Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

AOW aanvragen bij verblijf in de Phils.

Gestart door peldoman, maandag 18 augustus 2014, 21:24:38

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Stel ik verblijf in the Filipijnen en ik wordt 65 jaar, AOW plus pensioentje mocht dat er dan nog zijn.
Kan ik dan in de  :smiley-philippines: de aanvraag doen? of moet ik terug voor de papier rompslomp?
Of gaat zoiets automatisch? ook bij verblijf in buitenland?

Eventuele problemen waar ik mee te maken zou kunnen krijgen.

PIETK


janvanderijt


Amice

Citaat van: janvanderijt op dinsdag 19 augustus 2014, 02:36:41
je kunt alles op internet regelen :applaus:

Vermits men een DIGID heeft waarmee men vanuit het buitenland kan inloggen.  :jajaja:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Amice op dinsdag 19 augustus 2014, 02:39:38
Citaat van: janvanderijt op dinsdag 19 augustus 2014, 02:36:41
je kunt alles op internet regelen :applaus:

Vermits men een DIGID heeft waarmee men vanuit het buitenland kan inloggen.  :jajaja:



Idem dito voor  :belgiesmiley: wij moeten een buitenlandse inlogsleutel hebben en dan kunnen we, via "Mypension", alles online regelen. Als gepensioneerde in het buitenland krijg je die automatisch, ga je echter op pensioen van uit het buitenland moet je die wel effe aanvragen  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 19 augustus 2014, 07:17:54
Citaat van: Amice op dinsdag 19 augustus 2014, 02:39:38
Citaat van: janvanderijt op dinsdag 19 augustus 2014, 02:36:41
je kunt alles op internet regelen :applaus:

Vermits men een DIGID heeft waarmee men vanuit het buitenland kan inloggen.  :jajaja:



Idem dito voor  :belgiesmiley: wij moeten een buitenlandse inlogsleutel hebben en dan kunnen we, via "Mypension", alles online regelen. Als gepensioneerde in het buitenland krijg je die automatisch, ga je echter op pensioen van uit het buitenland moet je die wel effe aanvragen  :jajaja:

Mja in  :nederlandsevlag: is dat aanvragen nog steeds een probleem want dat kun je m.i. niet online doen. Wel is er een desk op schiphol en het zou in de toekomst bij ambassades kunnen maar zover is het dus nog niet.

Vandaar dat ik het even meldde ,zodat betrokkenen dat voor vertrek beter kunnen regelen i.pl.v. een extra vliegticket te moeten kopen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

janvanderijt

als je nog een postadres in nederland hebt heb je het binnen 5 dagen 

peldoman

Citaat van: janvanderijt op dinsdag 19 augustus 2014, 10:08:16
als je nog een postadres in nederland hebt heb je het binnen 5 dagen 
Postadres in Nederland ,en dan? ik neem aan dat er iets ondertekend moet worden?

gosternokke

Kan gewoon online vanuit  :smiley-philippines:    https://www.svb.nl/int/nl/aow/aanvragen/aow_aanvragen/

Mits je vooraf in  :nederlandsevlag: een Digidee aanvraagd.   En dan niet vergeten 2 keer per jaar ,neem voor gemak 1 januari en 1 juli van ieder jaar even inloggen.

Als je lange tijd niet inlogd vervalt je Digidee

peldoman

Bedankt heren, want op de SVB site kom ik niet echt verder .
Je zal er maar zitten en voor een handtekening terug moeten vliegen.

gosternokke

Niet duidelijk ?  :denk:   Er is een heel apart hoofdstuk voor mensen die in buitenland wonen

   https://www.svb.nl/int/nl/aow/aanvragen/aow_aanvragen_als_u_buiten_nederland_woont/index.jsp

  Duidelijker kan niet dacht ik   


bananacreek

Citaat van: peldoman op dinsdag 19 augustus 2014, 17:16:19
Bedankt heren, want op de SVB site kom ik niet echt verder .
Je zal er maar zitten en voor een handtekening terug moeten vliegen.



Je kan het aanvragen per email...geen probleem zolang je maar duidelijk op tijd bent ....kan geen kwaad als je het een jaar van te voren aanvraagt en dan krijg je de definitieve beslissing maanden voordat je de leeftijd van 65 bereikt.............. :jajaja: :jajaja: :jajaja: