Moet je met het zelfstudie pakket beslist een laptop of computer gebruiken?!

Gestart door Quezonboy, dinsdag 2 december 2014, 00:25:05

Vorige topic - Volgende topic

Lenn

Waar woont je vriendin?Heb inmiddels 4 dames geholpen voor het examen.

Quezonboy

Citaat van: Lenn op zondag  7 december 2014, 10:17:50
Waar woont je vriendin?Heb inmiddels 4 dames geholpen voor het examen.
Ik heb je al een persoonlijk email gestuurd Lenn, maar ze woont ver van Davao vandaan.

Quezonboy

Citaat van: Ronny55 op dinsdag  2 december 2014, 02:19:06
Citaat van: Quezonboy op dinsdag  2 december 2014, 00:25:05
Hoi

Mijn vriendin heeft een zelfstudie pakket maar haar laptop is kapot.  Kun je ook met een dvd speler aangesloten op een tv en een telefoon met internet ook de zelfstudie doen voor het examen Nederlands inburgering doen met al die cd's, dus zonder laptop (met extern cd-player) en / of computer?!  :ikkeniebegrijp: :confused2:
Je hebt pakketten daar is gewoonlijk een DVD bij, mijn Asawa BV, het is wel een Engels/Nederlands pakket. Dan kan je perfect met een dvd speler en tv op de uitspraak oefenen. De pc of laptop is wel gemakkelijker om effe heen en weer te gaan, daar waar het met een dvd speler niet zo evident is.  :weetikniet:
Zonder dvd ....Tja dan zal het moeilijker zijn ,zeker wat betreft de uitspraak. Of er Tagalog /Nederlands pakketten zijn , mss wel,  :weetikniet: .National Bookstore anders eens proberen. Als het bestaat kunnen die het wel bestellen. Ze zijn allesinds niet echt goedkoop,
Volgens zijn er geen aparte Naar Nederland pakketten voor landen waar Engels een officiƫle taal is en daarbij ook 1 van de 2 hoofdtalen is.

Quezonboy

Citaat van: PHwaarde op woensdag  3 december 2014, 11:55:55
Bestel een laptop via http://www.lazada.com.ph/shop-laptops/
Betaal met creditcard (niet met i-deal!), je krijgt een track & trace code, wordt tot aan haar deur bezorgd. Werkte in mijn geval perfect
Hi

Het lijkt me wat en ze lijken goedkoop maar ik heb geen creditcard, kun je als Nederlander ook kiezen voor Cash on delivery en dan nog krijg je een track & trace code? En dan het geld naar mijn vriendin sturen? Hoe zit het met de andere betaalmethoden PayPal (lijkt me nogal onveilig?) en wat is MegaLink?
De goedkoopste laptop met dvdspeler kost zo'n 12K, dus lijkt me een portable dvdspeler met monitor van rond 1800 peso's een voorlopige goedkope vervanger?

Adik

Citaat van: Quezonboy op dinsdag 16 december 2014, 20:47:45
Citaat van: PHwaarde op woensdag  3 december 2014, 11:55:55
Bestel een laptop via http://www.lazada.com.ph/shop-laptops/
Betaal met creditcard (niet met i-deal!), je krijgt een track & trace code, wordt tot aan haar deur bezorgd. Werkte in mijn geval perfect
Hi

Het lijkt me wat en ze lijken goedkoop maar ik heb geen creditcard, kun je als Nederlander ook kiezen voor Cash on delivery en dan nog krijg je een track & trace code? En dan het geld naar mijn vriendin sturen? Hoe zit het met de andere betaalmethoden PayPal (lijkt me nogal onveilig?) en wat is MegaLink?
De goedkoopste laptop met dvdspeler kost zo'n 12K, dus lijkt me een portable dvdspeler met monitor van rond 1800 peso's een voorlopige goedkope vervanger?

Prijzen vallen allicht mee vanwege eindjaarsacties. De keren dat ik wat bestelde bij zalora online werd me verzocht schriftelijk te bevestigen (met legitimatie) dat de betaling inderdaad door mij is gedaan (want de geadresseerde was iemand anders). Ik had via paypal betaald. Ik vermoed dat dit gedaan wordt om er zeker van te zijn dat niet later het bedrag terug geclaimed wordt. Toen naderhand bleek dat het artikel niet voorradig was heb ik het geld zeer snel, zonder koersverlies, terug ontvangen via paypal. Van lazada krijg ik eenzelfde professionele indruk, en als ik het wel heb zijn ze van dezelfde investeerder.

joost


Hallo Quezonboy.
Zou het niet 'n goed idee zijn om eerst alle kosten voor jezelf op  'n rij te zetten. Het is niet alleen maar het cursus pakket "Naar Nederland" en 'n draagbare dvd speler. Er komt zoveel bij kijken. Aanvragen examen , examen geld , ticket , inburgeringscursus in Nederland en al die kleine dingen die er dan nog bijkomen. Nu kun je wel , tenminste als je 'n te laag inkomen hebt , bij het DUO 'n lening aanvragen. Deze is maximaal 5000 euro. Maar ook deze zal je terug moeten betalen. Ik heb het al eens eerder gezegd. Ik kan niet bij iemand anders in de portemonnee kijken maar als je al valt over die 12000 peso en kiest voor 'n prutsding van 1800 peso dan zou ik toch eerst maar eens het rekensommetje maken. Het zou immers heel erg zijn als je aan het einde van de rit het niet allemaal meer kan bekostigen.

Groeten.
Joost.

Pinocchio

Citaat van: Quezonboy op dinsdag 16 december 2014, 20:47:45
wat is MegaLink?

Megalink is vergelijkbaar met Bancontact/Mister Cash en Maestro in combinatie met internetbankieren

Lorre

Citaat van: joost op dinsdag 16 december 2014, 22:13:12Ik kan niet bij iemand anders in de portemonnee kijken maar als je al valt over die 12000 peso en kiest voor 'n prutsding van 1800 peso dan zou ik toch eerst maar eens het rekensommetje maken.

Bolletje rijst en een droog visje kosten geen vermogen, nietwaar?  Maar overal de kantjes vanaf lopen voor je "geliefde", ik stel me serieuze vragen en ik niet alleen blijkbaar... 

QuantumPix

Hoe oud is je vriendin? Ken redelijk wat jonge Nederlanders die het geflikt hebben met een au pair visa. Mag ze een jaar in NL blijven en van horen zeggen kun je dit daarna zelfs verlengen met en partnership visa mits je voldoet aan de eisen(of dit allemaal nog zo makkelijk gaat weet ik niet). Mooie ervan is dat ze meteen een dagelijks leven heeft en je haar niet doordeweeks hoeft vermaken. Echter is het moeilijk om een familie zelf te vinden en meeste agencies willen geen au pair met een Nederlandse vriend. Ze moet uiteraard wel een trainingsschema volgen in de grotere steden in Phil. Als je meer info hierover wil kan ik dit voor je vragen. Een bekende van me zit momenteel met zijn pinay vriendin in NL middels deze wijze en hebben sinds kort de partnership visa gekregen.

Amice

Citaat van: QuantumPix op woensdag 17 december 2014, 06:28:20
Hoe oud is je vriendin? Ken redelijk wat jonge Nederlanders die het geflikt hebben met een au pair visa. Mag ze een jaar in NL blijven en van horen zeggen kun je dit daarna zelfs verlengen met en partnership visa mits je voldoet aan de eisen(of dit allemaal nog zo makkelijk gaat weet ik niet). Mooie ervan is dat ze meteen een dagelijks leven heeft en je haar niet doordeweeks hoeft vermaken. Echter is het moeilijk om een familie zelf te vinden en meeste agencies willen geen au pair met een Nederlandse vriend. Ze moet uiteraard wel een trainingsschema volgen in de grotere steden in Phil. Als je meer info hierover wil kan ik dit voor je vragen. Een bekende van me zit momenteel met zijn pinay vriendin in NL middels deze wijze en hebben sinds kort de partnership visa gekregen.

Dat van die nederlandse vriend hoeft ze uiteraard niet te vermelden en bv.zijn ouders zouden zich kunnen aanmelden om voor een au pair in aanmerking te komen. Er zijn buro's waar de au pair alsmede het gastgezin kunnen kiezen wie ze als gastgezin of au pair willen hebben.

De tijd van Yes au pair is helaas voorbij aangezien die failliet is maar dat was een pinoy eigenaar die dat deed.
Wellicht is die weer actief in die branche.  :weetikniet:

Echter is dit ook niet gratis het gastgezin draait meestal voor alle kosten op maar de au pair hoeft geen examen nederlands te doen om haar visum te krijgen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent