Wat is de beste voordeligste manier om € om te zetten in PHP?

Gestart door BartD, donderdag 12 maart 2015, 07:16:36

Vorige topic - Volgende topic

Blauwvinger

De ING gaat in juli ook de kosten aanpassen.
k`Heb er iets van gelezen.

Baron

 :hoedjeaf:

Wil het nog even samenvatten.

Neem grote "Lappen" mee. Liefst kersvers, dus nieuwe, gedrukte, men stelt dat op prijs in de PH.
Dus 100-200-500 euro biljetten.

Naai die in je kleding in.

Of koop een onderbroek met een met met een ritssluiting afsluitbaar deel. Stop daarin je geld.
Deze onderbroeken zijn te koop in de Robbinson mall Ermita in de supermarket store.Je gaat de mall in door de hoofdingang, direct naar links, na 60 meter kun je aan de linkerkant de store in. Daar stuiven meteen 3-4 bakla´s op je af die je bestuiven met dure geurtjes in de hoop dat je wat koopt. Dan weet je dat je goed zit. Dan naar de dames ondergoed afdeling tweede etage in wit 70 peso en zwart 90 peso te verkrijgen in 3 maten damespanty met rits (secret pocket).

Ga naar een bank, vraag die welke koers (laat ze een rondje bellen). Vertel dus hoeveel euro en welke biljetten. Komt men ze brengen,  neem ze dan niet aan, laat ze op de tafel / aan de bankbediende overhandigen, en laat hem de peso´s meteen door de machine draaien, tellen en controleren of ze niet vals zijn.

Dan geef jij de euro´s die de geldwisselaar dan eventueel ook kan checken via de machine op echtheid.

Vergeet niet de bankmens (M / vr) tip te geven. Naar gelang het bedrag mag dat 100-200 peso zijn.
Vaak geeft men ook de wisselaar ook een tip, meestal is het slechts een bode.

Zorg ervoor dat je meerdere mogelijkheden hebt om aan geld te komen. Een creditcard (een must eigenlijk want als er je iets overkomt, je wordt ziek, valt hard, heb je die in het ziekenhuis nodig voordat men aan je begint). Een bankkaart om in noodgeval toch snel even 10k of zo op te kunnen nemen, bv als je je grote geld nog niet hebt kunnen wisselen en je al geld nodig hebt.

Ik ga er van uit dat je een veilige plaats in de PH hebt, anders raad ik je aan om toch maar die mafiafee te betalen en te pinnen wat je nodig hebt, en geen duizend(en) euro´s te wisselen. Je wordt hier een beetje moe (in de PH) van de verhalen van de een of andere slimme idioot (laatst een vrouwelijke belgische arts) die in de luren wordt gelegd door de vriendelijkheid. (Belgische vrouwelijke arts was ervaren reizigster raakte mooi 6000 euro kwijt aan 2 vriendelijke PH vrouwen die haar gids waren).

En zeker als je al eens een massage neemt .............

:daag: :benweg:
En koop nou zo een "slimme" onderbroeken stop daar je grotere bedragen in. Hoef je ze nog niet aan te doen, wie zoekt in een zak met vuile was (schijt er eens op bv) nou IN !!  een onderbroek naar geld?
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Pinocchio

Voor wie permanent in de Filippijnene woont is het geen slecht idee om een kluis in huis te hebben.

Je stopt er wat geld in en enkele kopieen van waardevolle papieren.

Wordt je overvallen dan laat je hen de inhoud van de kluis meenemen.

Wordt er ingebroken dan nemen ze gewoon de kluis mee.(maak dat dat mogelijk is)

En de waardevolle goederen stop je in een  niet waardevolle plaats zoals een kartonnen doos of een verborgen luik.

Als je huispersoneel hebt moet je uiteraard wat inventiever zijn maar het principe is hetzelfde.

Blauwvinger

Hou gewoon wat ,,nep,,  geld en goud,  in huis in de kluis, en het goeie geld en etc.op de bank.
In de haast zien ze toch niet of het nep is.

Maar eerste, zorg ervoor dat ze niet binnenkomen.


innka3

Citaat van: Baron op woensdag  6 mei 2015, 10:33:47
:hoedjeaf:

:daag: :benweg:
En koop nou zo een "slimme" onderbroeken stop daar je grotere bedragen in. Hoef je ze nog niet aan te doen, wie zoekt in een zak met vuile was (schijt er eens op bv) nou IN !!  een onderbroek naar geld?
nou meneer de barong,dan hoop ik dat je op schiphol niet besnuffeld word door die GELDHOND.die ging al een keer naast mij zitten na wat gesnuffel. :floet:

Blauwvinger

Ach ja, zoveel geld kan niet meer worden meegenomen.

Net op het nieuws:
Jan modaal, gaat  een deel van vakantiegeld inleveren. :jajaja:

Klootzakken zijn het. :atyourservice:






Ronny55

voor een paar peso winst te maken of een iets betere koers te krijgen is het risico om met grote cash bedragen rond te lopen mij niet waard. Doe dat nu in geen geval nog. Alles gaat netjes via overschrijving naar een bank hier en met een plaatselijk ATM pasje pin ik zonder kosten of problemen.....ongunstige wisselkoers....dat neem ik er maar bij , maar 0 risico is me ook iets waard.  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Wilfil

Citaat van: Blauwvinger op vrijdag  8 mei 2015, 08:34:15
Citaat van: Wilfil op vrijdag  8 mei 2015, 08:07:11
Bitcoins!
De zwarte tulpen in de 17e eeuw :lachen:

Wie weet... maar;

In de tijd van zwarte tulpen had je nog gouden en zilveren munten of geld wat gedekt was door goud.
Aan alles zit wel een risico maar je moet wel erg naïef zijn om vertrouwen te hebben in een waarde papier wat geen enkele dekking heeft. En onze leiders zijn heel druk bezig de schuldenberg te verlagen door middel van de inflatie onnatuurlijk te vergroten.

Al neem je een miljoen pleuros aan bitcoins mee naar het buitenland er zal geen overheid zijn die je ermee pakt. Maar met een relatief klein bedrag van >10k aan dollars ben je de Sjaak.

Ik wacht het in ieder geval niet af.