op zoek naar betrouwbare firma ivm versturen balikbayan box

Gestart door PHwaarde, zondag 26 oktober 2014, 18:04:47

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

#10
Citaat van: PHwaarde op maandag 27 oktober 2014, 13:27:06
Maar hoe gaat het dan precies in z'n werk met versturen? Moet ik de doos zelf ophalen,  of wordt deze thuis bezorgd? Na vullen, wordt deze dan thuis opgehaald, of dien je deze bij een bepaald ophaalpunt af te geven? Krijg je een track & trace?
Toenertijd ook wat boxen verstuurd via iemand in arendonk, wie?  :weetikniet: meer,  ze brachten de boxen aan huis , 5 euro/box , kwamen ze dan ook ophalen als je klaar was.

Effe opgezocht,
De Daries 7
2370 Arendonk
België
Ligging   
Tel.: +32 (0)14/67 97 38
Gsm: +32 (0)468/ 21 47 20
Jan.van.doorn@pandora.be
BTW BE827.407.228
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Lorre

Ik verstuur ook met Eljo Balikbayan, controleerde net hun website en zag dat mijn doos op weg is naar mijn ''mini''. :happy:  :happy:  :happy:

antzan

wij sturen met ELJO , ze kwamen in Heerlen de doos brengen [ 5 euro ] en later weer ophalen . ongeveer 8 weken later kwam de doos aan in               Iligan City [ mindanao ] en , de dag erna kwamen wij aan .
eljo is van belgie , dus voor ons het dichtste bij .
heeft dus 'n website .
Foodmaster

Lorre


Johan En Elvie

Citaat van: PHwaarde op zondag 26 oktober 2014, 18:04:47
Ik ben op zoek naar een betrouwbaar bedrijf ivm versturen van een balikbayan box vanuit Limburg. Iemand tips? Hoe lang duurt het normaliter eer de balikbayan box op de plaats van bestemming aankomt in de Filipijnen, & wat zijn de kosten? Hoe groot is de afmeting van zo'n balikbayan box, hoeveel kilo mag er in, wat mag er zoal in?


Net gelezen dus wat laat met mijn antwoord omdat ik hier niet zo dikwijls kom.

Toch een beetje antwoorden op je vragen.

Het zit zo we hebben elke maand een zending, voor de 10de van elke maand halen we dozen op (ik of een van mijn agenten) Daarna tussen de 10de en de 15de van elke maand haal ik alle dozen op bij de agenten en laden we steeds tussen de 16de en de 19de (afhankelijk of dit in een weekend valt of niet, we laden niet in het weekend)
Daarna gaat de container naar Antwerpen en daar blijft hij ook nog een paar dagen hangen voor hij effectief vertrekt.
Dan is die steeds tussen de 28 en 35 dagen onderweg (verwacht) dit kan soms door omstandigheden nog wat uitlopen (Het weer, overladen en niet onmiddellijk plaats op de volgende enz...)
Van zodra de container aankomt in de Filipijnen hebben we hem meestal nog dezelfde dag uit de douane en kunnen ze daar beginnen met de verdeling.
De verwachte levertijden plaatsen we dan op de website (soms moeten we dit aanpassen als hij wat later aankomt, dus steeds kijken naar updates)

Alles bij elkaar van bij het vertrek in Antwerpen duurt het dus 6 tot 8 weken.

Wij hebben GEEN gewichtslimiet in de dozen (80x40x60cm) maar zorg ervoor dat je dozen heel sterk gemaakt worden door ze extra en volledig in te tapen zodat ze tegen een stootje kunnen onderweg.

Wat er zoal in mag is heel ruim, enkel de verboden zaken kan niet natuurlijk zoals wapens en drugs en we kunnen ook geen wagens en motorfietsen sturen of andere grote machines maar voor de rest kan alles.
Wel uitkijken dat er ook geen bederfbare voeding in zit want het is lang onderweg en het kan heet worden in die containers.

Alvast bedankt,

Johan De Pelsmaeker
ELJO Balikbayan Box
www.balikbayan.be
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.


tkerkhof

hallo,
wij gebruiken al jaren http://www.balikbayantophil.nl/
en heb daar hele goede ervaringen mee ..en je weet altijd waar je box is...en ze zijn de goedkoopste ..en een hele groot formaat doos ..(is niet altijd gunstig  haha)
tipje

innka3

Citaat van: tkerkhof op donderdag 26 november 2015, 02:27:17
hallo,
wij gebruiken al jaren http://www.balikbayantophil.nl/
en heb daar hele goede ervaringen mee ..en je weet altijd waar je box is...en ze zijn de goedkoopste ..en een hele groot formaat doos ..(is niet altijd gunstig  haha)
tipje
nou welkom hier :denk: ,leuke eerste post  :biggrinn:

Rich

Citaat van: innka3 op donderdag 26 november 2015, 16:33:00
Citaat van: tkerkhof op donderdag 26 november 2015, 02:27:17
hallo,
wij gebruiken al jaren http://www.balikbayantophil.nl/
en heb daar hele goede ervaringen mee ..en je weet altijd waar je box is...en ze zijn de goedkoopste ..en een hele groot formaat doos ..(is niet altijd gunstig  haha)
tipje
nou welkom hier :denk: ,leuke eerste post  :biggrinn:
Idd. Ook goede morgen  :lachen:
Rich de Nederbelg.

Adik

Vraagje? Weet iemand of je met balikbayan bedrijven ook pakketten in andere afmetingen dan de standaard dozen kan laten versturen?
Heb een paar websites bezocht maar kon er niet echt informatie over vinden.

Ben voornemens om een trampoline (met veiligheidsnet) voor in de tuin te versturen. Dat is een doos van 1.20x0.6x0.7. Gewicht is me even ontschoten.
Indien iemand een adres weet om zoiets in de Filippijnen aan te schaffen ben ik ook geïnteresseerd. Het enige bedrijf dat ik op internet heb gevonden is http://bubitrampolines.com maar prijzen liggen 3 keer zo hoog als in Nederland.

:thankyoufw5: