Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Gevraagd scooters te huur

Gestart door Dreelien, woensdag 12 november 2014, 15:30:55

Vorige topic - Volgende topic

Dreelien

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 26 december 2014, 14:26:35
Was vandaag in Centrio (CDO)en wie loop ik daar tegen het lijf.....jaja Dreelien, heel toevallig, ze hadden een auto gehuurd en waren van Davao via Butuan naar CDO gereden.. De wereld is klein. Leuke babbel gehad , toffe mensen, zondag vligen ze dan naar Cebu om er enkele dagen op een beachresort  enkele dagen te relaxen. Er waren teveel problemen voor het huren van scooters , dus hebben ze daar maar van afgezien.

Was leuk om je te ontmoeten Ronny55.

Wij hebben dus zoals Ronny55 al schreef geen brommers gehuurd.
De mensen op Samal waren ons in werkelijkheid veel te wazig, en we vonden de brommers er niet echt fatsoenlijk uitzien, dus we hebben ze afgezegd.

Het was ook totaal niet mogelijk om iets te huren waarmee je naar andere eilanden kon reizen. Met de huurauto was dat ook niet mogelijk. Die hebben we in Davao gehuurd en hebben hem in Cagayan weer ingeleverd.
Wij hebben trouwens de borg voor onze huurauto tot op de laatste cent terug gekregen zonder ook maar een opmerking, dus dat viel weer alles mee voor de pessimisten onder ons.  :biggrinn:

Na Mindanao hebben we een week verbleven in MoalBoal, prachtig snorkelgebied. Ook daar hebben we een dagje een brommertje gehuurd, helaas gooide daar het slechte weer roet in het eten.

We zijn uiteindelijk in Boracay beland om daar de laatste weken nog te genieten van zon, zee  en strand. Erg toeristisch en een stuk duurder dan de andere plaatsen, maar absoluut de moeite waard. Het was daar heerlijk.

En nu zijn we weer thuis. De vakantie zit er helaas weer op, morgen weer aan het werk.

jiggy

Ben ook net terug uit de Phils. Een maand op BOHOL en de ganse maand een scooter gehuurd: 125 cc automatic.
2 jaar oud. 
Ideaal!!!
Kostprijs : 6.000 â,¬ voor een maand. Goed onderhandeld denk ik ?  :applaus:
Wel zelf batterij vervangen (electrisch starten onvoldoende, volledig van huurprijs afgetrokken) en nieuwe achterband gelegd. (Gedeeld 50/50). Eigen "kosten" dus 325 Php extra.

Maar naar de positieve ervaring : 1.300 km rondgetoerd over gans Bohol. Zalig! Zowel in steden als op het "platte"land, naar de bakker of de markt. Wat een gevoel van vrijheid !!

Gevaarlijk? Niet meer dan in België. Enkel één slippertje gemaakt bij lage snelheid door modder op de weg na Senyang.
Bruusk moeten remmen NOOIT! Wel steeds vertraagd bij het zien van honden op/de weg, want die hoden geen rekening met verkeer en kunnen zonder schrik of argwaan gewoon oversteken. Geen wonder dat dat er zoveel kreupele honden zijn !!

Defensief rijden en genieten. De neus en weinige haren in de wind... Wel met een hoofddoek tegen de zon.
Ja,,.. niet heel veilig zonder helm, ik sla mea culpa. Maar ook geen motorpak. In short of lange broek doch degelijk schoeieel, geen slippers.
Ben motorrijder, dus geen vakantiechauffeur. Geen racer, enkel 60 km of + Indien volledig onbebouwd en goede weg. Dat helpt ook bij het zo veilig mogelijk rijden.

En ja.. ieder zijn ervaring of mening : ik heb me niet onveiliger gevoeld dan in het verkeer hier!
Zeker voor herhaling vatbaar.

ganda

Citaat van: jiggy op maandag  9 februari 2015, 21:21:12
Ben ook net terug uit de Phils. Een maand op BOHOL en de ganse maand een scooter gehuurd: 125 cc automatic.
2 jaar oud. 
Ideaal!!!

Kostprijs : 6.000 â,¬ voor een maand. Goed onderhandeld denk ik ?  :applaus:


En ja.. ieder zijn ervaring of mening : ik heb me niet onveiliger gevoeld dan in het verkeer hier!
Zeker voor herhaling vatbaar.

Mag ik veronderstellen dat je 6000 pesos voor een maand  bedoelde?


Blauwvinger

Niet goedkoop 6000 P voor 1 maand.

Maar je krijgt er veel voor terug.  :thumb:

jiggy

Citaat van: ganda op maandag  9 februari 2015, 21:32:17
Citaat van: jiggy op maandag  9 februari 2015, 21:21:12
Ben ook net terug uit de Phils. Een maand op BOHOL en de ganse maand een scooter gehuurd
Kostprijs : 6.000 â,¬ voor een maand.

Mag ik veronderstellen dat je 6000 pesos voor een maand  bedoelde?


Euchm sorry PHP bedoelde ik uiteraard. Ben reeds 10 dagen terug in België en reken terug in â,¬.  :lachen:

jiggy

Citaat van: blauwvinger50 op dinsdag 10 februari 2015, 13:01:24
Niet goedkoop 6000 P voor 1 maand.

Maar je krijgt er veel voor terug.  :thumb:

???
Niet goedkoop???
@blauwvinger: surf eens op internet.
De gebruikelijke prijzen die je zal vinden zijn 500 PHP per dag !!!
Dus... onderhandeld voor langere periode tot 200 PHP per dag vond ik een méér dan gunstige deal voor mij !
Of nog een andere vergelijking : een scooter huren(gebruik voor 2 personen  voor ca de kostprijs van een ontbijt voor 2 personen in een resort (ja, wij zijn nu eenmaal gedwongen om te verhuizen naar een resort ipv een gehuurd huisje door een overstroming in Loboc door typhoon "Senyang".
Huren voor een maand blijft nog steeds duurder dan er een kopen en gebruiken op LANGE TERMIJN. Maar dat is een manke vergelijking. Na 1 maand verkopen zul je ook al 6.000 Php verliezen op de aankoopsom en... hoe raakt zo'n nieuw ding geregistreerd zodat je hem ook 1 maand kan gebruiken?
Neen, geen tijdverlies voor aankoop evenmin als voor verkoop. Wat indien je hem niet tijdig kan verkopen en je vetrekdatum naar Cebu en Manila wel vaststaat?!?
Je zou al redelijk wat dagen verliezen door deze transacties denk ik...
Vandaar : Huren 50 % voorschot, GEEN BORG, direct gebruik gedurende 1 maand. Werd afgehaald de laatste dag 3.000 min 1.000 php (gemaakte kosten) betaald en alles was van de baan! EENVOUDIG EN (zo) goedkoop (mogelijk) toch??
:applaus: :lachen:

Alex

Het is een oude topic, maar waar kan je in de Filipijnen een scooter verzekeren

Citaat van: Ronny55 op zaterdag 22 november 2014, 11:09:28
Citaat van: joselito op zaterdag 22 november 2014, 10:27:10
http://www.motortrade.com.ph/motorcycles/kymco/visa-r-110-spoke

deze scooter heb je voor minder dan 40 000 pesos nieuw
Een verzekering all in is tussen 4000 en 5000 pesos
Op die manier loop je geen enkel risico

Citaat van: Dreelien op vrijdag 21 november 2014, 13:33:29
We hebben een paar dagen in Davao, dus waar zit je, wellicht komen we dan even gedag zeggen.

De registratie gaat dan het probleem zijn, ik weet dat een temporary registration wekelijks moet venieuwen dus veel hebben ze er niet aan, Ze zullen betr af zijn met jonge tweede hand waarvan de registratie nog geldig is voor de duur van hun verblijf  :weetikniet: en gezien ze eerst enkele dagen in Davao zijn , op 1 of 2 dagen lukt het zeker om iets betrouwbaars te vinden dacht ik zo.

In een vorig leven hebben we dat eens met een groep gedaan in de US, 2de hands gekocht en zes weken terug verkocht waar we ze gekocht hadden . Detrip was wel door een plaatselijke club georganiseerd, heeft ons toenertijd beginjaren '80 300$ gekost all-in voor de motto's en nog eens 500$ voor een volgwagen met de bagage en kleine depannage met motortrailer in geval van.

Pinkpanther

Diverse motoren  gehad in the Philippines.......maar ik vraag me af of ze ook geld uitkeren als er eens wat is ??

MvG

Pinkpanther    :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Bjorna145

Volgens mij ben je verplicht om een motor en auto elk jaar te registeren en te verzekeren ongeacht of ze nu uitkeren of niet.

m.vr.gr.


Johan

Luke