Een Vriendin naar Belgie laten komen voor ongeveer 3 maanden

Gestart door Witte1976, zaterdag 9 augustus 2014, 16:48:23

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Voor Belgie gelden volgende regels in verband met au-pair:

(een uittreksel)

tenminste achttien jaar en nog geen zesentwintig jaar oud zijn op de datum van toekenning van de arbeidsvergunning en de arbeidskaart;

http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=4890

Amice

Citaat van: Lex1980 op woensdag 13 augustus 2014, 09:18:16
Citaat van: gosternokke op woensdag 13 augustus 2014, 09:01:23
Citaat van: Lex1980 op dinsdag 12 augustus 2014, 23:39:42
https://www.aupair-world.nl/au_pair/age_restrictions


@ Witte 1978 , Als wat er in deze link staat juist is mag een au-pair  tot 30 jaar naar Nederland komen   Aangezien je zei dat ze 28 was bied dit mogelijkheden, als die 30 inderdaad klopt, ik was altijd in de veronderstelling dat de max leeftijd 25 was

Op de greennanny website die ik gister ook postte staat dat de leeftijd wordt opgerekt in de wet. Het is alleen niet duidelijk wanneer dit is geschreven. Als aupair world website al aangeeft dat de leeftijd 30 is neem ik aan dat de nieuwe regels al van kracht zijn.

Biedt m.i. zeker mogelijkheden mits vriendin opleiding en/of enige ervaring met het opvoeden van kinderen van anderen heeft.

De namen nanny, aupair en domestic helper worden te pas en onpas (mis)bruikt dus daar moet je een beetje creatief in je voordeel mee zijn. Heb dan ook de indruk dat regels om eerst te kijken of je in nederland een werknemer kunt vinden voordat je toestemming krijgt een medewerker uit het buitenland te halen niet opgaan voor aupair. Zoals gesteld is dat meer een lichtvoetig uitwisselingsprogramma dan werk en krijgt men zakgeld ipv salaris.

Precies ja en zo kun je het 't beste zien. Het is niet voor niets dat velen kiezen voor een buitenlandse Au pair i.pl.v. een huishoudelijke hulp uit eigen land die per uur betaald moet worden en vaak ook nog niet eens inwonend zal zijn.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Witte1976

Ik denk dat dit voor mij ook geen optie is omdat ik alleen leef, heb geen kinderen.
Dus kom niet in aanmerking.

Adik

Citaat van: Witte1976 op woensdag 13 augustus 2014, 10:32:11
Ik denk dat dit voor mij ook geen optie is omdat ik alleen leef, heb geen kinderen.
Dus kom niet in aanmerking.

Gezien haar huidige ervaring lijkt een NL gezin me een vooruitgang. Tevens lijken me NL-BE afstanden goed te overbruggen. Als je elkaar in dat jaar dan wat beter leert kennen is de EU route misschien een optie om de reden van de verblijfsvergunning aan te passen (alleen lijkt me deze intentie niet handig om van te voren kenbaar te maken)?

Of probeer zelf werk te vinden in het land waar ze au-pair kan worden? Er zijn ook wel gezinnen die het niet erg vinden dat een au-pair enkele dagen in de week elders (bij jou) verblijft.


gosternokke

Citaat van: Witte1976 op woensdag 13 augustus 2014, 10:32:11
Ik denk dat dit voor mij ook geen optie is omdat ik alleen leef, heb geen kinderen.
Dus kom niet in aanmerking.


Waar wil je dan voor in aanmerking komen.

je vriendin kan als  aupair naar Nederland komen, en dan liefst zo dicht mogelijk bij de grens zou handig zijn.  En aangezien  au-pair 1 vrije dag per week hebben kan ze die bij U doorbrengen     Probleem opgelost     :congratualtionsis0:


Heeft lang geduurd ,maar we zijn eruit    :thankyoufw5:     :daag:

Witte1976

Bedankt voor alle informative, Nu zien hoe we het doen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten,
Davy