Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Gevraagd scooters te huur

Gestart door Dreelien, woensdag 12 november 2014, 15:30:55

Vorige topic - Volgende topic

Alex

Ik heb onderzoek gedaan. Ja je bent verplicht elk jaar te registeren en te verzekeren.

Als je het aan Philippijnse mensen vraagt krijg je als antwoord, niet nodig, of we doen het niet want het kost geld en we nemen het risico.
Of we kopen het af voor een paar duizend peso.

Hetzelfde is dat je een rijbewijs nodig hebt, maar veel pinoy hebben dat ook niet.

Ik als foreigner kom daar natuurlijk niet mee weg en het is mijn eer te na om het niet te doen.

Stel ik raak een man en hij raakt gehandicapt voor levenslang, dan zou ik mij eeuwig schuldig voelen aks hij niet alle kosten vergoed zou krijgen.

Ook als een dure suv raak kan aardig in de papieren lopen.

Heb ook nog navraag gedaan of bij scooter huren de scooter wel verzekerd is. Het antwoord dat ik kreeg was dat geen enkele verzekeraar gehuurde scooters wil verzekeren.

Kijk het gaat mij niet om 100 of 200 euro verzekering. Ik wil gewoon alles goed geregeld hebben. tuurlijk heb ik mijn eigen gedrag in de hand. Maar shit can happen altijd.

Citaat van: Bjorna145 op donderdag 29 juli 2021, 00:25:39
Volgens mij ben je verplicht om een motor en auto elk jaar te registeren en te verzekeren ongeacht of ze nu uitkeren of niet.

m.vr.gr.


Johan