Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

internet een drama in Davao

Gestart door peldoman, maandag 9 maart 2015, 07:37:00

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Abo  voor 3 maand Globe T@ttoo mobile account, zo'n klein Huawei kastje, 1000 P per maand plus wat voor dat kastje.
Ik vraag die verkoper ,kan ik hier normaal mee internetten, YouTube ,surfen , absolutely Sir.
Cable kan ik nu nog niet nemen i.v.m. eventuele verhuizing.

Email werkt helft van de tijd niet, Skype al helemaal niet.
Ik zit nu in Skyline south villa Heights, kan het daar aan liggen? is toch niet the middle off nowhere?
Iemand een idee ? ben nieuw hier he?




louis

Ken dat problem. Zelf heb ik ook een Tattoo van Globe.
Heb zelf ook slechte ontvangst gehad , zelfs dagen geen . De laaste jaar gaat het weer redelijk, You tube filmpjess kan je soms inzijn geheel uitgezonden wordt, maar dat is zelden . Terwijl er toch 3 telecom masten in mijn directe omgeving zijn minder dan 500 meter'
Ik vraag mij ook wel eens waar deze signalen vandaankomen.

Ga eens rondlopen met die tattoo in de buurt , en zal ontdekken ( bij ons tenminste) op een korte afstand een heel goed signaal kan hebben. Om te skypen moest ik ook met de auto even buiten de poort van de subdivides staan voort een goed signal, (Vorig jaar, nu gaat weer redelijk).

De oplossing is ,gewoon een paar huizen verder gaan wonen. Nu zal dat geen probleem geven want de helft is al overwoekert door onkruid en ander soortig struiken.

Woon zelf in een subdiviesen buiten Samal ,Bataan

Heb zelf al eens iemand aan de telefoon gehad over dat problem ,en dat giganties duur is vergeleken in Europa , en waar dehelft van de tijd niet werkt,,,,, Hij begreep het problem , en zou kijken wat hij er wat aan kon doen.... Die man is waarschijnlijk aangereden door een trycikel , want ik heb er verder niets meer over gehoord.

Lenn

Heb pldt 2000php plan, al 8 jaar.Op een kleine storing na geen problemen.

nils

Citaat van: peldoman op maandag  9 maart 2015, 07:37:00
Iemand een idee ? ben nieuw hier he?
Een goede gelegenheid om eens hallo tegen de buren te zeggen en
te vragen waar zij internet hebben.
Zo weet je met enige zekerheid of het werkt ja of nee.

josv

Ik heb hetzelfde kastje, ook 1000p per maand van Globe. Och, het is niet snel maar ik kan er toch wel redelijk tot goed mee internetten. In ieder geval WEL altijd bereik. Hangt er ook 'n beetje af waar je dat ding in huis legt.

Btw, ik zit ook in Davao.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Luke

met je smartphone kun je toch al zien wat je kan ontvangen.
Geen HSPD (H, H+) of 3G betekent zo goed als geen internet ontvangst.

Loop eens buiten het gebouw om je op de beste ontvangst te orienteren.
In een betonnen constructie werkt rebar als scherm tegen radiogolven.

Binnenshuis ga je best zo dicht mogelijk tegen het raam zitten dat uitkijkt richting zendmast of waar buitenshuis de beste ontvangst was.

peldoman

Mijn buren waar ik al mee gepraat hebt, hebben beiden Kabel, werkt prima zeggen ze.
Maar omdat ik op zoek ben naar een andere woning ga ik nu geen 1 of 2 jaar contract afsluiten, wel
als ik het kan mee nemen, maar dat kan niet zegt Globe.
Ik klim straks wel ff op dak, misschien betere ontvangst.

BTW  eerste dag in the Phils, eerste keer in een Jeepney  naar de Mall, stoot mijn kop 3 keer en scheur mijn poloshirt
open aan het gescheurde dak, No prob sir, this is the Philippines zegt een pinoy tegen me.
In de Mall wil ik pesos hebben, ga naar zo,n changer, zit er een moslim op de grond te bidden, dus ik netjes wachten
tot hij klaar is met zijn gymnastiek, vraag ik, how much is the Euro?  zegt ie 42 pesos ,Oh denk ik, gisteren nog 50 pesos gaat hard, ik praat over 2 weken terug.
Komt allemaal goed zeggen ze bij ons in de Achterhoek.








Lenn

Volgens mij kan je PLDT wel meenemen bij verhuizing, maar je moet dat navragen want mijn verhuizing was alweer 7 jaar terug.Heb hier 5Mbps. en voor 1000php hebben ze 2Mbps.Ze hebben ook veel duurdere plans.

Amice

Citaat van: Lenn op dinsdag 10 maart 2015, 10:29:52
Volgens mij kan je PLDT wel meenemen bij verhuizing, maar je moet dat navragen want mijn verhuizing was alweer 7 jaar terug.Heb hier 5Mbps. en voor 1000php hebben ze 2Mbps.Ze hebben ook veel duurdere plans.

Dat klopt en geldt ook voor Globe en Smartbro maar het kost je wel minimaal  P1500 extra om de zaak te verhuizen.

Bij Smartbro gaat dat in ieder geval vrij soepel en snel.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lenn

Volgens Peldoman kan je globe niet verhuizen.En ach, als je gaat verhuizen is valt 32 euro aan kosten wel mee, toch?