MOLUKKERS KLAGEN STAAT AAN OM SCHIETEN OP UITGESCHAKELDE KAPERS.

Gestart door klootzakken (voorheen Jens), donderdag 6 november 2014, 07:09:40

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

 :lachen: het word bij de dag erger hier in Nederland , een groep Molukkers klaagt de staat aan voor het dood schieten van de treinkapers in de PUNT IN PROVINSIE DRENTHE .

mariniers hebben tijdens de bestorming op 11 juni van dat jaar 1977 drie kapers in de trein vermoord ,terwijl ze al waren uitgeschakeld en geen verzet meer boden " , aldus de groep nabestaanden van deze kapers.

één ding is wel zeker . van die dode treinkapers hebben wij nadien nooit geen last meer gehad . wel was er weer een ander groepje van deze Molukkers die een school kaapte toen der tijd in Wijster ook in Drenthe , ook hier werd met grof geweld opgetreden door mariniers die de school binnen reden met een tank , waarna korte metten werd gemaakt met de kapers .
na dit correcte optreden hebben wij nooit geen last meer gehad van deze groep Molukkers en hun vreemde fratsen.

toch denk ik dat deze nabestaanden deze zaak gaan winnen als deze als zodanig niet verjaard is.

ik kan mij nog goed herinneren dat de hele wereld vol lof was over de actie van Nederland .
   
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Amice

Dat kan nog een lang proces worden dan.

Indien er nieuwe feiten aangedragen kunnen worden kan zo een casus heropend worden.

Exota is bv zo een casus die al iets van 50 jaar geleden was dacht ik.  :weetikniet:

Mja het werd dan ook wel eens tijd dat men toen ingreep want het duurde zover ik me herinner best lang voordat men ingreep.




Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Wimmie57

Ik wil best geloven dat de Nederlandse media die indruk wekten, maar in  :vl: was er van in het begin veel kritiek op de aanpak door de  :nederlandsevlag: overheid, zeker in kringen die actief met mensenrechten bezig zijn.
U schenkt ook geen aandacht naar het verhaal achter de gijzelingen, de hele koloniale voorgeschiedenis van het verhaal, en de gebroken beloftes van  :nederlandsevlag: . De ouders en grootouders van die Molukkers waren ook al geen lieverdjes, maar ze werden daarom juist gerecruteerd door de koloniale overheid om, in dienst van  :nederlandsevlag: , de Javanen en andere groepen gewelddadig te onderdrukken, maw het vuile werk op te knappen voor  :nederlandsevlag: - vaak op bloedige wijze. Toen in de nasleep van WOII de dekolonisatie op gang kwam vreesden de Molukkers - terecht - dat zij in een door Javanen gedomineerde staat de rekening zouden gepresenteerd krijgen voor de collaboratie van hen en hun voorouders. Nederland heeft toen beloofd dat de Molukken als een aparte staat onafhankelijk zouden mogen worden, maar verbrak die belofte en erkende één Indonesië, waarbinnen de Molukken een kleine, onderdrukte minderheid werden. Diegenen die rechtstreeks bedreigd werden, omdat ze in dienst van Nederland bloed aan de handen hadden, mochten naar Nederland verhuizen, maar werden van dan af compleet aan hun lot overgelaten, waren slachtoffer van racisme enz. Niemand was nog geïnteresseerd in hen, hoewel zij  :nederlandsevlag: trouw gediend hadden. Die frustratie liet bij een aantal jonge heethoofden de stoppen doorslaan, en de mediabeelden van terreurgroepen in Duitsland en Italië brachten hen op verkeerde ideeën.
Eigenlijk werden de Molukkers behandeld als honden: eerst werden ze afgericht om te bijten, maar als ze dan eens de verkeerden beten, werden ze afgemaakt. Een beetje kort door de bocht, maar het komt er wel op neer. Een democratische rechtsstaat gebruikt niet meer geweld dan nodig, dat is een fundamenteel principe, dat altijd en overal geldt. Als die basisregel geschonden wordt, en blijkbaar hebben die klagers aanwijzingen dat dat zo is, dan is het niet meer dan normaal dat hier juridische stappen ondernomen werden.

gertve

Citaat van: Wimmie57 op donderdag  6 november 2014, 07:45:52
De ouders en grootouders van die Molukkers waren ook al geen lieverdjes, maar ze werden daarom juist gerecruteerd door de koloniale overheid om, in dienst van  :nederlandsevlag: , de Javanen en andere groepen gewelddadig te onderdrukken, maw het vuile werk op te knappen voor  :nederlandsevlag: - vaak op bloedige wijze.
................
Niemand was nog geïnteresseerd in hen, hoewel zij  :nederlandsevlag: trouw gediend hadden.
................

Bovenstaande gaat er bij mij echt niet in hoor. Ik denk dat de Molukkers best wel hun eigen agenda hadden in deze. Natuurlijk zal NL zijn bedoelingen hebben gehad, maar dat ook op voor de Indonesiers, Molukkers, en eventueel zou je de grens kunnen doortrekken naar Christenen en Moslims.
Ik ga mij persoonlijk niet meer verdiepen wie schuldig is en wie niet. Wie verantwoordelijk is waarvoor en wie niet. Voor mij is het geschiedenis uit de vorige eeuw.

Ik denk dat de huidige aanklacht van de Molukkers zeer sterk te danken is aan de uitspraak in de zaak Sebrenica. NL houd zichzelf blijkbaar (in mijn ogen onterecht) (mede)verantwoordelijk voor hetgeen daar gebeurt, is ook nog eens een land waar geld te halen valt. Je zou wel stom zijn als je het niet zou proberen.

En daar wil ik ook nog eens aan toevoegen dat het in mijn ogen terecht is ze doodgeschoten zijn. Ieder had een wapen of explosieven bij zich kunnen hebben om burgerslachtoffers te maken, en dan wil je niet dat er onnodig burgerslachtoffers vallen. Zelfs niet als ze gewond op de grond liggen, ook dan kunnen ze nog op een knopje drukken. Dus als je ingrijpt dan moet je het ook goed doen.
En dan doe ik niets af aan de frustraties van de Molukkers, want die voelden zich terecht genaaid. Maar mensen gijzelen is een standpunt proberen te maken, proberen via handelingen een doel te bereiken, en je leven riskeren.

Amice

Citaat van: gertve op donderdag  6 november 2014, 08:06:17
Citaat van: Wimmie57 op donderdag  6 november 2014, 07:45:52
De ouders en grootouders van die Molukkers waren ook al geen lieverdjes, maar ze werden daarom juist gerecruteerd door de koloniale overheid om, in dienst van  :nederlandsevlag: , de Javanen en andere groepen gewelddadig te onderdrukken, maw het vuile werk op te knappen voor  :nederlandsevlag: - vaak op bloedige wijze.
................
Niemand was nog geïnteresseerd in hen, hoewel zij  :nederlandsevlag: trouw gediend hadden.
................

Bovenstaande gaat er bij mij echt niet in hoor. Ik denk dat de Molukkers best wel hun eigen agenda hadden in deze. Natuurlijk zal NL zijn bedoelingen hebben gehad, maar dat ook op voor de Indonesiers, Molukkers, en eventueel zou je de grens kunnen doortrekken naar Christenen en Moslims.
Ik ga mij persoonlijk niet meer verdiepen wie schuldig is en wie niet. Wie verantwoordelijk is waarvoor en wie niet. Voor mij is het geschiedenis uit de vorige eeuw.

Ik denk dat de huidige aanklacht van de Molukkers zeer sterk te danken is aan de uitspraak in de zaak Sebrenica. NL houd zichzelf blijkbaar (in mijn ogen onterecht) (mede)verantwoordelijk voor hetgeen daar gebeurt, is ook nog eens een land waar geld te halen valt. Je zou wel stom zijn als je het niet zou proberen.

En daar wil ik ook nog eens aan toevoegen dat het in mijn ogen terecht is ze doodgeschoten zijn. Ieder had een wapen of explosieven bij zich kunnen hebben om burgerslachtoffers te maken, en dan wil je niet dat er onnodig burgerslachtoffers vallen. Zelfs niet als ze gewond op de grond liggen, ook dan kunnen ze nog op een knopje drukken. Dus als je ingrijpt dan moet je het ook goed doen.
En dan doe ik niets af aan de frustraties van de Molukkers, want die voelden zich terecht genaaid. Maar mensen gijzelen is een standpunt proberen te maken, proberen via handelingen een doel te bereiken, en je leven riskeren.


Mooi betoog en het hield ook niet op met enkel gijzelen,het waren moordenaars die onschuldige passagiers voor de ogen van iedereen gewoon afknalde. Brute executie dus.

Het had anders gemoeten daar ben ik het met Wimmie57 wel eens en dat zou dan feitelijk de basis moeten zijn om zo een proces te winnen, enkel voor geld als schadevergoeding voor de gijzelnemers heeft het geen zin.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

huisman45

Ze hoeven niet te blijven hoe ze zijn gekomen kunnen ze ook weer terug
En Belgen maak de kongo maar schoon vergeten wat jullie daar hebben uitgevreten
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Ronny55

Citaat van: huisman45 op donderdag  6 november 2014, 10:42:54
Ze hoeven niet te blijven hoe ze zijn gekomen kunnen ze ook weer terug
En Belgen maak de kongo maar schoon vergeten wat jullie daar hebben uitgevreten
Elaba, niet alles over de zelfde kam scheren, Ik heb er geen probleem mee dat men medogenloze terroristen gewoon afmaakt. Zou men dat als regel gedaan hebben bij de veelvuldige vliegtuigkapingen zou het nu niet zou uit da hand gelopen zijn . Oog om oog ,tand om tand , zo simpel is dat.
Een vliegtuig werd gekaapt , gijzel nemers geven zich tenslotte over , hup het volgende werd gekaapt om de gijzelnemers van het eerste vrij te krijgen. Toen al begreep ik niet waarom men de gijzelnemer niet "per ongeluk afschoot" . Terrorisme, snelrecht en maar een straf ....Patay. Nu lachen ze er mee , van de ellende in een gratis 4 sterren "hotel" met tv video en internet, 3x per dag goed eten , keuze uit drie verschillende menu's .....Wat wil je nog meer  :confused2:  :floet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

klootzakken (voorheen Jens)

waarom heb ik dit gepost , ik heb namelijk iets speciaals met deze klanten .om eerlijk te zijn heb ik met 2 van deze Molukkers een paar dagen in de bajes gezeten . ik was toentertijd nog al ondeugend en kreeg een paar maand bajes aan mijn broek .
wel, ik zat in strafgevangenis westlinge nabij Alkmaar. het was een h.o.i , een half open inrichting . in deze inrichting verbleven ook 2 van die klanten ,zij mochten het laatste half jaar van hun straf daar uit zitten om weer aan de maatschappij te wennen .je had daar eens per maand een vrij weekend. en ik moet eerlijk bekennen dat het zeer vriendelijke mensen waren die geen contact zochten met de rest, dus een beetje op zich zelf getrokken personen , en zeer zeker geen criminelen. deze jongens hadden oprecht  spijt van wat zij hadden aangericht. maar gedane zaken nemen nu eenmaal geen keer .
ergens had ik wel sympathie voor deze jongens , maar in mijn ogen hadden ze toen de kaping gaande was direct een kogel tussen de ogen mogen jagen . ik heb ze dit ook verteld toentertijd , en zij hadden het volste begrip voor mijn uitspraken . zij vertelde mij dat ze er ook van uit waren gegaan  dat ze het avontuur niet zouden overleven .
wat zij niet wisten was dat ik de militair met de naam bult, die deze groep Molukkers moedwillig vermoord hebben goed kende . bult kwam namelijk uit Lonneker en dit is een dorp verder dan waar ik woonde . [ik zie hem nog zo met een nekschot uit de trein vallen] ik heb de begrafenis en alle ellende wat dit met zich mee brengt van zeer dicht bij mee gemaakt . nu waren deze jongens niet de dader die het gedaan hadden, maar ik heb vaak gedacht, die klanten steek ik morgen aan de mestvork. [ik werkte samen met hun in de tuin] die gedachte bij mij veranderde snel toen ik hun motief beter begreep en naar mate de dagen verstreken kreeg ik ook nog meelij met hun, ergens had ik sympathie voor deze jongens , waar het vandaan kwam weet ik nu nog niet.

oke , dat ze nu de staat der Nederlanden aanklagen voor de ellende die ze zelf hebben veroorzaakt gaat mij boven de pet , zo zijn deze jongens normaal niet , er zal wel weer zo'n geld ruikende advocaat achter zitten die de boel weer ophemelt voor eigen gewin .  :ikkeniebegrijp: .
maar mocht het toch van hun zelf uit gaan hoop ik dat zij morgen met een loodvergiftiging uit een trein vallen.
           

   
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

peldoman

Natuurlijk komt dat niet van hun zelf af.
Advocaat ruikt geld en media aandacht.
Sebrenica idem dito.

Ik weet echt niet meer wat er gaande is in dit land.
Omgekeerde wereld lijkt het wel.
Daders worden slachtoffers, en dan bedoel ik niet alleen dit geval. :jajaja:

Hetzelfde als met die juweliersvrouw in Deurne.
Zij wordt niet vervolgd, maar de nabestaande (lees advocaat) van de daders blijven
toch maar doorgaan.

Budgie

Citaat van: jens op donderdag  6 november 2014, 18:46:03

oke , dat ze nu de staat der Nederlanden aanklagen voor de ellende die ze zelf hebben veroorzaakt gaat mij boven de pet , zo zijn deze jongens normaal niet , er zal wel weer zo'n geld ruikende advocaat achter zitten die de boel weer ophemelt voor eigen gewin .  :ikkeniebegrijp: .
   

Het is gewoon hun advocaat Mvr Zekveld die dit verzint want ze krijgt een goede commissie en ze lult net zolang dat ze het doen.
En ze is goed bekend in de mollukse gemeenschap
Getting older beats the alternative -dying young