Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Rabo Wereldpas

Gestart door Sjors van de Rebellenclub, zaterdag 1 november 2014, 04:15:39

Vorige topic - Volgende topic

Sjors van de Rebellenclub

Hallo allemaal,

Sinds medio Augustus 2014 kan ik van de een op de andere dag geen geld meer pinnen in Filippijnen.
Het saldo op de rekening was/is ruim voldoende en de pas staat voor werelddeel Azie aan.

Uiteraard contact gehad met de Rabo in Nederland, deze adviseerden om een nieuwe kaart aan te vragen.
OK, dus zojuist terug gekomen in de Filippijnen met een gloed nieuw Rabopas welke in Nederland is geactiveerd en met het werelddeel Azie aan.
Op naar de BPI-bank waar ik afgelopen 7 jaar zonder problemen heb kunnen pinnen.
Aldaar aangekomen het pin-process afgewerkt tot aan de vraag of je bereid bent om 200PHP te betalen (Ja).
Hierna komt enkelt het bonnetje uit de gleuf met de mededeling "AMOUNT MORE THAN LIMIT FOR OFF-US CARD 161"

Heeft een van jullie een zelfde ervaring gehad?
Bij de Rabo kunnen ze me niet verder helpen, die zeggen dat alles goed staat voor een geldopnamen in de Filippijnen..

Gelukkig werkt me creditcard wel, maar die hou ik liever voor noodgevallen achter de hand.

Amice

De per keer pin bedragen zijn bij de meeste banken gelimiteerd.

Het kan dus zijn dat je een hoger bedrag ingevuld hebt die geweigerd wordt.

Normaliter is het P10000 per keer dat gepind kan worden, maar meestal wel meerdere keren achter elkaar( afhankelijk van je daglimiet)

Daarnaast  dien je even te checken of de ATM wel jouw pas accfepteerd eg. Meastro/Cirrus.

ALs je in Manila bent probeer dan anders even bij HSBC ( RSBC building in makati) daar kun je wel hogere bedragen ineens pinnen en dan ook nog zonder de P200 bankenmaffia fee,
Voor die P200 maffia fee ben je ook heen en terug met de taxi maar kun je wel 3x het bedrag van BPI of BDO pinnen, aldus verdien je al gauw P400.
Maximum bedrag bij HSBC is afhankelijk van de dagkoers van de â,¬ momenteel iets van P28000

suc6 en  :welcome: op het forum
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Nog iets:
Check even of je pinpas nog een magneetstrip heeft, nog lang niet alle ATM's accepteren enkel de chip. Heb je enkel een chip zoek dan naar een ATM die dat accepteert.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Sjors van de Rebellenclub

Ik heb afgelopen jaren altijd kunnen pinnen bij BPI-bank in Roxas City en medio augustus was dat van een op de andere dag afgelopen. Ik heb het ook geprobeerd bij de Metro-bank en BDO. Ik heb 2 Rabo-passen en beiden zijn niet meer werkend. Ik ben deze maand met 2 nieuwe Rabo-passen terug gekeerd en ondervind nog steeds het zelfde probleem.

Eigenlijk wil ik via deze weg te weten komen of er hier mensen zijn die wel met hun Rabo-pas kunnen pinnen.
Dan kan ik hiermee naar de Rabo-bank.

En ja, ik voldoende saldo op mijn rekening en ben er bewust van dat voorheen tot een max van 10000PHP kon pinnen, wat nu verhoogt is naar 20000PHP per keer.

gosternokke

Bij ABNAMRO  is het tegenwoordig zo dat pasjes niet meer wereldwijd geldig zijn , aleen in  :eu:   Vroeger waren ze wereldwijd geldig,maar wegens fraude bestrijding is dat teruggeschroefd.  WIl je wereldwijd pinnen moet je de kaart opgraden, of ja hoe heet dat precies ?

Dus is dat bij Rabo ook niet het geval tegenwoordig ?   Die  :nederlandsevlag: banken doen elkaar immers allemaal na-apen

josv

'n paar maanden geleden was er een topic over pinnen dat ging erom dat je bij de atm ipv op "savings" te drukken op een 'n andere knop moet drukken. Heb dat toen uitgetest, klopte inderdaad. ik kon niet meer pinnen op de oude manier maar wel op de andere manier, die andere knop dus. zou verdomd niet meer weten welke knop dat was  :happy2: ! misschien een TE simpele oplossing maar wellicht.............  :weetikniet:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Ronny55

Wat het pinnen betreft met mijn  :belgiesmiley: bankpas , heb ik toenertijd de aanvraag moeten doen om de pas te deblokkeren voor gebruik buiten  :eu: . dus nu geen probleem meer, maar gebruik het zelden of nooit , te duur. De 200 peso is niet het enige wat het te duur maakt.  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Wilfil

Bij Rabobank is het mogelijk om per werelddeel te blokkeren/deblokkeren. Staat deze misschien niet op Azië "blokkeren"?

ruff rider

Citaat van: josv op zaterdag  1 november 2014, 08:28:36
'n paar maanden geleden was er een topic over pinnen dat ging erom dat je bij de atm ipv op "savings" te drukken op een 'n andere knop moet drukken. Heb dat toen uitgetest, klopte inderdaad. ik kon niet meer pinnen op de oude manier maar wel op de andere manier, die andere knop dus. zou verdomd niet meer weten welke knop dat was  :happy2: ! misschien een TE simpele oplossing maar wellicht.............  :weetikniet:

:hoedjeaf:

De andere knop is: [current] en deze moet je inderdaad kiezen.

Greetz

Amice

Citaat van: ruff rider op zaterdag  1 november 2014, 11:00:35
Citaat van: josv op zaterdag  1 november 2014, 08:28:36
'n paar maanden geleden was er een topic over pinnen dat ging erom dat je bij de atm ipv op "savings" te drukken op een 'n andere knop moet drukken. Heb dat toen uitgetest, klopte inderdaad. ik kon niet meer pinnen op de oude manier maar wel op de andere manier, die andere knop dus. zou verdomd niet meer weten welke knop dat was  :happy2: ! misschien een TE simpele oplossing maar wellicht.............  :weetikniet:

:hoedjeaf:

De andere knop is: [current] en deze moet je inderdaad kiezen.

Greetz

Klopt ja die was ik nog vergeten en dat kan het probleem zijn als de Rabobank zegt dat alle instellingen correct zijn.

We horen graag of een van de geboden opties een op lossing biedt en wat de oplossing is meneer Sjors ook al ben je van de rebellenclub.  :biggrinn:

Daar hebben we immers allemaal wat aan als het ons gebeurt.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent