*Taxi driver shoots woman in face in Pasig holdup

Gestart door TheDolphin, zondag 7 december 2014, 13:03:01

Vorige topic - Volgende topic

TheDolphin

A call center agent was shot in the face Friday morning in Pasig City by a taxi driver who turned out be a robber, after she refused to hand over her belongings, police said.

http://newsinfo.inquirer.net/655122/taxi-driver-shoots-woman-in-face-in-pasig-holdup

Het blijft toch link om een taxi te nemen. Ik heb nu 2 keer een boot naar Batangas genomen die in Batangas dan aankomt rond een uur of 2 snachts waarna ik overstap op de bus die me naar Pasay brengt zodat ik een taxi kan pakken. Maar die bus dropt je dan om 3 uur snachts in Pasay bij een taxistandplaats aan een autoweg met al je bagage en die taxichauffeurs vragen dan allemaal 500peso voor een rit naar Ermita. Verder is er niet veel in de omgeving behalve die autowegen. De eerste keer ben ik van de taxiplaats weggelopen met al mijn baggage en verderop een taxi die langsreed aangehouden die wel de meter wilde aanzetten. Maar dat vond ik toch best een linke actie. De tweede keer heb ik de "fixed price" betaald 350 peso of zoiets want ik wilde niet weer met mijn bagage langs de autoweg lopen om 3 uur snachts. Gelukking ging het steeds goed. Ik heb het idee dat snachts of heel vroeg in de ochtend een taxi pakken riskanter is dan overdag. :denk: Dus misschien is het verstandiger om in Batangas eerst een hotel te pakken en overdag verder te reizen. :weetikniet:

Amice

Mja callcenters hebben wat ze noemen een "graveyard shift" die om 2 uur snachts begint. Dat houdt in dat er een call centre ploeg nar huis gaat en een nieuwe ploeg rond die tijd naar het werk gaat.

De taxidriver was denk ik goed geinformeerd want het is payday voor de callcenters deze dagen dus die call center agents kunnen dan hun salaris bij zich hebben.

Inderdaad blijft het een linke boel om s'nachts te reizen en daar maken die taxidrivers handig gebruik van nog afgezien dat er dan ook veel gajes tussen zit die een taxi hadden of hebben zonder registratie omdat ze bv. al geroyeerd zijn.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent