smaaktest bij 138 bierliefhebbers. Vlaamse kenners ­beamen: ons edele gerstenat is eenheidsworst ­geworden.

Lees verder, bron : http://www.hln.be/hln/nl/39/Lekker-Eten/article/detail/1989387/2014/08/14/Blinde-smaaktest-Stella-of-Heineken-Geen-kat-proeft-het-verschil.dhtml

De zoveelste test  :thumb: Eerlijk, ik proef ook geen verschil maar ik ben dan ook geen bierkenner. De zogenaamde "bierkenners" daarentegen staan nu toch wel met hun mond vol tanden  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

Pinocchio

Citaat van: Rich op donderdag 14 augustus 2014, 07:33:57
blijkt nauwelijks iemand het verschil te proeven tussen een Stella of een Heineken.

De zogenaamde "bierkenners" daarentegen staan nu toch wel met hun mond vol tanden  :jajaja:

Stella is nu echt niet de referentie op gebied van Belgisch bier.

In Belgie hebben we namelijk niet minder dan 1200 verschillende bieren,en daarvan staan de Nederlanders echt wel met hun mond vol tanden  :lachen:

Rich

Citaat van: Pinocchio op donderdag 14 augustus 2014, 08:34:06
Citaat van: Rich op donderdag 14 augustus 2014, 07:33:57
blijkt nauwelijks iemand het verschil te proeven tussen een Stella of een Heineken.

De zogenaamde "bierkenners" daarentegen staan nu toch wel met hun mond vol tanden  :jajaja:

Stella is nu echt niet de referentie op gebied van Belgisch bier.

In Belgie hebben we namelijk niet minder dan 1200 verschillende bieren,en daarvan staan de Nederlanders echt wel met hun mond vol tanden  :lachen:

Er zijn in het verleden diverse smaaktesten geweest met bijvoorbeeld Heineken Jupiler, Maes enz, en vrijwel niemand proefde het verschil  :floet:

1200 verschillende bieren idd en dat maakt België een bierland, en ook in Nederland drinkt men graag een goed Belgisch biertje, maar het is allemaal zo kleinschalig op wereldvlak.
Nee jongens, op marketinggebied lopen de Belgen lichtjaren achterop. Het gaat toch om de centen nietwaar?

http://www.alletop10lijstjes.nl/top-10-meest-verkochte-bier-ter-wereld/
Rich de Nederbelg.

Amice

Hoe je het ook draait of keert het is allemaal bocht. of was het bogt?

:lachen:
:benweg:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Fail_over

Citaat van: Rich op donderdag 14 augustus 2014, 09:21:59
Heineken Jupiler, Maes

Nou noem je toch 3 pils (Er is weldegelijk een verschil tussen bier en pils!) op die ik haarfijn uit elkaar kan houden. Heineken is onmiskenbaar herkenbaar aan het gebruikte water en vindt ik persoonlijk niet lekker.
Jupiler heeft een rondere afdronk en kleurt lekker af. Maes gaat richting wit bier en smaak iet wat zurig.

Ik denk dat de 138 bier proevers teveel achterelkaar gedronken hebben waardoor de dronk wat bedoezzeld is  :crazy:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

robert van dijck

De Stella van nu is de Stella van vroeger niet meer, indertijd toen Stella een alleenstaand merk en gebrouwen in Leuven was een lekker biertje, nu niet meer.
Geef mij nu maar een Jupiler of een Maes pils.

dozo


Pinocchio

Citaat van: Rich op donderdag 14 augustus 2014, 09:21:59

Het gaat toch om de centen nietwaar?


Nu kan ik mij wel voorstellen dat er Nederlanders zijn met een halfleeg glas* voor zich, rekenmachine in de hand, zich afvragend hoeveel Heineken of AB Inbev hieraan nu heeft verdiend. :ikkeniebegrijp:

In Belgie is dit soort economen inderdaad vrij zeldzaam. :jajaja:

* Het kan uiteraard ook met een halfvol glas.

Rich

Citaat van: dozo op donderdag 14 augustus 2014, 10:21:06
wat dacht je van grolsch,dat is myn voorkeur.  :jajaja:

Ja die neem ik wel eens mee van Albert Heijn en is een lekkere dorstlesser op een warme zomerdag  :thumb:
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Grolsch is idd een goede dorstlesser.

Bavaria is ook wel te pruimen.



Het bier van de Aldi heeft teveel een bliksmaak.



Als het om goedkoop bier gaat vind ik het 365 merk van Delhaize op zich goed.



Pitt pils is ook goed te drinken.

Het verhaal gaat dat dit gewoon Bavaria is, maar is het merk Pitt tijdens de crissis opgeworpen omdat de verkopen van Bavaria terug liepen, maar dat het gewoon Bavaria is.  :weetikniet:

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......