Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ervaring reizen met een baby

Gestart door nils, zondag 22 maart 2015, 19:58:10

Vorige topic - Volgende topic

nils

Een paar weken terug hebben we onze dochter mogen verwelkomen en
willen we met zijn drieën kort na de kerst naar de Filippijnen.
Daarmee vermeiden we het hele gedoe met de aanwas aan familie die om een christmas gift komen vragen,
gezien we gedurende de reis wel andere zaken aan ons hoofd hebben.

Nou heb ik het een en ander op het internet gelezen over het reizen met een baby van +- 9 maanden.
Zo staan sommige vliegmaatschappijen toe dat je twee stoelen boekt en je kind in een bassin/wiegje voor je vervoert.
Maar moet je bij andere juist weer een extra stoel boeken, maar mag je niet bij alle maatschappijen een autostoeltje gebruiken!
Daarnaast hadden ik en mijn vrouw voorheen nog wel vluchten van 26+ uur gemaakt,
maar houdt de kleine dat natuurlijk niet uit en zat ik zelf aan 18 uur max te denken.
Kortom hoe pakken jullie zoiets aan?

robinson7268

Alsnog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Ik had haar al op facebook gezien. (mijn vrouw is één van de vele facebookvrienden van jouw vrouw)

Wij hebben zelf twee kinderen en zijn met allebei toen ze zo'n drie maanden oud waren naar de Filipijnen gereisd om ze aan de familie te laten zien en te laten dopen. en daarna nog voor vakantie en een begrafenis. En mijn mening dat je met een baby heel goed kunt vliegen zonder een extra zitplaats te moeten boeken. Een bassinet is genoeg. Ze slapen toch de grootste tijd van de reis. Je moet alleen wel op tijd boeken want die bassinets zijn wel een keer op. Nu heb ik wel geluk met reizen want de familie van mijn vrouw woont op minder dan een half uur rijden (in drukke spits) van het vliegveld van Davao City. Slechts 1 tussenstop op Singapore en in de Filipijnen geen extra reistijd meer.

Succes met de kleine.
Robinson

nils

Bedankt voor de felicitaties. De wereld is toch kleiner dan je denkt.  :thumb:

Voor ons is de beste  optie om via Manila te vliegen en daar een nacht te verblijven.
Als het niet de kleine is, dan zullen wij zelf waarschijnlijk doodvermoeid zijn en kunnen we even bijtanken voor de volgende vlucht.

Ik had vandaag een vlucht van Turkish airlines gezien die nog geen 1400 euro kost en heen 17 uur en terug 20 uur duurt.
iemand nog ervaring met deze luchtvaartmaatschappij?

yepyep

Proficiat met de kleine!

Heb alleen ervaring met KLM en dat was uitstekend. Mede door dat mijn dochtertje, toen 4 maanden, de hele reis bijna heeft geslapen. Wij hoefde geen extra stoel te boeken en de kleine kon gratis mee geloof ik. Wij kregen ruimte voorin de economy class met een bassin waarin zij heeft gelegen.

Neem wat speelgoed mee (boog met wat diertjes) die je bevestigd boven je kind, zodat deze bezig kan blijven en een dekentje om eventueel licht wat af te schermen. Zo hebben wij het tenminste gedaan toen.


Ronny55

Citaat van: yepyep op dinsdag 24 maart 2015, 00:54:32
Proficiat met de kleine!

Heb alleen ervaring met KLM en dat was uitstekend. Mede door dat mijn dochtertje, toen 4 maanden, de hele reis bijna heeft geslapen. Wij hoefde geen extra stoel te boeken en de kleine kon gratis mee geloof ik. Wij kregen ruimte voorin de economy class met een bassin waarin zij heeft gelegen.

Neem wat speelgoed mee (boog met wat diertjes) die je bevestigd boven je kind, zodat deze bezig kan blijven en een dekentje om eventueel licht wat af te schermen. Zo hebben wij het tenminste gedaan toen.



Bij Klm is dat goed te doen er zijn nog wel maatschappijen die goede voorzieningen hebben voor reizigers met baby's ,maar met klm heb je het voordeel van een korte reistijd... enkel een korte tussenstop in Taipei wat de reistijd op +/- 15 uur houd. Het is idd gratis.

Hebben ze geen voorzieningen dan moet je de baby de ganse reis op je schoot houden , wat niet echt confortabel is voor jezelf of voor de baby.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Lorre

De meeste maatschappijen waar ik mee vloog (en niet enkel naar de :smiley-philippines:) hebben een soort van babybedje aan boord.








ron

Afgelopen oktober die kant op geweest met onze dochter van net 1 jaar oud.
Bij Cathay Pacific geen enkel probleem om een bassinet te verkrijgen eten voor de kleine wordt eventueel ook verzorgd ( standaard olvarite potjes voeding ) nadeel is alleen ze maken het niet warm :)
Over geheel genomen heeft de kleine veel liggen slapen tijdens de vlucht van Ams naar HK daar een 2 uurtjes tussen stop ( even benen strekken en pappie kan even roken heheh ) daarna door naar Manila.
( totaal vlucht Ams - HK 11 uurtjes / 2 uur wachten HK / HK - Mnl 1 1/2 uur totaal reistijd ongv 15 uur zonder je voortijd naar vliegveld en na tijd in manila )

Wij hadden gewoon fles voeding meegenomen maar de grote bus nutrilon wel in de check in bagage gedaan om gezeur te voorkomen en in de handbagage die handige verdeelbakjes die je hebt voor melkpoeder, totaal 6 bakjes mee met per bakje voor 1 voeding melkpoeder er in en werd niet moeilijk over gedaan op Schiphol en HK airport bij security.
Ook een reeds gevulde fles met melk werd door security op schiphol niet moeilijk over gedaan wel even van te voren aangegeven dat het babymelk was dan scannen ze hem apart.

Bij de meeste airlines is het zo dat als je gebruik wilt maken van een autostoeltje deze inderdaad aan een goedkeuring moet voldoen en zelfs dan staan ze hem soms niet toe maar bieden ze de mogelijkheid om een safety seat van hun zelf te gebruiken.
Maar je moet je zelf afvragen of dat de extra kosten waard zijn want kost je een stoel prijs extra terwijl je kindje alleen tijdens start en landing op schoot zal zitten en tussen door of de grootste tijd slaapt of bezig is met andere dingen en toch niet in die duur betaalde stoel zitten.

nils

Nogmaals bedankt voor alle tips.
Ik ben er in ieder geval uit dat ik geen derde stoel ga boeken, maar tijdig aan de bel trek voor zo'n bassinet.
Wat betreft de luchtvaartmaatschappij kijk ik nog even rond of er een leuke aanbieding is.

ron

Citaat van: nils op woensdag 25 maart 2015, 18:07:25
Nogmaals bedankt voor alle tips.
Ik ben er in ieder geval uit dat ik geen derde stoel ga boeken, maar tijdig aan de bel trek voor zo'n bassinet.
Wat betreft de luchtvaartmaatschappij kijk ik nog even rond of er een leuke aanbieding is.

Soms is het al mogelijk om tijdens boeken aan te geven gebruik te willen maken van een bassinet indien dat niet mogelijk is tipje probeer zo vroeg mogelijk online in the checken voor vertrek.
De plaatsen met een bassinet zijn beperkt ( zie plaatje Lorre ) en er zijn zat mensen die ook die plekken willen boeken omdat je daar meer beenruimte hebt ;)

Ronny55

Citaat van: ron op donderdag 26 maart 2015, 02:20:35
Citaat van: nils op woensdag 25 maart 2015, 18:07:25
Nogmaals bedankt voor alle tips.
Ik ben er in ieder geval uit dat ik geen derde stoel ga boeken, maar tijdig aan de bel trek voor zo'n bassinet.
Wat betreft de luchtvaartmaatschappij kijk ik nog even rond of er een leuke aanbieding is.

Soms is het al mogelijk om tijdens boeken aan te geven gebruik te willen maken van een bassinet indien dat niet mogelijk is tipje probeer zo vroeg mogelijk online in the checken voor vertrek.
De plaatsen met een bassinet zijn beperkt ( zie plaatje Lorre ) en er zijn zat mensen die ook die plekken willen boeken omdat je daar meer beenruimte hebt ;)

Als er een baby aan boord is moeten ze schuiven  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

ron

Citaat van: Ronny55 op donderdag 26 maart 2015, 02:56:59

Als er een baby aan boord is moeten ze schuiven  :jajaja:

Ja ik weet het maar probeer dat de gemiddelde lucht serveerster maar eens wijs te maken en ook de passagier die al op die stoel zit :) :)  heb al 2x flinke discussie moeten voeren hierover ;)
Uiteindelijk krijg je dan wel die plek maar tegenwoordig heb ik de instelling beter safe then sorry en regel ik het van te voren goed heb geen zin om de reis / vakantie al met stress te beginnen.

Dada Keiko

Heb ook twee kinderen en heb heel vaak met hun in het vliegtuig gezeten. het basket is meestal maximaal tussen de 7 en 10KG. Als hij al 9 maand is, kan hij wel zwaarder zijn dan de 10KG.
Ook is het niet gegarandeerd dat je een stoel bij het basket hebt.
Wij hebben (met uitzondering van de eerste keer) altijd een aparte stoel gekocht voor de kinderen en namen een autostoel mee in het vliegtuig. Als de kinderstoel niet accepteerden, moesten we gedurende het landen en opstijgen onze kinderen op de schoot houden.