Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Gelegaliseerde documenten

Gestart door tbennekik, woensdag 27 januari 2010, 10:30:45

Vorige topic - Volgende topic

tbennekik

Hallo iedereen,


Hier ben ik weer met een vraag aan de professionals van dit forum.

Onze pleegdochter heeft een gelegaliseerde (of gewettigde) kopie nodig van o.a. haar diploma. Ik dacht ik stuur dat kind naar City Hall laat daar een paar kopies maken en men klopt er enkele stempels op en verklaard dat wettig, simpel eenvoudig zoals in België, maar neen hoor. Deze ochtend telefoon de bediende in City Hall wist niet wat te doen.

Kan iemand me (vrij dringend) op het goede pad helpen hoe ik wel aan een gewettigd afschrift kom van o.a. haar diploma.

Dank bij voorbaat


tbennekik

Kano

Heb hier geen ervaring mee, maar een oplossing zou kunnen zijn om bij een notary public een verklaring onder ede aan de kopie te laten hechten dat het een "true and correct copy of the original"  is.

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luc

B. PRIVATE DOCUMENTS

1.  SCHOOL RECORDS

College Diploma and Transcript of Records
Special Order
Certificate of Enrollment/Report of Grades
Certification of Graduation

Authenticating Government Agencies  
(in consecutive order)


a. School
b. CHED (depending on the region)
c. Malacañang
d. DFA (Department of Foreign Affairs)


Secondary/Elementary Diploma and
Form 137-A, Special Order
Certification of Graduation
Certificate of Enrollment/Report of Grades

Authenticating Government Agencies  
(in consecutive order)


a. School
b. DECS (depending on the region)
c. Malacañang
d. DFA (Department of Foreign Affairs)


Diploma  on Technical and Skills Development Courses
Transcript of Records
Certificate of Enrollment/Report of Grades
Certification of Graduation

Authenticating Government Agencies  
(in consecutive order)


a. School
b. TESDA (depending on the region)
c. Malacañang
d. DFA (Department of Foreign Affairs)
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

tbennekik

Heb net met de Filippijnse ambassade in België gebeld.

(eerlijk gezegd met een tang van een ... die zo rap mogelijk van mij wou af zijn). Na wel vijf keer te hebben uitgelegd waar het om ging beweerde ze dat ze naar de school in kwestie moet. Dat is godverdomme in Dumaguete en ze woont momenteel in Manila. Ze beweerde dat dit de procedure was in de Filippijnen. Toen klaverde ze nog wat uit haar botten over de DFA.
Het gevolg is dat we nog niet echt weten hoe de vork in de steel zit.

groeten

tbennekik

Amice

Wie vraagt om die gelegaliseerde diploma's?
Normaliter wordt(in nederland althans) het diploma gewaardeerd en ingeschaald in het nederlands(wellicht ook Belgisch) onderwijs systeem.

Van belang is of de school dan wel de opleiding die ze gevolgd heeft CHED geaccrediteerd is, hetgeen inhoud dat de opleiding erkend is en daarmee meestal voldoet aan het verdrag van lissabon, waardoor het gelijkwaardig gewaardeerd dient te worden.

Indien men toch staat op legalisatie (doorgaans heeft bv. het Nuffic/IBG zelf wel voldoende middelen om te bekijken of het diploma echt is)dan zijn de verwijzingen van Luc te volgen..
Even belangrijk als het diploma is echter het transcript of records.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

tbennekik

De Belgische school waar ze een opleiding zou volgen vraagt : een gelegaliseerde kopie van haar diploma en een bewijs dat dit diploma in de Filippijnen toegang geeft tot het hoger onderwijs (unief of hoge school).

Ik heb ook wat gegoogled en ben ook bij de CHED uitgekomen. Heb hen nu via mail gevraagd of ze ook een "Certification, Authentication and Verification of Transcript and Diploma" geven voor een high school diploma. Nu maar te hopen dat ze vlug reageren.

Ik ben ook maar zo frank geweest het even te vragen op de Belgische ambassade in Manila. Ik weet niet of ik daar een antwoord ga op krijgen.

Moest 't geld aan de bomen groeien ik ging zelf even naar Manila om dat zaakje daar te regelen. Nu kan ik enkel commando's geven van hier en dat zindt me niet dat ik er geen vat op heb.

Ik hou jullie  in elk geval op de hoogte van mijn resultaten.

groeten

tbennekik

klootzakken (voorheen Jens)

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Luc

Ik betwijfel of een high school diploma hier toegang geeft tot een hogeschool. High school is daar maar tot 16 jaar.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

tbennekik

De Belgische school vraagt enkel of het high school diploma haar in de Filippijnen recht geeft op het volgen van hoger onderwijs. Bij mijn weten is dit zo. Zoals je in de link kan lezen (middelbaar onderwijs) bepaalt elke instelling Hoger Onderwijs zelf of ze de leerling aanvaard of niet, eventueel na bijkomende proeven.

Maar we staan zover nog niet. Ik moet eerst nog aan die gewettigde kopie geraken. Samen met Dhr. Van Bogaert hebben we het volgende uitgedokterd, helaas was hij er ook niet helemaal zeker van: eerst laten legaliseren bij de CHED, dan via  DFA en ten slotte er nog eens mee langs de Belgische ambassade.
Ik zou alleen begot niet weten waar de "CHED" zich bevindt in Manila. Op de website heb ik tot hiertoe nog geen adres gevonden.

groeten


tbennekik

xav

dit is wat ik gevonden heb...

CHED-NCR
Commission on Higher Education-National Capital Region
6th floor, Pacific Corporate Center,
131 West Avenue, Quezon City
Tel. No. 373-5551 to 53
Authentication fee: P40.00
Processing period: Five (5) working days

is te zien op deze pagina...

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090117175212AATg3JE