Wat is de beste voordeligste manier om € om te zetten in PHP?

Gestart door BartD, donderdag 12 maart 2015, 07:16:36

Vorige topic - Volgende topic

eddyvm

Bij Argenta is een overschrijving naar een filippijnse rekening gratis,zelfs bv 20.000eu.Pesorate was zeker ok volgens mij.

Rich

Citaat van: eddyvm op dinsdag 30 juni 2015, 12:33:19
Bij Argenta is een overschrijving naar een filippijnse rekening gratis,zelfs bv 20.000eu.Pesorate was zeker ok volgens mij.

Dat lijkt me straf, want wie werkt er nu nog voor niets  :denk:

Zelfs een overschrijving naar ander land in Europa kost 5 euro bij Argenta.

Zie tarieflijst vanaf 29/06/2015  http://www.argenta.be/nl/Images/2015%2006%2029%20NL%20Tarieflijst_tcm55-1420.pdf
Rich de Nederbelg.

nils

Citaat van: jiggy op dinsdag 30 juni 2015, 08:06:01
Misschien is deze vraag al eerder aan bod gekomen, doch kon het niet direct teeugvinden :
Hoe kan ik vanuit België een overschrijving doen naar een rekening in de Filippijnen, meerbepaald naar een bankinstelling die niet Europa verbonden is zoals Bank of China?
- wat zijn de kosten?
- Hoe lang duurt de transactie?
- is dit alles in beschouwing genomen voordeliger dan met "moneytransfer", of hangt dat af van het over te maken bedrag ? (Afweging  kosten overschrijving aan officiële koers versus geld overmaken aan een mindere koers en transactiekost)   

Een buitenlandse overboeking kosten een paar jaar terug van 7,50 euro met 1,5% koersopslag, wat 5 werkdagen duurde.
De rekening duidt je aan met SWIFT + rekening nummer.
http://www.theswiftcodes.com/philippines/
Mocht het om kleinere bedragen gaan is het overboeken via moneytransfer ongeveer even duur en sneller.

Zoals ik al eerder aangaf is transferwise.com een goedkoper alternatief.
Zij geven aan dat ze kosten besparen door in elk land een rekening met voldoende kapitaal aan te houden.
Hierdoor stort je in feite je bedrag op hun rekening in euros en
boeken zij daarna via een lokale bankoverschrijving het geld in een andere valuta over.
Hierdoor verloopt de transactie 1 en bespaar je aanzienlijk in de overboekingskosten.

Lenn

Ik zal het nog een keer uitleggen.
Maak 70000 euro over naar mijn HSBC premier euro account.Kosten 140 euro vanaf Europa.Dan wissellen vanaf HSBC.Die hebben een betere wisselkoers dan hier op de zwarte markt en met je premier en nog betere wisselkoers.

Pierre met de BPI heeft een van de slechtse wisselkoersen op dit moment.Zit al gauw op 2,5 php verschil.

Luc

Citaat van: Rich op dinsdag 30 juni 2015, 12:42:25
Citaat van: eddyvm op dinsdag 30 juni 2015, 12:33:19
Bij Argenta is een overschrijving naar een filippijnse rekening gratis,zelfs bv 20.000eu.Pesorate was zeker ok volgens mij.

Dat lijkt me straf, want wie werkt er nu nog voor niets  :denk:

Zelfs een overschrijving naar ander land in Europa kost 5 euro bij Argenta.

Zie tarieflijst vanaf 29/06/2015  http://www.argenta.be/nl/Images/2015%2006%2029%20NL%20Tarieflijst_tcm55-1420.pdf

Net gelezen.

Bij gedeelde kosten is het voor de opdrachtgever gratis. De kosten  zijn vanaf de tussenbank voor de begunstigde.

Bij "alle kosten voor de opdrachtgever" betaal je inderdaad zelf vanaf 5â,¬ tot ....
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

pierrevanwies

 
  @  lenn

   geloof ik en weet ik.[heb het vroeger aan de lijve ondervonden]   :lachen:  bijna of geheel 2 peso minder voor de euro dan bij een goede moneychanger.

   ik wissel geen euros bij BPI, haal ze af van de euro rekening en wissel bij moneychangers...... doe dat al jaren zo vanwege de te slechte wisselkoers bij BPI.

Lenn

Veel van die banken hebben geen euros op voorraad incl. de HSBC.Vraag me ook af sinds wanneer de bpi een euroaccount heeft.Voorheen werden je euros automatisch naar php geconverteerd als je geld overmaakte naar de bpi..Of ze moeten dat het laatste jaar/jaren hebben veranderd?Maar jij doet het al jaren zo en dus is niet alles bpi.

Ronny55

Citaat van: pierrevanwies&segers op dinsdag 30 juni 2015, 15:11:55

  @  lenn

   geloof ik en weet ik.[heb het vroeger aan de lijve ondervonden]   :lachen:  bijna of geheel 2 peso minder voor de euro dan bij een goede moneychanger.

   ik wissel geen euros bij BPI, haal ze af van de euro rekening en wissel bij moneychangers...... doe dat al jaren zo vanwege de te slechte wisselkoers bij BPI.

Dat wist ik niet, euro's afhalen  :confused2: ...Kan bij RCBC of Banca di ORO  wel een euro rekening openen , maar geen euro's afhalen, dat is zowat de hoofdreden dat ik geen eurorekening geopend heb. Zag er het nut niet van in  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

Geen probleem om euros op te nemen bij de BPI.....snel en eenvoudig..........daarna op "straat" bij een "vertrouwde" money-changer wisselen.....

Vroeger waren er wat problemen toen er nog niet voldoende euros op de  :smiley-philippines: in omloop waren maar nu geen enkel probleem meer......

Kind kan de was doen bij de BPI...minimal 500 euros op rekening blijven staan.........


bananacreek

Citaat van: Lenn op dinsdag 30 juni 2015, 15:35:47
Veel van die banken hebben geen euros op voorraad incl. de HSBC.Vraag me ook af sinds wanneer de bpi een euroaccount heeft.Voorheen werden je euros automatisch naar php geconverteerd als je geld overmaakte naar de bpi..Of ze moeten dat het laatste jaar/jaren hebben veranderd?Maar jij doet het al jaren zo en dus is niet alles bpi.

Mijn BPI euro account werd geopend in 2004..................dus nu 11 jaar........