Hoe zit dat nu met eigendom in de Filipijnen voor 'foreigners'?

Gestart door polowonder, zondag 28 december 2014, 13:37:51

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

De enige manier dat je als buitenlander grond kunt "bezitten " is als het verkregen wordt via een erfenis...bv als mijn vrouw komt te overlijden dan is de grond van mij via de erfenis. Edoch zal er nooit een titel kunnen gemaakt worden op mijn naam. Heb dan wel het recht op het vruchtgebruik en heb tevens de vrijheid het te verkopen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

pierrevanwies

als het niet correct is zal er wel reactie op komen,   maar als je dit leest voordat je eraan begint.....enz enz   

  .     

Pinocchio

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 24 februari 2015, 05:50:38
De enige manier dat je als buitenlander grond kunt "bezitten " is als het verkregen wordt via een erfenis...bv als mijn vrouw komt te overlijden dan is de grond van mij via de erfenis.

Dat kan zo zijn als er geen kinderen, kleinkinderen of ouders zijn want die gaan voor op echtgenoten.

2) The range of an inheritor The first ranking is called "Lineal Descendant", such as child, embryo, grandchildren. The second ranking is called "Lineal Ascendant", such as parents, grandparents and, the third ranking is called "Brothers and sisters". Besides, a "Spouse of a Legato" always becomes an inheritor. It means that you and his two elder brothers will have the right of inheritance, since you have no child with your husband the parents of your husband had already died.

http://phildigest.ipcdigital.com/?p=4865

opinie

Als je vrouw veel jonger is , is de kans groot dat één van de ouders nog leeft. Meestal zij er broers of zussen, dus daar zit je dan vast mee.

LET OP!
Als je vrouw een testament maakt dat alles naar jou gaat als zij voor jou sterft dan is dat testament ongeldig. Het is een omzeiling van de wet dus niet geldig.

Wat wel kan is een testament dat het huis naar een  :smiley-philippines: erfgenaam gaat onder voorwaarde. Stel, het gaat naar broer Juan die het krijgt op voorwaarde dat jij er mag in wonen zolang je leeft.

Nadeel: in Bohol was er een Duitser van 91 wiens vrouw stierf en het huis onder die voorwaarde naliet aan haar zus. Echter de live-in vriendin vond dat die Duitser te lang bleef leven en ze huurde een probleemoplosser uit Samar in. Voor 20.000 peso loste deze het Duitse probleem op.
Vriendin en probleemoplosser in de gevangenis en de zus zei: Ich habe es nicht gewußt!
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Lorre

Citaat van: opinie op dinsdag 24 februari 2015, 15:54:59
Als je vrouw veel jonger is , is de kans groot dat één van de ouders nog leeft. Meestal zij er broers of zussen, dus daar zit je dan vast mee.

LET OP!
Als je vrouw een testament maakt dat alles naar jou gaat als zij voor jou sterft dan is dat testament ongeldig. Het is een omzeiling van de wet dus niet geldig.

Wat wel kan is een testament dat het huis naar een  :smiley-philippines: erfgenaam gaat onder voorwaarde. Stel, het gaat naar broer Juan die het krijgt op voorwaarde dat jij er mag in wonen zolang je leeft.

Nadeel: in Bohol was er een Duitser van 91 wiens vrouw stierf en het huis onder die voorwaarde naliet aan haar zus. Echter de live-in vriendin vond dat die Duitser te lang bleef leven en ze huurde een probleemoplosser uit Samar in. Voor 20.000 peso loste deze het Duitse probleem op.
Vriendin en probleemoplosser in de gevangenis en de zus zei: Ich habe es nicht gewußt!

Ik heb totaal geen verstand van die :smiley-philippines: wetgeving, omdat ik geen plannen (huis aldaar) heb in die richting. Is het niet makkelijker, indien de :smiley-philippines: dame voor jou sterft en een testament opmaakte, het huis aan de kids laat en jij 'eeuwig' vruchtgebruik hebt?

opinie

Citaat van: Lorre op dinsdag 24 februari 2015, 17:04:23
Ik heb totaal geen verstand van die :smiley-philippines: wetgeving, omdat ik geen plannen (huis aldaar) heb in die richting. Is het niet makkelijker, indien de :smiley-philippines: dame voor jou sterft en een testament opmaakte, het huis aan de kids laat en jij 'eeuwig' vruchtgebruik hebt?

Zijn er kinderen, dan gaat het naar de kinderen. Elke bedeling naar jou toe die meer is dan de wettelijke regel maakt het testament ongeldig.
Enkel een voorwaarde voor de kinderen kan: erven op voorwaarde dat jij er mag wonen.

Citaat van: pierrevanwies&segers op dinsdag 24 februari 2015, 06:44:13
als het niet correct is zal er wel reactie op komen,   maar als je dit leest voordat je eraan begint.....enz enz   


Set up a corporation: 60  :smiley-philippines: 40 :eu: Als ik me niet vergis, geldt dat weer niet tussen gehuwden en moesten er 5 aandeelhouders zijn. Je hebt dus maximum 40 % van je eigen geld in handen.

Hoe zit het met rechtvaardig erven? Eigendom in beide landen, kinderen voor het huwelijk. Kinderen in  :eu: erven alleen in  :eu: kinderen in de  :smiley-philippines: erven overal en alles in de  :smiley-philippines: .

Ook iets om aan te denken:
Huis in  :eu: verkopen, huis bouwen in  :smiley-philippines: vrouw of erfgenamen gooien je buiten. Wat doe je? Bij de kinderen in  :eu: aankloppen met: Ik kende jullie niet meer toen ik hertrouwde, heb zoveel mogelijk naar ginder gestuurd, heb geen cent meer maar hoop dat jullie me helpen.

Het zou niet de eerste zijn.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

polowonder

Wat ik mij begin af te vragen: 'wat als je als Europeaan de Filipijnse nationaliteit (dual citizenship, of hoe noemt dat?) aanneemt?
Dan ben je toch een Filipino (of is dat dan ook maar half?)

Amice

Citaat van: polowonder op woensdag 25 februari 2015, 09:24:51
Wat ik mij begin af te vragen: 'wat als je als Europeaan de Filipijnse nationaliteit (dual citizenship, of hoe noemt dat?) aanneemt?
Dan ben je toch een Filipino (of is dat dan ook maar half?)

Belgie accepteert die dual citizen niet.
Hoe weet ik dat?
Er is hier een belg die zich heeft laten overhalen om het filipno citizen te nemen en moest afstand doen van de belgische.
Sindsdien is hij dan ook meer op straat te vinden dan een normaal leven te hebben.
Voordeel was wel dat hij in het ziekenhuis zonder geld geholpen werd en de rekening door sweapstake betaald werd, maar voor de rest is het armoede troef.

Overigens is dit wel al jaren geleden maar ik denk niet dat het veranderd is.

Bezint eer gij begint dus.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

polowonder

Citaat van: Amice op woensdag 25 februari 2015, 09:31:03
Citaat van: polowonder op woensdag 25 februari 2015, 09:24:51
Wat ik mij begin af te vragen: 'wat als je als Europeaan de Filipijnse nationaliteit (dual citizenship, of hoe noemt dat?) aanneemt?
Dan ben je toch een Filipino (of is dat dan ook maar half?)

Belgie accepteert die dual citizen niet.

Bezint eer gij begint dus.

Als ik u goed begrijp, wordt het wel aanvaard door een vreemdeling (een Filipina in ons geval), maar niet voor een Belg? Bizar op zijn minst (maar dat zijn we hier ook een beetje gewoon toch he?)

Amice

Citaat van: polowonder op woensdag 25 februari 2015, 09:55:33
Citaat van: Amice op woensdag 25 februari 2015, 09:31:03
Citaat van: polowonder op woensdag 25 februari 2015, 09:24:51
Wat ik mij begin af te vragen: 'wat als je als Europeaan de Filipijnse nationaliteit (dual citizenship, of hoe noemt dat?) aanneemt?
Dan ben je toch een Filipino (of is dat dan ook maar half?)

Belgie accepteert die dual citizen niet.

Bezint eer gij begint dus.

Als ik u goed begrijp, wordt het wel aanvaard door een vreemdeling (een Filipina in ons geval), maar niet voor een Belg? Bizar op zijn minst (maar dat zijn we hier ook een beetje gewoon toch he?)

Mja, ik ken het niet volledig aangaande belgie maar in Nederland gaat ook dat niet zomaar omdat er dan wel (uitzonderings)redenen moeten zijn om zo een dual citizenchip te verkrijgen.
M.a.w. ook daarmee is het modo grosso zo dat het geweigerd wordt vermitst men aan de uitzonderingen voldoet.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent