Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geld sturen naar de Filippijnen

Gestart door Fail_over, maandag 24 november 2014, 12:58:02

Vorige topic - Volgende topic

share

Citaat van: Koen op maandag 22 augustus 2016, 20:01:16
Is nu al even geleden dat ik geld verstuurde naar de Filipijnen. Vandaag geprobeerd met WU, maar VISA of Mastercard word niet aanvaard  (wegens beveiligingsproblemen zegt klantendienst). Dan geprobeerd met Sofort, via mijn bank (Fortis) maar lukt ook niet.
Is er een eenvoudige manier waarmee ik geld kan versturen, liefst vandaag of morgen, bij een cash pickup point?

Wat een zever bij WU. Beveiligingsproblemen? De overheid kan alle info over transacties met Visa of Master Card opvragen bij de lokale provider (in  :belgiesmiley: is dat Atos Worldline, het vroegere Banksys) WU gebruik ik enkel in extreme noodgevallen, hoewel hun tarieven wat verlaagd zijn in vergelijking met vroeger, toen ze echt wel maffiapraktijken hadden.

Voor kleine bedragen is World Remit zeker interessant, fee € 2.99 (tot € 50) of € 4.99 en redelijke koers (ongeveer 1 peso minder voor één euro dan de officiële koers). Betalen met Visa, Master Card of Sofort, zonder kosten. Collect bij M Lhullier or Cebuano Hullier, ongeveer 5 minuten nadat de betaling gedaan is.

Adik

Citaat van: Riens op maandag 22 augustus 2016, 21:14:32
Ik stuur altijd met https://www.worldremit.com/ via naar de MHulier daar kan ze het dan gewoon oppikken.



Heeft u vriendin geen Smart mobile account of Globe cash mobile account? Dan kun je ook voor mobile money transfer (een bankrekening aan haar mobiele nummer gekoppeld) kiezen, en is ze binnen enkele minuten zelf de eigenaar van het geld zonder dat ze de deur uit hoeft. Ze kan het geld dan evt. later zelf gewoon uit de ATM trekken. Je krijgt beide ook keurig een bevesting sms als het is bijgeschreven en, als verzender ook nog bevestigings e-mails over de status van de overboeking.

In het begin vond mijn "begunstigde"  :happy2: het een beetje eng maar nu wil ze niet anders.

De koers is er niet anders om en gemak dient de mens, mijns bescheiden inziens.

:hoedjeaf:

Quezonboy

Ik stuur ook kleine bedragen via Worldremit en grote via Sunro. Met worldremit heb je tot 200 € 7,99 € transferkosten, met Sunro heb je tot 500 € 8 € transferkosten.

Luc

Hoe kom jij aan 7,99€ met worldremit? Ik betaal nooit meer dan 4,99€. Bedragen onder 50€ is 2,99€ kosten
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Adik

Ik heb bij worldremit ook 7,99 euro als kosten bij bedragen rond de 8.000/10.000 php? Dat komt wel in de richting van wat Quezonboy schrijft qua euro tegenwaarde.

Luc

Vreemd. Zelf nooit meer dan 4,99€ betaald voor banktransfer met worldremit.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luke

Worldremit Vanuit Belgie, Frankrijk is het 4.99 voor 50,000 PHP
Vanuit Nederland, Duitsland is het 7.99 voor 10000PHP  en afhankelijk voor hogere bedragen (12.99 voor 50,000)

stijn54

Ik zelf heb het nog niet geprobeerd met Transferwise. Zouden volgens hun site goede koers geven, kosten zijn wel wat hoger maar bij grotere bedragen toch voordeliger blijkbaar.
Iemand ervaring met Transferwise?

Ronny55

Mooi voor kleine bedragen en voor een vlugge service. zelf doe ik het enkel en alleen met bank overschrijving , rekening naar rekening, 8 euro kosten , hoogte van het bedrag onbeperkt, wisselkoers, net geen peso onder de middenkoers. Mijn laatste overschrijving 53,10 peso/euro. begin deze maand. (intussen de peso weer gezakt  :janken: ) 45.000 euro mijn grootste overschrijving, 8 euro kosten. 3 a 4 dagen
maar ik begrijp wel , nu verzend je en straks willen ze het in de hand hebben, tja dan kost het wel wat. Tussen alle money transfer bedrijven , zitten er echt geen "filantropen" , de ene schuimt op de kosten , de andere op de wisselkoers....het blijft zo lang als het breed is.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Lenn

Bij welke bank is dat Ronny? Waar je voor 8 euro ongelimiteerd geld kan overmaken?Zijn er dan geen bankkosten voor de ontvangende partij?
Bij het versturen van geld via bank naar bank kan je meestal aanklikken of alle kosten voor de verzenddede bank zijn, of gedeelde kosten, of alle kosten voor ontvanger.
Zoals als ik reeds eerder heb gepost geeft de HSBC(premier) een wisselkoers die ongeveer 0,4 % onder de middenkoers zit.In jouw geval verlies je dus 0,5% +_ wat neerkomt op 225 euro.
Alleen Len betaald hogere transferkosten.Voor bedragen onder de 50000 euro iets van 90 euro.Dus  voordeel van len is slechts 115+8=123 euro.
Dus zo slecht doet Ronny het nog niet.Ben nu wel heel nieuwschierig bij welke bank dat is???????????.Tja Ronny ik heb je al eerder gevraagd of je een euroaccount hebt in de Ph.
Indien niet, ken ik geen enkele bank hier die minder dan 1 pesos wisselkoers handteerd.Dit is geen persoonlijke aanval op jouw, maar als je met cijfers komt moet je ze wel kunnen onderbouwen.
Het gaat je goed.