Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Gevraagd scooters te huur

Gestart door Dreelien, woensdag 12 november 2014, 15:30:55

Vorige topic - Volgende topic

Dreelien

Inmiddels worden we een beetje moedeloos.

We willen graag 2 scooters huren om daar in de periode 14 december - 24 januari een toer mee te maken op de Filippijnen. We beginnen en eindigen in Davao, maar we willen ook graag een aantal andere eilanden aan doen, zoals Negros, Bohol, Cebu en Leyte.

Het enige bedrijf wat wij kunnen vinden die scooters verhuurt is abenteuer car rental, maar die verhuurt alleen maar voor regio 11, daarmee mogen we dus niet verder reizen.

Ik heb al een aantal hotels gemaild en het toerisme informatie centrum.

Ik heb van het motor rental bedrijf in Samal wel een antwoord, die willen ons wel 3 Honda brommers verhuren. Dat is natuurlijk een optie, maar eigenlijk willen we toch liever een scooter ipv een brommer. Dat rijdt net iets comfortabeler.

Kopen vinden we nieuw te duur, plus dat we dan erg lang op een kentekenbewijs moeten wachten. 2e Hands kan natuurlijk ook, maar dan betaal je hoge prijzen voor afgeragte barrels.

Het hoeven echt geen supermooie exemplaren te zijn, maar we moeten wel het vertrouwen hebben dat we er een klein rondje om de "wereld" mee kunnen rijden zonder op elke hoek van de straat met pech te komen staan.

Als iemand tips voor ons heeft, we houden ons aanbevolen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes van André en Lieneke


Amice

 :welcome: op het forum

Persoonlijk blijf ik dit gevaarlijke ondernemingen vinden.
Hopelijk weten jullie inmiddels veel van de Filippjnen af, zoniet dan kunnen jullie je hier op het forum wel inlezen over een en ander.

Als begin en einddoel Davao is dan lijkt het logisch om daar iets te huren. Maar scooters (ver)huren is zover mij bekend niet erg gebruikelijk hier.

Er zijn forum leden die in davao wonen en wellicht hebben die adressen om scooters te huren.  :weetikniet:

Neem eens contact op met Hans van Weerden, die verhuurt welliswaar geen scooters maar wel vans en tours door de filippijnen, wellicht kan die je op weg helpen.

http://www.filipinotravel.com.ph/

Buiten de Davao leden hier zou je ook nog contact kunnen leggen met Eetcafe de boerderij ook gerund door een Nederlander die in davao denk ik wel de weg weet. Zoniet dan hebben jullie iig een uithangplek :)
https://www.facebook.com/eatcafe.deboerderij?fref=nf

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Dreelien

Hallo Amice,

Bedankt voor je reactie. :thankyoufw5:

Ik realiseer me dat ik nog niet eerder gepost heb, maar ik lees al heel wat maandjes mee op het forum.

We hebben al heel wat gereisd in zuid oost Azie, met de fiets door Thailand, Cambodja en Vietnam. Met de fiets door Vietnam, brommers gehuurd in Vietnam, auto gehuurd in Maleisië enz, enz. Oftewel, ook al zijn we nog niet eerder in de Filippijnen geweest, we zijn redelijk ervaren in het reizen in Zuid Oost Azië.

Mijn oom en tante wonen in Davao, en daar gaan we de eerste week en de laatste paar dagen logeren. Ze zijn ook al ontzettend druk voor ons aan het rondkijken en zoeken, maar het is tot op heden niet gelukt om iets gevonden te krijgen, vandaar ook onze oproep.

Ik zal eens kijken op de links die je hebt opgegeven, een mailtje is immers zo verzonden.

jiggy

Sorry, mijn bijdrage is geen tip of link.
Ik huurde de voorbije zomer ook een scooter op Cebu en.. inderdaad als voorwaarde stond daar onder andere vermeld dat de huurder onder geen geval de scooter buiten Cebu mocht gebruiken.
Dus... ik vrees een beetje, als dat een gebruikelijke handelswijze is, dat jullie het moeilijk zullen krijgen om aan "island hopping" te gaan doen in de Filippijnen.
Oh ja. Een andere voorwaarde was dat ik mijn paspoort bij hen moest achterlaten. Zo hebben ze uiteraard meer zekerheid dat je de scooter daadwerkelijk terug komt inleveren.
Succes in ieder geval !

Amice

Ik denk dat de registratie van die scooters beperkt is tot regio gebruik.
Dat zou dan opgevangen moeten worden door telkens in een ander reisgebeid opnieuw een scooter te huren.

Consequentie daarvan is dat je niet aan 1 adres genoeg hebt maar verhuur bedrijven dient te hebben in iedere regio die je wenst te bezoeken.

Maar dit is enkel my 2 cents, zeker weten doe ik dat niet.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Blauwvinger

1 nieuwe motorcycle kosten 80.000 peso per stuk  :weetikniet: zoiets :denk:

Na de round trip kan je oom ze op een soort markplaats plaatsen en verkopen voor 65000 met gemak, want ze zijn bijna gloednieuw.
Verlies 15.000  2x = 30.000 peso

Hoelang kun je 2 motorcycles huren voor 30.000 peso?

Tis maar een idee.



Fail_over

Citaat van: blauwvinger50 op woensdag 12 november 2014, 20:13:36
Tis maar een idee.

Klopt, en w88 op een tenaamstelling is in de  :smiley-philippines: ook niet aan de orde.

Gewoon een bordje met "Waiting for registration" erop en gaan!!
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ronny55

Citaat van: Fail_over op woensdag 12 november 2014, 20:33:48
Citaat van: blauwvinger50 op woensdag 12 november 2014, 20:13:36
Tis maar een idee.

Klopt, en w88 op een tenaamstelling is in de  :smiley-philippines: ook niet aan de orde.

Gewoon een bordje met "Waiting for registration" erop en gaan!!

Mag je dan eilandhopping doen... dacht van niet  :weetikniet: . zonder een geldige registratie kom je niet op een ferry.

Maar enfin , als ik alles een beetje goed gelezen heb , zijn jullie van plan meerdere weken in de  :smiley-philippines: te blijven, dan is een scooter kopen een betere en uiteindelijk goedkopere optie . Laat jouw onkel van tervoren de scooters kopen , dan is tegen dat jullie daar komen de registratie ok.  :weetikniet:

Maar zoals Amice al aangaf......Bloedlink zo'n trip, Twee witneuzen op- nen brommer  :confused2: De manier dat jullie er zo luchtig over praten, scooter huren tripje naar hier en dan naar daar, eilandhopping enz laat me vermoeden dat je niet echt veel(geen) ervaring heb in rondreizen op de  :smiley-philippines: met eigen vervoer(scooter) alleen al qua verkeer, als je dan ook niet de gevaarlijke en te mijden streken in Mindanao niet kent. Dan moet je zekere zorgen voor  :smiley-philippines: begeleiding , iemand die de taal kent en de denkwijze van deze mensen kent.....Al bij al , vergeet dat scooter huren , klinkt mooi maar dat is het dan ook. Goede raad, vergeet het en willen jullie rondreizen is bus en vliegtuig iets of veel veiliger.

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

janvanderijt

ik denk dat je beter in cebu negros of iloilo kunt beginnen
want ik denk 2 witneuzen op een brommertje in midanao
kon wel eens je laatste trip zijn
dus ik denk dat je davao als laatste moet doen
wil je iets van de filippijnen zien
groetjes jan

Dreelien

Nou ja zeg, jullie maken het wel spannend.

Wij blijven sowieso in de noordelijke regio van Mindanao en zijn absoluut niet van plan om het spannende zuiden op te zoeken.
We zijn ervaren reizigers, dus niet van plan om in 7 sloten tegelijk te lopen.

In elk geval bedankt voor jullie tips.