Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Even Lachen!!

Gestart door peldoman, vrijdag 26 september 2014, 18:25:38

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Citaat van: peldoman op zaterdag 27 september 2014, 10:58:14
Citaat van: Luc op zaterdag 27 september 2014, 02:22:36
En de Westvleteren 12 dan?



Rochefort 10 vind ik ook  :thumb:


Meer wijn dan bier, 10.2% alcohol en â,¬40,00 per krat.
60 dagen levertijd, en je kenteken wordt opgeschreven want je mag maar eens in de zoveel tijd een kratje kopen.
Bier blijft jarenlang goed staat er op hun site, Ja, zal wel door alle chemische toevoegingen om het goed te houden.
Heb zelf vroeger als hobby bier gebrouwen, durf het wel op te nemen tegen dit bocht. :happy:

Het feit dat je deze bieren moest opzoeken op het internet en dus niet kende zegt al genoeg...

De druiven zijn blijkbaar erg zuur  :jajaja:

Rochefort kun je overal kopen.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

peldoman

Zag het bij toeval bij een test staan.
Denk dat ik nu de enige  :nederlandsevlag: die dat spul kent  :biggrinn:
Ik mag graag een duveltje drinken, dat is lekker bier.
Voor de rest van goed bier moet je toch in  :nederlandsevlag: zijn!
Maakt toch ook niks uit, je kan niet alles hebben .
Jullie hebben lekkere frieten dat wel weer. :thumb:




Luc

Citaat van: peldoman op zaterdag 27 september 2014, 13:53:59
Zag het bij toeval bij een test staan.
Denk dat ik nu de enige  :nederlandsevlag: die dat spul kent  :biggrinn:
Ik mag graag een duveltje drinken, dat is lekker bier.
Voor de rest van goed bier moet je toch in  :nederlandsevlag: zijn!
Maakt toch ook niks uit, je kan niet alles hebben .
Jullie hebben lekkere frieten dat wel weer. :thumb:





http://www.nu.nl/lifestyle/3692544/westvleteren-xii-opnieuw-gekozen-beste-bier.html

Westvleteren XII opnieuw gekozen tot beste bier
De Belgische trappist Westvleteren XII is voor de vierde achtereenvolgende keer gekozen tot beste bier van de wereld. Dat maakte de Amerikaanse bierwebsite RateBeer maandag bekend.

De RateBeer Awards worden sinds 2002 elk jaar uitgereikt. De lijst wordt door bierliefhebbers op de website van RateBeer samengesteld.

Behalve de trappist uit de West-Vlaamse gemeente Vleteren, eindigden nog negen Belgische bieren in de Top 100, zo meldt Knack. In de lijst komt ook de Extra 8 van Westvleteren voor.

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

peldoman

Citaat van: Luc op zaterdag 27 september 2014, 15:08:36
Citaat van: peldoman op zaterdag 27 september 2014, 13:53:59
Zag het bij toeval bij een test staan.
Denk dat ik nu de enige  :nederlandsevlag: die dat spul kent  :biggrinn:
Ik mag graag een duveltje drinken, dat is lekker bier.
Voor de rest van goed bier moet je toch in  :nederlandsevlag: zijn!
Maakt toch ook niks uit, je kan niet alles hebben .
Jullie hebben lekkere frieten dat wel weer. :thumb:





http://www.nu.nl/lifestyle/3692544/westvleteren-xii-opnieuw-gekozen-beste-bier.html

Westvleteren XII opnieuw gekozen tot beste bier
De Belgische trappist Westvleteren XII is voor de vierde achtereenvolgende keer gekozen tot beste bier van de wereld. Dat maakte de Amerikaanse bierwebsite RateBeer maandag bekend.

De RateBeer Awards worden sinds 2002 elk jaar uitgereikt. De lijst wordt door bierliefhebbers op de website van RateBeer samengesteld.

Behalve de trappist uit de West-Vlaamse gemeente Vleteren, eindigden nog negen Belgische bieren in de Top 100, zo meldt Knack. In de lijst komt ook de Extra 8 van Westvleteren voor.


Kijk dan ook ff naar welke jury leden er mee doen, hadden ze mijn Oma ook wel kunnen laten mee doen, als ze nog had geleefd.
Plus RateBeer, wie neemt die serieus??  Ratebeer is een Amerikaanse website die opgericht werd door Bill Buchanan , drinkt zelf altijd Heineken bier.

peldoman

Er zijn verschillende websites, waarmee je kunt bijhouden hoeveel en welke bieren je ooit hebt geproefd. Ik noem een BeerAdvocate, een unTappd en misschien de bekendste van allemaal: Ratebeer. Voor veel bierliefhebbers heeft Ratebeer een negatieve bijklank en sommigen noemen het afkeurend "Reetbeer". Hoe komt dat eigenlijk?

Ik vermoed dat sommigen een bepaald beeld hebben van mensen die actief zijn op Ratebeer: het zijn rare mannetjes (vooral mannen, eigenlijk voornamelijk mannen), die zonder te praten achter hun tablet of op een ouderwets schriftje vluchtig aantekeningen maken over het bier wat ze aan het proeven zijn. Nou ja proeven, soms worden er slechts 2 slokjes van genomen alvorens een complete mening op internet over het bier wordt geschreven.

Laat ik duidelijk zijn: al die vooroordelen kloppen voor een aanzienlijk deel. Maar waarom wordt er door sommige mensen zo neerbuigend gekeken naar Ratebeer-leden? Het is een soort van jagen en verzamelen om zoveel mogelijk verschillende en zeldzame biertjes te proeven, net zoals het verzamelen van postzegels of suikerzakjes dat is. En dat ene bijzondere exemplaar bemachtigen voor in de collectie geeft natuurlijk een trots gevoel. Beoordelen op het internet gebeurt ook in grote getalen, bijv met films, restaurants of muziek. En proefnotities maken van bier gebeurt al vele honderden jaren. Niks bijzonders dus en het bij voorbaat veroordelen van een groep mensen met een hobby lijkt me toch ietwat ver gaan.

Bron: Dossier Hop

Cosyns Guy

Citaat van: peldoman op zaterdag 27 september 2014, 10:36:31
Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag 27 september 2014, 01:43:16
Citaat van: peldoman op vrijdag 26 september 2014, 22:18:34
Hier is die dan!!! Gebrouwen in Bodegraven Nederland door Brouwerij de Molen.
Ook door Ratebeer gekozen als beste bier.

Ik snap het wel, Tongerlo blond is gekozen tot beste bier van Belgie, maar Belgie is niet de Wereld !!
Foutje van de drukker of zetter, gaan we dan maar van uit.
Belgische vrienden, onthoud dit nu ff, Hel & verdoemenis 666; hoeven we er geen discussie meer over te houden ?
Goed weekend van een Trotse  :nederlandsevlag:



De Molen Hel & Verdoemenis 666 Beste bier van de wereld 2013 /2014


En toch maar van alles proberen om toch maar niet toe te kunnen geven dat wij  :belgiesmiley: er met hoofd en schouder bovenuit steken kwa bier brouwen t.o.v de rest of de wereld.Denk toch dat je bril nodig hebt.Bij de 100 beste bieren staat er geen enkel maar dan ook geen enkel bier bij gebrouwen in  :nederlandsevlag:. Enkel in 1 bepaalde klasse komt er een  :nederlandsevlag: bier voor,het Hel en Verdoemenis met ocharme een bronzen medaille.
Geef het maar toe Peldo,ook al doet het pijn van bier brouwen hebben jullie weinig of geen kaas gegeten... :jajaja:  :haha:
Wel de goeie kranten en biermagazines lezen Cosyns Guy, niet het plaatselijke kerkblaadje die een biertest heeft gedaan!! :jajaja:
Nou,het kwam uit jouw kerkkrantje nochthans waar jouw bier zogezegd het beste bier was.Kwam zelfs niet voor in de honderd beste,zegt wel genoeg zeker over  jouw beste bier !!!! Wat dat brouwsel wel is is dat het bij het beste van zijn categorie hoort maar daarbij houd het ook op...verre van het beste bier mij dunkt.
http://www.ratebeer.com/RateBeerBest/bestbeers-world2014.asp
Lees en huil Peldo bij het uiteenspatten van je beste bier droom...

boldy

al die lijstjes van beste bieren of beste bolussen, beste brood of beste weet ik veel wat, veeg ik allemaal me reet mee af. ikzelf bepaal wat het lekkerste bier is  want immers smaken verschillen  :lachen:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

gosternokke

Nou ik heb het zelfde geloof  Bovendien de proeverijen van de mensen die de lijstjes maken zijn ook maar een momentopname.    Een oliebollenbakker kan ook een keer zijn dag niet hebben,   als er dan net iemand langs komt om zijn product te proeven , staat ie as slecht te boek  :negatief:


En smaken zijn heel persoonlijk, de een houd van de moeder de ander van de dochter  :lachen:

peldoman

Citaat van: boldy op zaterdag 27 september 2014, 16:30:00
al die lijstjes van beste bieren of beste bolussen, beste brood of beste weet ik veel wat, veeg ik allemaal me reet mee af. ikzelf bepaal wat het lekkerste bier is  want immers smaken verschillen  :lachen:
Nu begin jij over het beste/lekkerste brood ter wereld, komt toevallig uit Arnhem Nederland, bakker van Otterloo.
Wat zijn wij eigenlijk goed in veel dingen he?  :lachen:

LMBen

#19
Citaat van: peldoman op zaterdag 27 september 2014, 16:57:35
Nu begin jij over het beste/lekkerste brood ter wereld, komt toevallig uit Arnhem Nederland, bakker van Otterloo.
Wat zijn wij eigenlijk goed in veel dingen he?  :lachen:

Ja vooral in liegen   :lachen:  :jajaja:
Na 8jaar philipijnen weer terug europa