Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

CONTAINERHUIS

Gestart door jiggy, maandag 2 maart 2015, 16:13:48

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Zoiets?........................ :run: :run:


bananacreek

Tenzij ik zoiets kan lenen?............... :thumb: :thumb: :happy: :happy:




bananacreek

"BUY ONE...TAKE ONE"......... :lachen: :thumb: :thumb: :happy: :happy:




:offtopic: :offtopic: :offtopic: :ontopic: :ontopic: :ontopic: :denk: :denk: :denk: :benweg: :run: :run: :run:

Luc

Creek, ik heb het ideale huis voor je gevonden

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek

Citaat van: Luc op dinsdag  3 maart 2015, 16:18:44
Creek, ik heb het ideale huis voor je gevonden



Zouden volle flessen moeten zijn... :lachen: :thumb: :thumb:


bananacreek

In Dumaguete the city of Gentle Bullets.............. :run: :run: :run: :run: :run: :run: :run: :run:








klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: jiggy op maandag  2 maart 2015, 21:56:03
Citaat van: jens op maandag  2 maart 2015, 20:11:46
ook bij bliksem zit je veilig in zo'n ding. [kooi van Faraday] . storm bestendig en veilig binnen in , tsja wat wil je nog meer.

wonen moet niet zo speciaal duur wezen.  :lachen:  
 

Bij een volgend filmpje van de maker van de "fundering" dat Rich postte had die man het over de aarding.

http://youtu.be/mB1t6cxsrlQ
Zo'n container is inderdaad een "kooi van Faraday" als hij inderdaad van de aarde geïsoleerd wordt , net als een wagen door... autobanden.
Het brainstormen begint zijn vruchten af te werpen  :lachen: :thumb:

[embed=420,315]<iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/mB1t6cxsrlQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/embed]
dit hebt u denk ik verkeerd begrepen , een kooi van Faraday hoeft volgens mij niet geaard te worden voor bliksem inslag .het aarden van zulks trekt juist bliksem aan. het is dan ook een fabeltje dat een auto veilig is door de banden die er onder zitten , auto banden hebben met de kooi constructie niets te maken .
op een kooi van Faraday ketst de bliksem [elektrische lading] gewoon af en verdwijnt in de grond .
het aarden van een container is uitsluitend bedoeld voor stroom die word aangevoerd van af het net , zie het als het aarden van een badkamer vloer of het aarden van je waterleiding of huishoud apparatuur.

ik ben geen geleerde op dit gebied, ook kunnen aan deze post geen rechten worden ontleed .

wie het pressies weet mag het hier komen uit leggen.  :thankyoufw5:







   
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

jiggy

Citaat van: jens op woensdag  4 maart 2015, 13:56:04
Citaat van: jiggy op maandag  2 maart 2015, 21:56:03
Citaat van: jens op maandag  2 maart 2015, 20:11:46
ook bij bliksem zit je veilig in zo'n ding. [kooi van Faraday] . storm bestendig en veilig binnen in , tsja wat wil je nog meer.

wonen moet niet zo speciaal duur wezen.  :lachen:  
 

Bij een volgend filmpje van de maker van de "fundering" dat Rich postte had die man het over de aarding.

http://youtu.be/mB1t6cxsrlQ
Zo'n container is inderdaad een "kooi van Faraday" als hij inderdaad van de aarde geïsoleerd wordt , net als een wagen door... autobanden.
Het brainstormen begint zijn vruchten af te werpen  :lachen: :thumb:

dit hebt u denk ik verkeerd begrepen , een kooi van Faraday hoeft volgens mij niet geaard te worden voor bliksem inslag .het aarden van zulks trekt juist bliksem aan. het is dan ook een fabeltje dat een auto veilig is door de banden die er onder zitten , auto banden hebben met de kooi constructie niets te maken .
op een kooi van Faraday ketst de bliksem [elektrische lading] gewoon af en verdwijnt in de grond .
het aarden van een container is uitsluitend bedoeld voor stroom die word aangevoerd van af het net , zie het als het aarden van een badkamer vloer of het aarden van je waterleiding of huishoud apparatuur.

ik ben geen geleerde op dit gebied, ook kunnen aan deze post geen rechten worden ontleed .

wie het pressies weet mag het hier komen uit leggen.  :thankyoufw5:

Correct Jens !  :thumb:
Ik had het verkeerd voor. Weer wat bijgeleerd.
Zo'n kooi van Faraday zou ook stralingen en golven van GSM tegenhouden.
In een auto wordt dat ruim goedgemaakt door de grote ramen en ook door het  "communicatievenster", zichtbaar door de zwarte stipjes, direct achter de binnenspiegel. (Net gelezen op Wikipedia  :biggrinn:).
Bijgevolg.. In een container als woning moet men hier denk ik ook aandacht aan besteden, of het is "wala signal " ! :lachen:

Ivm GSM-bereik : in de hedendaagse huizen is er ook amper ontvangst door de hele dikke isolatie, die dus ook de hoogfrequente golven van een GSM tegenhoudt.  






   
[/quote]

opinie

Citaat van: jiggy op woensdag  4 maart 2015, 15:16:17
Citaat van: jens op woensdag  4 maart 2015, 13:56:04
op een kooi van Faraday ketst de bliksem [elektrische lading] gewoon af en verdwijnt in de grond .
het aarden van een container is uitsluitend bedoeld voor stroom die word aangevoerd van af het net , zie het als het aarden van een badkamer vloer of het aarden van je waterleiding of huishoud apparatuur.

Zo'n kooi van Faraday zou ook stralingen en golven van GSM tegenhouden.

Magnetische, elektrische en elektromagnetische energie wordt via de buitenkant van de kooi omgeleid.
Een zware inslag kan er wel door als de dikte van het metaal het niet snel genoeg afvoert. Dikte van het materiaal en soort metaal.

Probeer maar eens in een fabriekshal een goede verbinding te krijgen met je telefoon. Tenzij de zendmast in de buurt staat, ben je plots onbereikbaar.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Cobra

Citaat van: bananacreek op dinsdag  3 maart 2015, 12:51:21


Ik heb er vier op het dak van de werkplaats........



Eentje (kleinere) op het huis en dat scheelt 6 graden op zolder................. :thumb:








Hier meer foto's: (turbine roof ventilators Philippines)

krijg de link er niet in: Google op: turbine roof ventilators Philippines



Tis goed mogelijk en (zelfs zeer waarschijnlijk)  dat die kokers nog beter werken als je er een meter pijp tussen zet .

Dat is de truc erachter, pijp word opgewarmd door de zon, lucht van binnen word heet, wil omhoog en trekt koude lucht naar binnen.

Kost geen electriciteit.


Enkel die ventilators vangen nog niet zoveel zon.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice: