Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Rabo Wereldpas

Gestart door Sjors van de Rebellenclub, zaterdag 1 november 2014, 04:15:39

Vorige topic - Volgende topic

Sjors van de Rebellenclub

Dat met die CURRENT ipv SAVINGS had ik eergisteren ook geprobeerd, met als gevolg NADA PESO's.
Maar gaat het morgen nog een keer proberen en hou njullie op de hoogte.

Allen bedankt zover.

Blauwvinger

Citaat van: Wilfil op zaterdag  1 november 2014, 10:42:12
Bij Rabobank is het mogelijk om per werelddeel te blokkeren/deblokkeren. Staat deze misschien niet op Azië "blokkeren"?

Ja klopt, je kunt bij RABO zelf via thuisbankieren aan geven Europa of werelddeel  blokkeren of deblokkeren
Ik denk dat onze vriend dit niet gedaan heeft :confused2:

Sjors van de Rebellenclub

Beste blauwvinger,

Bedankt voor U inbreng.

Wellicht een kleine tip voor U: "Lees eerst eens wat er staat voor dat je een opmermerking maakt"
Ik heb meerdere keren aangegeven dat werelddeel Azie aanstaat, dit is tevens bevestigd bij de Rabobank Nederland

Maar goed,
Ik heb gisteren ipv de gewoonlijke 10000 of 20000 PHP met 2000PHP proberen te pinnen bij de BPI.
Tot mijn verbazing kwamen er 2 briefjes van 2000PHP uit rollen.
Hoogst waarschijlijk heeft dit met "limit" te maken.
Op een Rabo-card staat een dagelijkse "limit" op 500 Euro (voor blauwvinger, dit heb ik dit zojuist gechect).
Dus als de Filippijnse banken een limit van 5000PHP gaan hanteren wordt het inderdaad "More fun in the Philippines".

Ik zal hier en daar maar weer eens gaan rond vragen.

Amice

Dat kan ja dat Filippijnse banken de limieten voor buitenlandse passen verlagen ten gunste van de Pinoys en de nu veelvuldig binnen komende OFW gelden te kunnen pinnen.

Dat gebeurde afgelopen jaren ook om zo de pinoys meer kans te geven en niet voor lege ATM te komen staan, welke in hun ogen dan leeggetrokken zouden  zijn door buitenlanders.

Ik herhaal het nog maar eens, ga eens naar een HSBC bank en probeer daar te pinnen, dat kan tot â,¬ 500 daglimiet aldus P28000 per keer pinnen zonder maffia fee.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: Sjors van de Rebellenclub op maandag  3 november 2014, 01:22:55
Tot mijn verbazing kwamen er 2 briefjes van 2000PHP uit rollen.

Dat kan ik mij voorstellen dat je hierover verbaasd was want 2000 peso bills zijn zeer zeldzaam.

Worden enkel met halloween verdeeld.

Sjors van de Rebellenclub

Ik ben blij te lezen dat er hier nog personen zijn die goed kunnen lezen.

Maar OK, er kwamen 2 briefjes van 1000PHP uit.

Zo goed dan.



Ik had liever een antwoord gehad waar ik wat aan heb.
Het lijkt hier wel NU.nl of NU.jij

Sjors van de Rebellenclub

Beste Amice,

Helaas waar ik leef (Roxas City) hebben we geen HSBC-bank in de buurt.
Een paar maanden geleden hadden ze bij de BPI de limit van 10000 naar 20000 verhoogt.
Maar ja ik sta hier nergens meer versteld van, het doet maar wat goed dunkt "It's more fun in the Philippines".

Amice

Ah je zit in IloIlo,

Als er een Citibank is dan zou je het daar ok kunnen proberen, die hebben dat een tijd gehad maar ik kreeg er daar opeens ook geen geld meer uit. Bij anderen blijkt het dan toch nog te werken.
Citibank heeft hetzelfde voordeel als HSBC


Suc6
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Blauwvinger

Gewoon de bank binnen lopen en vragen om 20.000 peso cash anders.......... :shoot13lj7:  :lachen:

Sjors van de Rebellenclub

Ik denk inderdaad dat ze me weinig keus overlaten als dan naar binnen te stappen en mijn 20000PHP op te eisen.
Het is in ieder geval een goede tip en mijn dank daar voor.