Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

rijbewijs

Gestart door johan2705, zondag 2 november 2014, 21:48:59

Vorige topic - Volgende topic

johan2705

hoi heb een vraagje , een kennis ( een filipijnse met de belgische nationaliteit ) heeft in belgie nu een voorlopig rijbewijs , en ondertussen al 2 keer NIET GESLAAGD  voor praktijk examen
nu verteld ze , dat ze volgend jaar naar de    :smiley-philippines:  gaat en daar een rijbewijs gaat kopen en nadien gaat omwisselen in  :belgiesmiley:
de vraag is kan dit allemaal of gaat dit niet  :ikkeniebegrijp: ??

LMBen

#1
Neen gaat NIET.
Alleen bij eerste inschrijving dus als je net uit de filipijnen komt en in laat schrijven kan het omgezet worden

http://www.kortrijk.be/producten/rijbewijs-omwisseling-erkend-buitenlands-rijbewijs

http://www.mobilit.belgium.be/nl/binaries/28%20Niet%20europese%20buitenlandse%20rijbewijzen_tcm466-223971.pdf
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Tank

Maar goed ook dat dat niet kan, ik zie dagelijks al genoeg ellende op de weg in Belgie.

Ifugao

Citaat van: Tank op zondag  2 november 2014, 23:06:54
Maar goed ook dat dat niet kan, ik zie dagelijks al genoeg ellende op de weg in Belgie.


Ik zie hier in de PH dagelijks VEEEEL meer ellende op de wegen dan in Europa. Allemaal een rijbewijs gekocht.  :negatief:

Amice

Citaat van: Ifugao op maandag  3 november 2014, 02:36:13
Citaat van: Tank op zondag  2 november 2014, 23:06:54
Maar goed ook dat dat niet kan, ik zie dagelijks al genoeg ellende op de weg in Belgie.


Ik zie hier in de PH dagelijks VEEEEL meer ellende op de wegen dan in Europa. Allemaal een rijbewijs gekocht.  :negatief:

Precies ja, trek me de bek niet open.

Ik heb hier iedere morgen en avond zo'n gast. Auto met dikke uitlaat een hoop kabaal en maar gas geven, hij doet er minstens 10 minuten over om dat ding te parkeren en dat is dan niets anders dan recht achteruit rijden. Als dat ding dan eindelijk op zijn plaats staat moet er perse nog een straal gas gegeven worden alvorens hij dat monster uit zet.
En dan heeft hij ook nog een grote bek ook als er n motor van de buren op de door hem gewenste plaats staat (en dat is niet voor zijn eigen deur(uiteraard niet)

Ik had hem vriendelijk verzocht om dat ding voor zijn eigen deur te parkeren, dat ging een paar dagen goed nu probeert hij het weer omdat er voor mijn huis een boom staat(schaduw dus).
Dan maar op een niet zo vriendelijke manier die vent op zijn plaats zetten.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: Amice op maandag  3 november 2014, 03:43:01
Citaat van: Ifugao op maandag  3 november 2014, 02:36:13
Citaat van: Tank op zondag  2 november 2014, 23:06:54
Maar goed ook dat dat niet kan, ik zie dagelijks al genoeg ellende op de weg in Belgie.


Ik zie hier in de PH dagelijks VEEEEL meer ellende op de wegen dan in Europa. Allemaal een rijbewijs gekocht.  :negatief:

Precies ja, trek me de bek niet open.

Ik heb hier iedere morgen en avond zo'n gast. Auto met dikke uitlaat een hoop kabaal en maar gas geven, hij doet er minstens 10 minuten over om dat ding te parkeren en dat is dan niets anders dan recht achteruit rijden. Als dat ding dan eindelijk op zijn plaats staat moet er perse nog een straal gas gegeven worden alvorens hij dat monster uit zet.
En dan heeft hij ook nog een grote bek ook als er n motor van de buren op de door hem gewenste plaats staat (en dat is niet voor zijn eigen deur(uiteraard niet)

Ik had hem vriendelijk verzocht om dat ding voor zijn eigen deur te parkeren, dat ging een paar dagen goed nu probeert hij het weer omdat er voor mijn huis een boom staat(schaduw dus).
Dan maar op een niet zo vriendelijke manier die vent op zijn plaats zetten.

Steek proof banden?........dan maar 50-100 gram schuurpasta in de olievuldop doen (en even doorspoelen met wat kerosene).....3km rijden en dan..... :ripba8: :ripba8: :lachen: :lachen:


bananacreek

Citaat van: Ifugao op maandag  3 november 2014, 02:36:13
Citaat van: Tank op zondag  2 november 2014, 23:06:54
Maar goed ook dat dat niet kan, ik zie dagelijks al genoeg ellende op de weg in Belgie.


Ik zie hier in de PH dagelijks VEEEEL meer ellende op de wegen dan in Europa. Allemaal een rijbewijs gekocht.  :negatief:

Bijvoorbeeld het "voor-sorteren" als je llinks af moet...........dan worden ze kwaad want ze hebben nog nooit van "voor-sorteren" gehoord...... :lachen: :lachen:

Ifugao

Nee, natuurlijk hebben ze nog nooit van voorsorteren gehoord, ze hebben helemaal nergens van gehoord, nooit 1 rijles gehad, nooit examen afgelegd, maar wel de weg op.  :negatief:

Amice

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Voordat ze hun rijbewijs krijgen moeten ze een seminar ondergaan bij de LTO en ik moest daar ook naar toe een aantal jaren geleden en ik vroeg aan de instructor: "Sir, why do Filipinos alway drive in the middle of the road instead of the right side?.... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Hij zei: "Never mind Joe...just pay attention to the seminar"..... :lachen: :lachen: