Wat is de beste voordeligste manier om € om te zetten in PHP?

Gestart door BartD, donderdag 12 maart 2015, 07:16:36

Vorige topic - Volgende topic

BartD

In december kreeg je nog 55-57PHP voor 1â,¬, nu is de koers serieus gezakt... jakkes.

Daarom de vraag welke manier het meeste oplevert; geld afhalen via een bankautomaat of â,¬'s wisselen terplaatse? (Indien het laatste, waar? Manilla airport/bank/wisselkantoor)

(Ik keer terug op 19 april, tegen dan hoop ik dat de koers niet nog gezakt is)

boldy

De beste  manier lijkt mij om het ter plaatsen om te wisselen daar je dan zie ie zo niet met de 200 peso maffia fee zit.
De rates zijn wel ongeveer gelijk als je het uit de muur haalt of dat je het omwisseld.
Waar je het beste kan wisselen zou ik niet weten daar moet je het beste zelf even rondkijken bij verschillende wisselkantoren. Zelf wissel ik bij aankomst  altijd maar iets van 50 of 100 euro zodat ik genoeg geld hebt om naar me hotel te gaan.
Daarna zoek ik wel een wisselkantoor waar ik dan meer geld omwisselt.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

antzan

vraag de locals , die weten altijd wel ergens iemand die voordelig wisselt . Wij hebben al 15 jaar een bij ons vakantie adres .
Foodmaster

Baron

 :hoedjeaf:

Ter plaatse meegebrachte euro´s wisselen.
Moet je ze onderweg niet kwijt raken. Innaaien laten in je broek?
En moet je niet ge-be-urineerd worden bij het wisselen. Zou dat dan ook op een bank doen. Niet van de bank maar die laten dan een momeychanger komen en dan laat je die peso meteen even controleren.
Er is vals geld in omloop. Ik wissel dan ook niemand geld, zeker geen grote biljetten.
Een van de vrouwen uit de hoereca kwam paar weekjes geleden en vroeg wat raar lachend of ik 1000 peso kon wisselen. Was tip van customer voor haar en haar vriendin, ieder 500. Nu ken ik die 2 dus echt goed, ik nam het geld aan, bekeek het achteloos en wilde wisselen. toen zeiden ze, neen, baron sir Jack, en toonden mij dat een deel van het watermerk er niet op stond. Moet je maar effe weten en je moet diat biljet tegen het licht houden. Het was dus een vals biljet.

Het gaat om in het watermerk aan de korte kant van het biljet kun je 1000 zien "gedrukt / ge-watermerkt"
Nu, bij die valse was dat dus niet.
Verder zag ik ook onlangs 2 documentaires, een over Argentinie, waar dus in de hoofdstad meer vals geld dan echt geld in omloop is! En in een andere docu over vals geld in de EU, waar het vooral 500 en 50 euro biljetten waren.

Ik doe dus niets (ook euro kopen, afhalen enz.) zonder het te laten controleren. Zeker in de PH.

Wil men dadelijk slim zijn en 1000 euro omzetten bij de wisselaar in de straat om 1 peso meer per euro te vangen, dus om 1000 peso meer te krijgen voor je 1000 euro, zitten er dan misschien 1-3-6-10 !! valse bij. Jij ziet dat niet !! Of ga je al die 50 briefjes daar tegen het licht houden. Weet van een die daar opgelicht werd, bij een van de money changers in de mabinistreet en die maakte wat stampij. een Pinoy hing wat op een bank binnen, die stond op en ging weg, minuutje later 4 man naar binnen in gevechtstenue (militair achtige kleding waaronder dus zware laarzen, en dat in die warmte !!)

WAs blij dat ie buiten stond zonder klappen en met teweinig biljetten.
Overigens wel goed afgelopen, de man is met de politie teruggegaan en toen heeft men zich verontschuldigt en geld erbij gegeven.

:moord: :moord: :moord: :moord:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

antzan

wij hadden dus op vliegveld Manilla . Bank . mijn vrouw wisselde 1000 euro . Werd mooi voor haar uitgeteld , lag op de balie dus . Toen vroeg men : wilt u 'n enveloppe ? Ja , natuurlijk . Peso,s werden dus opgepakt en in enveloppe gestopt . Ik stond naast mijn vrouw , en dacht , hier klopt iets niet .
Weet niet waarom , maar vroeg : ik tel ook eens , kijkt u mee ?
En ja , zo,n 10.000 P. te weinig . Huilen natuurlijk , kregen ze terug , maar verder niets . Heb het wel gerapporteerd bij die bank en jaar later 
stond er iemand in uniform voor de balie , die gaf het geld door en kreeg ook de peso,s en gaf die aans ons . kost je dan als je wil wat fooi [ 100 P. ]Maar wij hebben al 20 jaar op ons vakantieadres een wisselaar , die geeft ook altijd ietsje meer dan de bank , en veilig . Als je veel wisselt , laat hij je naar het hotel brengen waar je e.e.a. in de kluis kan doen.
Foodmaster

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Baron op dinsdag 24 maart 2015, 11:18:56
:hoedjeaf:


Wil men dadelijk slim zijn en 1000 euro omzetten bij de wisselaar in de straat om 1 peso meer per euro te vangen, dus om 1000 peso meer te krijgen voor je 1000 euro, zitten er dan misschien 1-3-6-10 !! valse bij. Jij ziet dat niet !! Of ga je al die 50 briefjes daar tegen het licht houden. Weet van een die daar opgelicht werd, bij een van de money changers in de mabinistreet en die maakte wat stampij. een Pinoy hing wat op een bank binnen, die stond op en ging weg, minuutje later 4 man naar binnen in gevechtstenue (militair achtige kleding waaronder dus zware laarzen, en dat in die warmte !!)

WAs blij dat ie buiten stond zonder klappen en met te weinig biljetten.
Overigens wel goed afgelopen, de man is met de politie teruggegaan en toen heeft men zich verontschuldigt en geld erbij gegeven.

:moord: :moord: :moord: :moord:
ik heb het zelf ook gehad in de mabinistreet ter hoogte van hotel executive plaza , even snel geld wisselen , ot bot 200â,¬ vot . hahaha .

ik wisselde 350 euro om tegen peso , ik laat mij verlijden door een straat verkoper die mij de weg wees naar zo'n oplichtster haha , ik weet dat je daar getild word en was dan ook uiterst waakzaam tijdens de wissel ,dat overkomt mij immers niet dat zij mij daar zouden schaken. :neeneenee: ik was er al zo vaak geweest en wist wat er gaande was in deze buurt  :jajaja: .  de vrouw telde mij netjes de peso's voor en het klopte precies . ik wilde het stapeltje peso's in mijn zak laten verdwijnen maar de vrouw [cq takkenwijf ] stond er op dat ik het na telde , er waren nog al wat kleine biljetten bij en ik begon na te tellen , netjes in stapeltjes van duizend en het klopte precies haha  zie je nu wel ik laat mij hier niet neppen door dat volk , wat verbeelden zij zich wel niet . en toen ging het mis!!!! de vrouw pakte wederom het geld  vouwde het dubbel en overhandigde mij mijn geld , bij aankomst in het hotel miste ik gewoon 200 â,¬ . het takken wijf had vingervlug bij overhandiging meer dan de helft van de peso's achterover gedrukt . maar om dat het pakje biljetten dubbel was had ik het niet zo snel in de gaten . 
:lachen: :lachen:  :applaus:  moraal van het verhaal , al loop je er 30 jaar dan ga je toch nog de boot in  .
ik vond het natuurlijk verre van leuk maar inwendig moest ik er toch om lachen . eindelijk hadden zij die dikke ook in de boot  :lachen: .

normaal had ik natuurlijk wel verhaal gehaald maar het fijt wilde dat ik een uur daarvoor een jongen van een jaar 13 of in een vlaag van reflex een klap aan zijn kop had gegeven die daarbij een salto maakte en midden op de straat terecht kwam . ik voelde dat er iemand in mijn achterzak zat te rommelen en geld wilde stelen , en haalde zonder na te denken uit . het ventje in spe lag schreeuwend van de pijn op straat en ik had natuurlijk een gigantisch probleem en er vormde zich direct 2 groepen mensen, de straat schoffies aan de ene kant van de straat en een groepje nette mensen aan de andere kant van de straat, de schoffies vonden het niet normaal dat ik een kind geslagen had , ik had er wel spijt van maar kon het ook niet meer ongedaan maken , de nette mensen vonden dat ik het straatrovertje had moeten dood slaan . in no time was er politie en ik had het geluk dat het straatrovertje er als een pijl van door ging, waardoor ik na uitleg  het voordeel van de twijfel kreeg.

dus leek het mij niet zo verstandig om nogmaals  stampij te maken voor 200â,¬ .

jens, de kinderen mepper   :lachen:


   

i love the MABINISTREET .     
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Baron

 :hoedjeaf:


Ja, men kent het spreekwoord, better safe then sorry. En ...... wie het onderste uit de kan wil hebben krijgt d deksel op zijn neus.

Neem dat verhaal van Jens, op 350 â,¬ 200 gestolen. Doe eens 1000, dan zou dat zo 500 kunnen zijn. Ja, dan heb je de winst van een leven lang slim em sluw wisselen in een slag ruimschoots weer verloren.

Sta laatst geld te flappetappen in Mabinistreet, voel ik iets tussen mij en de muur waarin de flappentap bevestigd is. kruipen daar een (schatting) 6 jarige jongen en een 10 jarig meisje onder mij door en tussen mij en de muur door. Als die rechtspringen, een graai doen en rennen, die haal jij nooit meer in!

Wat in Mabinistreet al gebeurd is kun je een complete encyclopedie mee vullen.
Laats een "zelf"moord: de man had zich een aantal maal in borst en rug gestoken en toen van het balkon gesprongen. Toevallig: echtgenote was even weg en per ongeluk de deur open laten staan. Toevallig ook erft zij van de blanke oude(re) man heel veel geld, en was er geestelijke opvang aanwezig van de jonge chauffeur die ze in dienst hadden en waar ze het "goed" mee kon vinden.

En iedereen maar denken, mij overkomt dat niet, die van mij is anders. Gewoon zorgen dat er niks te erven valt en dat bij jouw dood de geldstroom (pensioen oid) ten einde komt. dan verzorgen ze je ook goed!

En geldwisselen: niet te vaak (dus meteen grotere bedragen) en bij de bank laten komen en die bank het geld laten controleren op aantal en echtheid.
En voor de mensen die hier langer verblijven, wij betalen onze maintainance fee 1 jaar vooruit, de electricity een voorschot van 150.000 peso. Zo weinig mogelijk handelingen beperkt ook de kans dat er iets mis gaat!


:jajaja: :thumb: :crazy:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Amice

CitaatSta laatst geld te flappetappen in Mabinistreet, voel ik iets tussen mij en de muur waarin de flappentap bevestigd is. kruipen daar een (schatting) 6 jarige jongen en een 10 jarig meisje onder mij door en tussen mij en de muur door. Als die rechtspringen, een graai doen en rennen, die haal jij nooit meer in!

Bij voorkeur pin ik enkel bij HSBC want ik gund de banken de maffiafee niet, mar als ik dan toch bij een PH bank pin dan is het bijvoorkeur niet in een straat maar binnen in een mall of bank.

Als je soms ziet waar ze die ATM's hebben neer gezet dan bekruipt mij het gevoel dat ze die plek bewust hebben uitgekozen om hold ups enz. uit te lokken of hold uppers een goede kans te bieden want op sommige plekken zou een weldenkende bank of mens zo'n apparaat niet plaatsen.

Mooi voorbeeld daarvan is in harrison plaza, tegenover century park hotel is de parkeerplaats van harrison en daar staat bijna in een donkere hoek ook zo'n ding waar hold uppers alle kanten op kunnen rennen zonder ook maar door iemand tegen gehouden te kunnen worden. Zelfs met een vluchtauto biedt dat ding goede mogelijkheden voor ze denk ik.

CitaatEn iedereen maar denken, mij overkomt dat niet, die van mij is anders. Gewoon zorgen dat er niks te erven valt en dat bij jouw dood de geldstroom (pensioen oid) ten einde komt. dan verzorgen ze je ook goed!

Correct, zo denk ik er ook over temeer  daar in geen enkel huwelijks contract of samenlevings overeenkomst een passage zal zijn opgenomen waarin de man verplicht wordt om een eigen huis voor de vrouw te kopen waarvan hij niet persoonlijk eigenaar kan worden.
En ook geen passage waarin duidelijk vermeld staat dat de vrouw de man tot zijn bankroet kan plukken en plunderen omdat hij met de vrouw getrouwd is of samenleeft.

Als er geld in het spel is dan worden veel mensen beesten zelfs vele vrouwen.
Toch gebeurt dat en sommige mannen vinden dat het de normaalste zaak van de wereld is, maar dat is het niet.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Baron

Citaat van: Amice op woensdag 25 maart 2015, 08:10:43
CitaatSta laatst geld te flappetappen in Mabinistreet, voel ik iets tussen mij en de muur waarin de flappentap bevestigd is. kruipen daar een (schatting) 6 jarige jongen en een 10 jarig meisje onder mij door en tussen mij en de muur door. Als die rechtspringen, een graai doen en rennen, die haal jij nooit meer in!

Bij voorkeur pin ik enkel bij HSBC want ik gund de banken de maffiafee niet, mar als ik dan toch bij een PH bank pin dan is het bijvoorkeur niet in een straat maar binnen in een mall of bank.

Als je soms ziet waar ze die ATM's hebben neer gezet dan bekruipt mij het gevoel dat ze die plek bewust hebben uitgekozen om hold ups enz. uit te lokken of hold uppers een goede kans te bieden want op sommige plekken zou een weldenkende bank of mens zo'n apparaat niet plaatsen.

Mooi voorbeeld daarvan is in harrison plaza, tegenover century park hotel is de parkeerplaats van harrison en daar staat bijna in een donkere hoek ook zo'n ding waar hold uppers alle kanten op kunnen rennen zonder ook maar door iemand tegen gehouden te kunnen worden. Zelfs met een vluchtauto biedt dat ding goede mogelijkheden voor ze denk ik.



Als er geld in het spel is dan worden veel mensen beesten zelfs vele vrouwen.
Toch gebeurt dat en sommige mannen vinden dat het de normaalste zaak van de wereld is, maar dat is het niet.


Om met de laatste alinea te beginnen: veel mensen worden beesten, zelfs vrouwen. Nu, dat moet zijn, zeker vrouwen. Haha, lekker vrouw onvriendelijk. Had ook kunnen schrijven, vooral of zeker Filipina´s. haha. grapje. Ik vind het schatten, de meesten althans.

Ja, er zijn plaatsen waar ik ook niet pin. Dit was min of meer een nodgeval, was erg vroeg en er stonden nog geen guards van de bank, zoals overdag.
En wat de mafia fee betreft, dit is een peso rekening van een lokale bank dus geen mafia fee.

Cash pinnen met je credit card is pas echt mafia. Die credit card neemt 4 % !!!!   en dan nog eens die 200 peso.
Dus .......  je pint 10.000 peso aan gemakshalve 50 p voor 1 euro. Is 200 euro. Dan neemt ome Visa en co dus 8 euro daarvoor! En de bank 200 p is dus 4 euro. ben je 12 euro van 200 kwijt en dat is mooi 6 %. 12 euro is toch al in NL iets waar je al wat mee kunt doen. Ken Chinezen met buffet ´s middags voor 6 euro !! Kun je met 2 man ´s middags lunchbuffetten. In de Filipijnen zijn 12 euro momenteel (gemakshalve) 600 peso. Daar heb je in Amazonia 15 flessen bier voor tijdens de happy hour, of een lekkere massage van 2 uren van ´n masseuse, inclusief tip. (Kost 250 per uur in salon !!)

Laat ik nou 2 dingen haten:
1- als iemand aan mijn chinees lunchbuffet komt!
2- als iemand aan mijn massages komt!

Ik heb uncle Visa gebeld en men heeft mij toen uitgelegd dat cash opnames inderdaad met 4 % worden "beboet". betaalt men echter ergens met de (visa) card dan moet de firma, de begunstigde die 4 % betalen.

Bij Amazonia kun je vanaf 500 peso met je credit card betalen. Ook bij LA cafee kun je met credit card betalen. en natuurlijk in heel veel hotels enz.GPoint weet ik niet.Sogo hotel dan weer wel In Manila. Mijn broer was onlangs in White beach Puerto Galera in het weekend en kon en niet met de credit card betalen, nergens, maar ook de 3 plaatselijke ATM´s deden het niet, (of waren misschien al leeg).
Moest ik verdorie naar Western Union hier in de straat reizen om hem 30k peso over te maken voor een lang weekend. Veel? Neuh, hij had de masseuse meegenomen. dan weet je het wel. Oh wat een leuk jurkje, mooi badpak, sexy setje, leuk luxe uitstapje met de boot en geheel verzorgd. Ach ja, hij werkt ervoor en leeft vermoedelijk ook maar een keer. haha.
Was overigens zijn eerste keer hier maar zeer enthousiast over de mooie eilanden en de aardige vrouwen, komt beslist weer naar de PH.

:jajaja: :lachen: :applaus:

Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

innka3

Citaat van: Baron op donderdag 26 maart 2015, 04:18:20

Cash pinnen met je credit card is pas echt mafia. Die credit card neemt 4 % !!!!   en dan nog eens die 200 peso.


Ik heb uncle Visa gebeld en men heeft mij toen uitgelegd dat cash opnames inderdaad met 4 % worden "beboet". betaalt men echter ergens met de (visa) card dan moet de firma, de begunstigde die 4 % betalen.
nou dan is de ING iets beter.


Geld betalen en opnemen
Betalen in euro's met uw Creditcard is kosteloos, ook in het buitenland. Wilt u met uw Creditcard in vreemde valuta betalen, dan betaalt u een zogeheten 'koersopslag'. Dat betekent dat de wisselkoers wordt verhoogd met 1,35% van het opgenomen bedrag.  .

Andere valuta dan de euro

Geld opnemen bij een geldautomaat â,¬ 4,50 per opname â,¬ 4,50 + 1,35% koersopslag per opname

Geld opnemen in een'' bankkantoor''' in het buitenland 3% van het bedrag, met een minimum van â,¬ 4,50 per opname 3% van het opgenomen bedrag, met een minimum van â,¬ 4,50, + 1,35% koersopslag per opname