Hoe zit dat nu met eigendom in de Filipijnen voor 'foreigners'?

Gestart door polowonder, zondag 28 december 2014, 13:37:51

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Citaat van: panshit op zondag 22 februari 2015, 01:27:44
Ik weet niet hoe sterk ik sta met het volgende.

Heb mijn vrouw 50.000 euro geleend met als borg het huis en grond.
Dan een huurkontrakt afgesloten voor 50 jaar waarbij de huur verekend word met de lening.
Ik dacht beter wat dan niks.
panshit

Waardeloos. :jajaja:


Amice

Citaat van: Pinocchio op zondag 22 februari 2015, 02:56:54
Citaat van: panshit op zondag 22 februari 2015, 01:27:44
Ik weet niet hoe sterk ik sta met het volgende.

Heb mijn vrouw 50.000 euro geleend met als borg het huis en grond.
Dan een huurkontrakt afgesloten voor 50 jaar waarbij de huur verekend word met de lening.
Ik dacht beter wat dan niks.
panshit

Waardeloos. :jajaja:

Inderdaad ja. Huwelijkspartners kunnen volgens de Filippijnse wet geen zaken met elkaar doen, onder het mom van "met de familie ga je wandelen en niet handelen".  :jajaja:
Maar anderzijds  wordt de buitenlandse asawa door diezelfde wetten in de luren gelegd.   :negatief:

Overigens wordt een huurcontract van 50 jaar bij voorbaat al null en void verklaard en gezien als verkapte eigendom.   25 jaar  is daarvoor het maximum maar dan nog steeds niet met je huwelijkspartner.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: Amice op zondag 22 februari 2015, 06:36:45
Citaat van: Pinocchio op zondag 22 februari 2015, 02:56:54
Citaat van: panshit op zondag 22 februari 2015, 01:27:44
Ik weet niet hoe sterk ik sta met het volgende.

Heb mijn vrouw 50.000 euro geleend met als borg het huis en grond.
Dan een huurkontrakt afgesloten voor 50 jaar waarbij de huur verekend word met de lening.
Ik dacht beter wat dan niks.
panshit

Waardeloos. :jajaja:

Inderdaad ja. Huwelijkspartners kunnen volgens de Filippijnse wet geen zaken met elkaar doen, onder het mom van "met de familie ga je wandelen en niet handelen".  :jajaja:
Maar anderzijds  wordt de buitenlandse asawa door diezelfde wetten in de luren gelegd.   :negatief:

Overigens wordt een huurcontract van 50 jaar bij voorbaat al null en void verklaard en gezien als verkapte eigendom.   25 jaar  is daarvoor het maximum maar dan nog steeds niet met je huwelijkspartner.

Als er ooit een rechtzaak komt dan gooit die rechter het 50 jaar huurcontract (contract of lease) er uit vanwege het feit dat het NIET rechtsgeldig is... want maximaal wat een alien kan leasen is 25 jaar ( je had het moeten doen 25 jaar met een option van een opvolgende 25 jaar)


panshit

Ik denk dat het nooit tot een recht zaak zal komen mijn huwelijk is zeer goed en heb nog nooit gemerkt dat ze financieel van mij beter wil worden.
Alleen door forums  word je wel eens bang gemaakt omdat je soms van die rare verhalen hoort.Heb het kontrakt na gelezen en zag dat er helemaal geen termijn in staat alleen dat het huis borg staat voor het geld en dat het ten alle tijden verkocht mag worden door mij tegen de marktwaarde alles wat er meer voor terug komt is voor mijn vrouw.Daarbij hebben een tweetal getuigen mee getekend omdat zij ook de Nederlandse nationaliteit heeft geschied dit onder Nederlands recht.Ik denk dat je hier in de Filipijnen niet meer zekerheid kan inbouwen.

Pinocchio

Citaat van: panshit op zondag 22 februari 2015, 13:18:53
dat het ten alle tijden verkocht mag worden door mij tegen de marktwaarde alles wat er meer voor terug komt is voor mijn vrouw.

Als je de eigenaar niet bent kan je het ook niet verkopen.

panshit

Ik zij al eerder meer kun je niet doen.Hopelijk komt het nooit zo ver.Het heeft meer een preventieve werking.Laat ze maar denken en voor al de familie dat jij je goed hebt in gedekt.

Amice

Citaat van: panshit op zondag 22 februari 2015, 13:18:53
Ik denk dat het nooit tot een recht zaak zal komen mijn huwelijk is zeer goed en heb nog nooit gemerkt dat ze financieel van mij beter wil worden.
Alleen door forums  word je wel eens bang gemaakt omdat je soms van die rare verhalen hoort.Heb het kontrakt na gelezen en zag dat er helemaal geen termijn in staat alleen dat het huis borg staat voor het geld en dat het ten alle tijden verkocht mag worden door mij tegen de marktwaarde alles wat er meer voor terug komt is voor mijn vrouw.Daarbij hebben een tweetal getuigen mee getekend omdat zij ook de Nederlandse nationaliteit heeft geschied dit onder Nederlands recht.Ik denk dat je hier in de Filipijnen niet meer zekerheid kan inbouwen.

De nederlandse rechter is niet bevoegd om uitspraken te doen over grondgebied en property in de Filippijnen.
De Filippijnse rechter zal zo een contract onder nederlands recht ook meteen naar de prullemand verwijzen.

Volgens de filippijnse wet kun je wel een huis bezitten maar niet de grond, het contract had dus beter verdeeld kunnen worden in land voor haar en huis voor jouw met een leasecontract voor de grond van max. 25 jaar maar zoals reeds gemeld loopt dat leasecontract feitelijk juridisch ook vast aangezien je vrouw de tegenpartij is.

Echter zonder contract is de verdeling dacht ik 60/40 waarbij 40% van de waarde aan de buitenalandse echtgenoot toekomt.
Overigens is het wel mogelijk om de grond als echtgenoot te erven indien je vrouw eerder overlijd dan jij, maar dan moeten er ook al geen kinderen in het spel  zijn die de filippijnse nationalteit hebben en mede  erfgenaam zijn, in dat geval krijg je dan ook maar een deel toegewezen(wellicht dat vruchtgebruik dan nog een haalbare zaak is).




Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pjottr

Als een buitenlander die met een filipijnse is getrouwd  de echtscheiding in zijn eigen land aanvraagd en daarna in de Filipijnen erkenning vraagt voor de scheiding
wordt deze herkend en geannoteerd in het NSO De buitenlander is dan vrij om te hertrouwen

Wat nu als de boedel in de Filipijnen onverdeeld blijft behoud, de buitenlander zijn recht dan ook als is het huwelijk bij het NSO geamendeerd?
Stel de vrouw lees Filipijnse) wil het onroerendgoed verkopen, dient zij dan toestmming te hebben vande ex man? lees buitenlander?

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.