Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

On line boeking sites

Gestart door share, donderdag 16 oktober 2014, 06:15:25

Vorige topic - Volgende topic

share

Bedoeling is dat hier ervaringen uitgewisseld worden over boekingsites.

Ik heb tot nu toe altijd al geboekt met een reisbureau of rechtstreeks bij de airline, omdat ik die on line boekingsites niet echt vertrouwde. Maar blijkbaar hebben sommige forumleden wel goede ervaringen.

Een eerste vaststelling: raar dat prijzen verschillen tussen cheaptickets.be en cheaptickets.nl

Ronny55

Forumlid "Pinokkio" is erg goed in het vinden van goedkope vluchten, heb er al 2x eentje via zijn raadgevingen geboekt  :thumb:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

gosternokke

Was me ook al opgevallen de afgelopen tijd.      grote klasse pinokkkoi   :thumb:

Pinocchio

Die ene goede boeking site bestaat niet.

Moest die wel bestaan en ik zou die hier aanraden dan zou dit al vlug als ongeoorloofde reklame kunnen worden beschouwd.

Wat wel bestaat zijn websites die er ongeoorloofde deontologische praktijken op na houden zoals ik hier onlangs heb aangetoond met edreams die op het einde van het boekingsproces plots met een extra kost van 40 Euro te voorschijn komt.

Er zijn verschillende sites die dit soort praktijken hanteren en het is niet moeilijk om ze 1 voor 1 op te noemen maar wellicht brengt dit de eigenaar van dit forum in de problemen.

Het is dus een combinatie van uitproberen en ervaring, het een kan iedereen, het ander kan iedereen leren.

pieterbreugel

Ik boek altijd online.
Heb daarbij nog maar een enkele maal problemen ondervonden dit probleem werd opgelost door tussenkomst van het  consumenten programma Max van de Nederlandse tv
Daar ik deze reis online geboekt had in Nederland
Meestal boek ik bij de vliegtuig maatschappijen zelf wat veelal goedkoper is
Is een kwestie van zoeken op het net,de grootste aanbieders zijn niet altijd de goedkoopste.
Grt

share

Citaat van: Pinocchio op vrijdag 17 oktober 2014, 02:55:02

Wat wel bestaat zijn websites die er ongeoorloofde deontologische praktijken op na houden


Dat zou ik dus willen weten, naast ook of de bestreffende sites betrouwbaar zijn, ik zou niet graag 800 euro bestellen als ik uiteindelijk geen tickets krijg...

Citaat
moeilijk om ze 1 voor 1 op te noemen maar wellicht brengt dit de eigenaar van dit forum in de problemen.

Iedereen die iets post is zelf verantwoordelijk voor de inhoud, en als het om juiste informatie gaat kunnen ze niet veel doen é

titorobert

Al eens www.skyscanner.de geprobeerd? Die laten bij het zoeken óók toe om de prijzen, inbound en outbound, over een periode met elkaar vergelijken.
Handig als je flexibel bent.
Zelf boek ik NOOIT via die edreams, vliegwinkels, etc. dit om meerdere redenen (garantie, add-on service, prijs!!!)
wij vliegen enkel nog met emirates, vanaf ham via dxb naar mnl. Voordeel: 2 kortere vluchten, in terminal 3 in DXB in "The Hub" HEBBEN ZE HOEGAARDEN!!!

Als je rechtstreex boekt op emirates, krijg je soms voor 'n "zacht" prijsje een upgrade in Business

Voor diegenen die eens business class willen reizen biedt de volgende website dé oplossing: :thumb:

www.vornesitzen.de

Aanmelden en je krijgt regelmatig updates van ALLE Airlines met special offers.

www.seatguru.com om de beste stoel uit te zoeken :happy:

Veel plezier ermee!!

peldoman

Citaat van: titorobert op zondag 19 oktober 2014, 14:29:26
Al eens www.skyscanner.de geprobeerd? Die laten bij het zoeken óók toe om de prijzen, inbound en outbound, over een periode met elkaar vergelijken.
Handig als je flexibel bent.
Zelf boek ik NOOIT via die edreams, vliegwinkels, etc. dit om meerdere redenen (garantie, add-on service, prijs!!!)
wij vliegen enkel nog met emirates, vanaf ham via dxb naar mnl. Voordeel: 2 kortere vluchten, in terminal 3 in DXB in "The Hub" HEBBEN ZE HOEGAARDEN!!!

Als je rechtstreex boekt op emirates, krijg je soms voor n "zacht" prijsje een upgrade in Business

Voor diegenen die eens business class willen reizen biedt de volgende website dé oplossing: :thumb:

www.vornesitzen.de

Aanmelden en je krijgt regelmatig updates van ALLE Airlines met special offers.

Veel plezier ermee!!
Lijkt mij nou echt leuk, om eens business class te vliegen naar de Phils.
Ik heb die filmpjes op YouTube wel eens gezien, prachtig, zelfs een douche erbij.

titorobert

#8
Maar vlieg dan via HKG, want die vliegende douches en massages hebben ze enkel op de A380 en die vliegen niet op de  :smiley-philippines:,

Bij emirates kan je ook een enkele reis business héén en een enkele reis economy terug boeken, is iets duurder dan upgrade, maar je krijgt tenminste de full service, zoals;

Limo service van thuis naar de airport in :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: tot een bepaalde afstand:

http://www.emirates.com/de/english/flying/chauffeur_drive/chauffeur-drive.aspx

Goed eten aan boord, een Bose headset met ANC(Noise reduxion),lounge access in dep airport en transfer airport, in MNL kom je als eerste uit het vliegtuig en sta je als eerste te wachten op je bagage, die ook als eerste komt en je bent de eerste aan de immigration. Aankomst, baggage claim en immigration gaat nog sneller dan in de "o zo geprezen" Schengen diktatuurtjes.

trouwens, voor diegenen die naar CRK willen, zoals wij, is het interessant om via HKG te vliegen, landen in HKG om +-1400, 't hotel in en morgen om +-0930 met CebuPac verder naar CRK voor â,¬106.- extra.+ een douche op de A380 tussen DXB en HKG.

www.swiss.com biedt BELACHELIJKE prijzen aan in héén Business en terug economy naar SIN, weliswaar vanuit een Duitse luchthaven, maar voor 't comfort es diese kermis nen geiselinge weird, zou'k zo zeggen. Köln naar SIN voor 1400 business héén economy terug in April.

titorobert

Klein detail,

Met Emirates kan je je bagage tot 24 uur in transit laten in DXB, da's interessant als je de middagvlucht uit DXB naar MNL boekt, doe ik regelmatig, ik blijf dan een uurtje of 18 in het Holiday Inn Airport Hotel tegenover T3 voor â,¬84.-(per Kamer, niet per persoon) en neem de vlucht om 1830 naar MNL. Die landt om 0630 en ik heb de hele dag om uit MNL weg te komen richting noorden.
Dan hoef ik in MNL geen hotel te nemen. Is weliswaar zeker de helft goedkoper, of meer, maar ik erger mij dan voor een veelvoud van â,¬84.- aan al de rest! :kwaad: