Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

rijbewijs

Gestart door johan2705, zondag 2 november 2014, 21:48:59

Vorige topic - Volgende topic

Cosyns Guy

Citaat van: swistelniki op maandag  3 november 2014, 16:20:45
Citaat van: Ifugao op maandag  3 november 2014, 02:36:13
Citaat van: Tank op zondag  2 november 2014, 23:06:54
Maar goed ook dat dat niet kan, ik zie dagelijks al genoeg ellende op de weg in Belgie.


Ik zie hier in de PH dagelijks VEEEEL meer ellende op de wegen dan in Europa. Allemaal een rijbewijs gekocht.  :negatief:

 Ziet er toch leuk uit zo, ik las al in uw vorige posten dat je in de omgeving van dumaguete zit dus zou ik eens willen weten waar u zo een   :smiley-philippines: rijbewijs hebt gekocht daar.Is het eentje met een officieel receipt,want naar ik vernam controleren de region7 de laatste tijd de nummers op het rijbewijs met de nummers op het officieel receipt om nep rijbewijzen op te sporen.  Ikzelf zit ook in die omgeving maar weet langs geen kanten waar ik effe zo een rijbewijs kan kopen, op de lto zijn ze in alle geval niet zomaar te koop volgens mijn partner hier en volgens haar komen er nog wat meerdere paperassen bij kijken    :crazy:  enfin   :daag:  
Gewoon iemand kennen die iemand kent op het LTO en je hebt voor 800 pesos een legaal rijbewijs....maar dat was toch al een aantal jaren terug,iets van een 8 jaar terug dacht ik.

Ifugao

Citaat van: swistelniki op dinsdag  4 november 2014, 00:31:17
Allee, en hebt ge ook moeten gaan pissen en vingerafdrukken ,foto ,medische test enz gedaan of heeft de FIXER dat zelf gefixt ?

Heeft hij u ook een officieel receipt meegegeven van het rijbewijs of is het een namaak,want lto region7 checkpoints nu hebben een scanner mee  waar ze namaak rijbewijzen

  kunnen mee opsporen in enkele seconden,daarom de vraag van het officieel receipt.   




Alles is legaal, geen namaak. Je moet inderdaad in een potje pissen, medisch gekeurd worden etc. Een  foto wordt genomen door LTO zelf.
Fixers zijn gewoon tussenpersonen die "connecties" hebben binnen de LTO.

Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag  4 november 2014, 01:11:39

Gewoon iemand kennen die iemand kent op het LTO en je hebt voor 800 pesos een legaal rijbewijs....maar dat was toch al een aantal jaren terug,iets van een 8 jaar terug dacht ik.

Dat is precies hoe fixers werken.

pierrevanwies

@ Ifugao, als alles dan toch legaal is, waarom heb je dan een fixer nodig ..    :denk:  .   :weetikniet:  .

Luke

Citaat van: swistelniki op dinsdag  4 november 2014, 03:58:17
@ Ifugao, als alles dan toch legaal is, waarom heb je dan een fixer nodig ..    :denk:  .   :weetikniet:  .

Dat is zoals bij de Japanse toeristen, die lopen ook het vlaggetje achterna. Waarom weten ze niet...  :biggrinn:

Ifugao

Citaat van: swistelniki op dinsdag  4 november 2014, 03:58:17
@ Ifugao, als alles dan toch legaal is, waarom heb je dan een fixer nodig ..    :denk:  .   :weetikniet:  .

1. Geen nummertje trekken uit de automaat en uren wachten op je beurt,
2. Je hoeft niets zelf meer uit te vogelen, alles wordt voor je uitgevogeld.
3. Rijbewijs geregeld incl. medische test, drugs test etc. in 1.5 uur.
4. Niet meer van het kastje naar de muur worden gestuurd. (Wie ooit in de PH in de burocratische molen heeft gezeten weet wat een ellende dat is)

Pinocchio

Citaat van: Ifugao op dinsdag  4 november 2014, 10:17:03
3. Rijbewijs geregeld incl. medische test, drugs test etc. in 1.5 uur.

Drugtest is een jaar geleden reeds afgeschaft.

pierrevanwies

Citaat van: Pinocchio op dinsdag  4 november 2014, 10:23:02
Citaat van: Ifugao op dinsdag  4 november 2014, 10:17:03
3. Rijbewijs geregeld incl. medische test, drugs test etc. in 1.5 uur.

Drugtest is een jaar geleden reeds afgeschaft.

  Dat is ook goed nieuws want als ik moet pissen in dat potje met de deur open en de assistente staat net naast de deuropening mee te luisteren dan duurt het wel

soms 10 minuten voor er een drup uitkomt[erg vervelende situatie zeker als er wat volk zit te wachten tot het hun beurt is.] en ja Pinocchio ik herrinner mij dat je

vorig jaar op dit forum in het 1 of ander topic schreef dat je bij robinsons medishe test + lto was geweest om je rijbewijs te hernieuwen en dat je er op minder dan 1

uurtje vanaf was.   :jajaja:  .

  Enfin,wij of ik zijn goed aan    :offtopic:  geraakt want het ging dus in 1ste instantie erover om een rijbewijs te kopen en enkelen beweerden van wel   :haha: 


josv

Citaat van: swistelniki op dinsdag  4 november 2014, 03:58:17
@ Ifugao, als alles dan toch legaal is, waarom heb je dan een fixer nodig ..    :denk:  .   :weetikniet:  .

Fixer hoeft niet illegaal te zijn, het scheelt gewoon een hele hoop tijd. Instanties als LTO, NsO, DFA zijn zo log als morgen de hele dag. Kan je zomaar 3 dagen kosten om je rijbewijs te vernieuwen etc. etc. Dus betaal je gewoon wat meer ( nso birth-certificate kost hier op de hoek maar 200p , mannetje om m'n motor-license te vernieuwen 400 incl. die smoke-test).

Heb m'n rijbewijs gekregen in ong. 1+2uur (student+permanent). Ok, moest 3 dingen zelf doen, pissen, (reeds ingevulde ) theoretische test en foto. Ok, ik kreeg hem pas na 4 dagen (brown-out, cut-off etc. etc. ) maar IK hoefde er niks meer voor te doen. Het mannetje kwam het netjes brengen met vele dank ( voor de 2000p  :happy2:). 2 jaar later dacht ik : wat hij kan kan ik zelf ook, het is allemaal wel gelukt maar  :explotieren: Heeft 3 ochtenden gekost.

Er is maar 1 ding dat ik zelf doe en dat is Immigration.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

josv

Leuke story : Kennis van me is toerist, verlengt gewoon z'n visum bij immigration. Allemaal legaal niks geen probleem, MOEsT WEL EVEN MEE NAAR EEN ANDER KANTOOR VOOR 'N FOTO VOOR Z'N ACR. 2-3 maanden geleden gaat ie ( nu met een taxi, hij had voordien altijd gewandeld ) terug naar immigration om z'n visum weer te verlengen.

Zet die taxi hem af bij een ander gebouw als waar hij altijd geweest is, oftewel het ECHTE BI.  :lachen: :lachen:

Alles was in orde uiteraard maar hij kwam mij vragen waarom hij daar GEEN 500p extra hoefde te betalen. Toen maar uitgelegd dat ie bij een soort reisburo ( al die tijd ) was geweest. Ok, hij moest toen altijd de volgende dag terugkomen maar heeft nooit 2-3 uur bij BI gezeten, ik wel  :negatief:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

pierrevanwies

Citaat van: josv op dinsdag  4 november 2014, 13:42:37
Citaat van: swistelniki op dinsdag  4 november 2014, 03:58:17
@ Ifugao, als alles dan toch legaal is, waarom heb je dan een fixer nodig ..    :denk:  .   :weetikniet:  .

Fixer hoeft niet illegaal te zijn, het scheelt gewoon een hele hoop tijd. Instanties als LTO, NsO, DFA zijn zo log als morgen de hele dag. Kan je zomaar 3 dagen kosten om je rijbewijs te vernieuwen etc. etc. Dus betaal je gewoon wat meer ( nso birth-certificate kost hier op de hoek maar 200p , mannetje om m'n motor-license te vernieuwen 400 incl. die smoke-test).

Heb m'n rijbewijs gekregen in ong. 1+2uur (student+permanent). Ok, moest 3 dingen zelf doen, pissen, (reeds ingevulde ) theoretische test en foto. Ok, ik kreeg hem pas na 4 dagen (brown-out, cut-off etc. etc. ) maar IK hoefde er niks meer voor te doen. Het mannetje kwam het netjes brengen met vele dank ( voor de 2000p  :happy2:). 2 jaar later dacht ik : wat hij kan kan ik zelf ook, het is allemaal wel gelukt maar  :explotieren: Heeft 3 ochtenden gekost.

Er is maar 1 ding dat ik zelf doe en dat is Immigration.

ja,omdat je hetzelf MOET doen je jaarlijks effe bezoekje met je 13a bij BI, maar nog wat geduld als je 65 bent kan je madam effe langsgaan en dan ben jij

uiteindelijk ook al van die jaarlijkse zware zenuwslopende taak verlost waar je zoal dagen op voorhand schijnt van wakker te liggen.[ik lees uw berichten al jaren]

Als IK naar BI ga hier trek ik mijn speciaal gekochte witte sportschoenen van niki aan met bijhorende witte sportsokken tot aan de knie,witte korte broek met wit

hemdje en nog een wit hoedje op mijn hoofd en als de securitygard de deur opentrekt voormij weet ie al dat ik hem 100 peso in zijn hand stop en als ik 20

minuten later vertrek hier trekt ie de deur opnieuw open en ik stop hem nog eens 100 peso in zijn hand, en vriendelijk en behulpzaam da ie is.   :hoedjeaf: