Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Rabo Wereldpas

Gestart door Sjors van de Rebellenclub, zaterdag 1 november 2014, 04:15:39

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Is het dan niet beter om een bankrekening te openen en daarom grotere bedragen te storten?
Worldremit heft min-of-meer gunstige tarieven en dat kun je in een bank of pawnshop incasseren.

Sjors van de Rebellenclub

Citaat van: Luke op woensdag  5 november 2014, 02:47:54
Is het dan niet beter om een bankrekening te openen en daarom grotere bedragen te storten?
Worldremit heft min-of-meer gunstige tarieven en dat kun je in een bank of pawnshop incasseren.

Nee dank je wel, ik heb geen zin in een rekening hier in de Flippen.
Ik stuur af en toe wel eens een bedrag naar mijn vrouw haar rekening (BPI), maar dat is ook niet de goedkoopste manier en het bedrag is minimaal een dag of 3 onderweg.

We zijn nu bij 3 verschillende banken binnen geweest en alle 3 hebben een verschillend antwoord of lul verhaal.
Ik geef het op en leg me erbij neer.
Van sommige dingen hier in de Filippijnen word ik wel eens moedeloos, maar het blijven lieve mensen.

Pjottr

Citaat van: Sjors van de Rebellenclub op dinsdag  4 november 2014, 12:23:02
Het laatste nieuws volgens de locale BPI-bank te Roxas City is dat "Maestro" alle banken hier in de Flippen opdracht heeft gegeven om de pin-transactie bij de ATM's te verlagen naar 4000PHP max. Op de site van "Maestro" kan ik hieover niets vinden. Dus of dit nu echt zo is?

Ik vraag me dus via deze weg af, zijn er hier nog mensen die wel met een buitenlandse bank-pas 10000 of 20000PHP in een keer kunnen pinnen?
Zo ja, bij welke bank?

dat is gelul
ik pin nog steeds bij metro en bdo en pnb 10.000 per opname en dat kan ik 2x doen Dat kost me dan 400 ps
bpi liegt Ze hebben het zelf gedaan en dat heb ik van de hoofdbank op paseo de rochas
weetje men denkt het hier allemaal te weten in dit land maar ze lullen vaak uit hun nek en zeker als het om iets delicaats gaat geven ze de ander het liefst maarde schuld.
Ik ben weg bij deze K bank Alles opgenomen en verkocht.en weet je wat? het maakt ze geen zak uit.
In Ned was dat wel anders als je wat geld had. Dan wilden ze je graag in huis hebben.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

yepyep

Sinds vandaag kan ik ook niet meer pinnen met mijn Rabopas.

Zijn er nog meerdere leden die daar momenteel last van hebben?


opinie

Citaat van: yepyep op maandag 19 oktober 2015, 11:29:22
Sinds vandaag kan ik ook niet meer pinnen met mijn Rabopas.

https://allestoringen.nl/storing/rabobank

19 oktober: Storing bij Rabobank
Er is vanaf 09:32 een storing bij Rabobank.

Hopelijk is het hieraan te wijten en is het binnen enkele uren voorbij.

Begin januari 2015 deed zoiets zich ook al voor. 75% van de Rabopassen deden het niet. Alle types: Europa-pas, wereld-pas, zakelijke passen...
Normaal krijg je een schermweergave:
totaal: xx,xx eur
uw pin + ok
_ _ _ _ _ _

Eerste teken van problemen, verkeerde vraag:

totaal: xx,xx eur ok?

Natuurlijk drukt men ok maar dan krijgt men: transactie geweigerd.

Twee passen na elkaar en de tweede deed het wel. Drie keer dezelfde pas met veel of weinig tijd tussen gaf steeds de foute vraag. Het saldo was niet het probleem want dan krijgt de klant de weergave: geen saldo.
Dit was op een zondag dus leuk als je ver van huis met een lege tank aan een automatisch tankstation staat en er is geen biljettenautomaat of je hebt geen cash bij.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Amice

Citaat van: opinie op maandag 19 oktober 2015, 11:50:40
Citaat van: yepyep op maandag 19 oktober 2015, 11:29:22
Sinds vandaag kan ik ook niet meer pinnen met mijn Rabopas.

https://allestoringen.nl/storing/rabobank

19 oktober: Storing bij Rabobank
Er is vanaf 09:32 een storing bij Rabobank.

Hopelijk is het hieraan te wijten en is het binnen enkele uren voorbij.

Begin januari 2015 deed zoiets zich ook al voor. 75% van de Rabopassen deden het niet. Alle types: Europa-pas, wereld-pas, zakelijke passen...
Normaal krijg je een schermweergave:
totaal: xx,xx eur
uw pin + ok
_ _ _ _ _ _

Eerste teken van problemen, verkeerde vraag:

totaal: xx,xx eur ok?

Natuurlijk drukt men ok maar dan krijgt men: transactie geweigerd.

Twee passen na elkaar en de tweede deed het wel. Drie keer dezelfde pas met veel of weinig tijd tussen gaf steeds de foute vraag. Het saldo was niet het probleem want dan krijgt de klant de weergave: geen saldo.
Dit was op een zondag dus leuk als je ver van huis met een lege tank aan een automatisch tankstation staat en er is geen biljettenautomaat of je hebt geen cash bij.

Klopt ja, maar is blijkbaar niet beperkt tot rabo passen want ik had met ING ook problemen, de pinautomaat ernaast deed het in mijn geval wel goed.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

yepyep

Dank je wel Opinie en Amice.


panshit

Misschien de moeite waard.
Ik zelf gebruik een prepaid card van skrill.
Kosten 10 euro per jaar.
Zet van mijn nederlandse bank geld er op via ideal gratis kan er bij supermarkten en veel bedrijven gewoon mee betalen gratis.
Wil ik pinnen dan kost mij dat 1,85 euro.
Door dat ik er veel mee kan betalen hoef ik maar heel weinig te pinnen.
Ik zet er gewoon on line het bedrag op wat ik wil besteden bij verlies of diefstal dan hebben ze nooit meer als het bedrag wat er op staat vliegtickets alles kan ik er mee betalen.
Kijk voor meer informatie op hun website skrill engelse bank.

Panshit

Adik

De webwinkels in de Filippijnen waar ik met Skrill een bestelling wilde plaatsen werd deze card stevast geweigerd (+/- een jaar geleden). Fijn om te weten dat de card fysiek in de winkels in de Filippijnen wel geaccepteerd wordt.

yepyep

Het was een storing. Vandaag bij HSBC weer geld kunnen opnemen.