Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Makelijker kunnen we het niet maken !!1

Gestart door GuardNL, woensdag 1 april 2015, 21:47:43

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: LMBen op woensdag  1 april 2015, 22:46:37
Voor zover ik weet is sinds 2015 ALLE inkomen uit nederland in nederland belast ook al leef je in het buitenland.
Dit is nieuw en zal een hoop ellende geven aan sommige, speciaal ook de aow mensen.

Mijn (wereld) inkomen (of voor meer dan 90% regeling) (voordien) is altijd geheel in Nederland belastbaar geweest als binnenlands belastingplichtige (keuze) en daar zal dus nu niet veel aan veranderen?........... :weetikniet: :weetikniet:

Donnie

Citaat van: Amice op donderdag  2 april 2015, 10:37:30

Dat kunnen ze allemaal wel mooi willen maar in veel gevallen gaat dat verhaal helemaal niet op.
Neem de berekening die ik gaf er maar even bij en relateer dat dan naar een nederlander.
Bedenk wel dat die mensen ziek  zijn en dus medische hulp en medicijnen nodig hebben.
dat kan in nederland dan wel mooi geregeld zijn maar sec als eenling heeft die nederlander helemaal geen recht om zich aan te sluiten bij een locale zorgverzekering als philhealth en alle andere alternatieven dekken bestaande ziekten dus niet of kosten minstens het dubbele en dan nog dient men de medicijnen meestal zelf te betalen.
In het voorbeeld die ik gaf komt het besteedbar bedrag om te leven al gauw uit op 0,0 of maximaal Php 100 per dag.Want de huur van een "normale" woning is daarin nog niet inbegrepen kost minstens php8000 p/mnd.
Daarnaast kan men het leven in zo een land helemaal niet vergelijken met nederland want daar leven ze met 12 man in zo'n "normale" woning of huren een bed in een boarding house.
Daar koken ze nog op hout of charcoal, wie doet dat nog in nederland? Als je het allemaal vergelijkt met Nederland op het zelfde sociale niveau kunnen ze die landenfactor van 0.5 voor de filippijnen helemaal niet toepassen.

Aldus is het gekkenwerk.

Ik vind het ook maar vreemd dat woonlandbeginsel want in de praktijk is leven in de Filipijnen of Thailand natuurlijk niet 50% goedkoper: denk aan woonlasten, kosten rondom visums, met name de zorgverzekeringskosten, westers eten en drinken is veelal juist duurder dan Europa dus tenzij je een rijstpikker bent (ben ik wel) zijn je voedselkosten niet te vergelijken met een gemiddeld inwoner in PH, TH etc. En als bonus heb je natuurlijk nog eens een wisselkoers verassings-element... En zoals je aangeeft kan je nationaliteit roet in het eten gooien: een Nederlandse emigrant die niet onder gunstigere voorwaarden (rondom bijvoorbeeld ziektekosten) valt terwijl mensen met de nationaliteit van het land in kwestie wel gedekt worden.  

De belangrijkste vraag lijkt mij krijgt iemand te recht een uitkering of andere vorm van ondersteuning, waar je woont is een stuk minder belangrijk. Ja, voor kinderbijslag, als je in het buitenland woont met je kinderen, of als zelfs alleen je kinderen buiten NL wonen en hier nog nooit geweest zijn is het natuurlijk opmerkelijk dat de Nederlandse burger mee betaald aan die kinderen.


Amice

Citaat van: Donnie op donderdag  2 april 2015, 12:42:48
Citaat van: Amice op donderdag  2 april 2015, 10:37:30

Dat kunnen ze allemaal wel mooi willen maar in veel gevallen gaat dat verhaal helemaal niet op.
Neem de berekening die ik gaf er maar even bij en relateer dat dan naar een nederlander.
Bedenk wel dat die mensen ziek  zijn en dus medische hulp en medicijnen nodig hebben.
dat kan in nederland dan wel mooi geregeld zijn maar sec als eenling heeft die nederlander helemaal geen recht om zich aan te sluiten bij een locale zorgverzekering als philhealth en alle andere alternatieven dekken bestaande ziekten dus niet of kosten minstens het dubbele en dan nog dient men de medicijnen meestal zelf te betalen.
In het voorbeeld die ik gaf komt het besteedbar bedrag om te leven al gauw uit op 0,0 of maximaal Php 100 per dag.Want de huur van een "normale" woning is daarin nog niet inbegrepen kost minstens php8000 p/mnd.
Daarnaast kan men het leven in zo een land helemaal niet vergelijken met nederland want daar leven ze met 12 man in zo'n "normale" woning of huren een bed in een boarding house.
Daar koken ze nog op hout of charcoal, wie doet dat nog in nederland? Als je het allemaal vergelijkt met Nederland op het zelfde sociale niveau kunnen ze die landenfactor van 0.5 voor de filippijnen helemaal niet toepassen.

Aldus is het gekkenwerk.

Ik vind het ook maar vreemd dat woonlandbeginsel want in de praktijk is leven in de Filipijnen of Thailand natuurlijk niet 50% goedkoper: denk aan woonlasten, kosten rondom visums, met name de zorgverzekeringskosten, westers eten en drinken is veelal juist duurder dan Europa dus tenzij je een rijstpikker bent (ben ik wel) zijn je voedselkosten niet te vergelijken met een gemiddeld inwoner in PH, TH etc. En als bonus heb je natuurlijk nog eens een wisselkoers verassings-element... En zoals je aangeeft kan je nationaliteit roet in het eten gooien: een Nederlandse emigrant die niet onder gunstigere voorwaarden (rondom bijvoorbeeld ziektekosten) valt terwijl mensen met de nationaliteit van het land in kwestie wel gedekt worden.  

De belangrijkste vraag lijkt mij krijgt iemand te recht een uitkering of andere vorm van ondersteuning, waar je woont is een stuk minder belangrijk. Ja, voor kinderbijslag, als je in het buitenland woont met je kinderen, of als zelfs alleen je kinderen buiten NL wonen en hier nog nooit geweest zijn is het natuurlijk opmerkelijk dat de Nederlandse burger mee betaald aan die kinderen.



correct, laten ze dien aangaande eerst maar eens het verdrag met marokko opzeggen dat scheelt al een aanzienlijk deel aan kinderbijslag etc.

Maar ook al zou je de dagelijkse boodschappen kopen zoals rijst etc. dan nog ben je niet veel goedkoper uit.
Bedenk wel dat de euro veel minder waard is dan voorheen en dus de piso meer waarde heeft t.o.v. de euro.
Die verrekeningsfactor is al jarengeleden eens berekent, daar klopt geen hol meer van momenteel en zal ook in de toekomst blijven schommelen. Het is dus inherent dat zo een berekening achter de feiten aan blijft lopen nog afgezien van het feit dat daarin lang niet met alle factoren rekening is gehouden.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Blauwvinger

Een  :nederlandsevlag: die in  :smiley-philippines: woont, zou hetzelfde moeten krijgen.

Je kunt het dan beschouwen als een soort ontwikkelingshulp. :biggrinn:

jamietagabundok

Citaat van: Donnie op donderdag  2 april 2015, 12:42:48
Citaat van: Amice op donderdag  2 april 2015, 10:37:30

Dat kunnen ze allemaal wel mooi willen maar in veel gevallen gaat dat verhaal helemaal niet op.
Neem de berekening die ik gaf er maar even bij en relateer dat dan naar een nederlander.
Bedenk wel dat die mensen ziek  zijn en dus medische hulp en medicijnen nodig hebben.
dat kan in nederland dan wel mooi geregeld zijn maar sec als eenling heeft die nederlander helemaal geen recht om zich aan te sluiten bij een locale zorgverzekering als philhealth en alle andere alternatieven dekken bestaande ziekten dus niet of kosten minstens het dubbele en dan nog dient men de medicijnen meestal zelf te betalen.
In het voorbeeld die ik gaf komt het besteedbar bedrag om te leven al gauw uit op 0,0 of maximaal Php 100 per dag.Want de huur van een "normale" woning is daarin nog niet inbegrepen kost minstens php8000 p/mnd.
Daarnaast kan men het leven in zo een land helemaal niet vergelijken met nederland want daar leven ze met 12 man in zo'n "normale" woning of huren een bed in een boarding house.
Daar koken ze nog op hout of charcoal, wie doet dat nog in nederland? Als je het allemaal vergelijkt met Nederland op het zelfde sociale niveau kunnen ze die landenfactor van 0.5 voor de filippijnen helemaal niet toepassen.

Aldus is het gekkenwerk.

Ik vind het ook maar vreemd dat woonlandbeginsel want in de praktijk is leven in de Filipijnen of Thailand natuurlijk niet 50% goedkoper: denk aan woonlasten, kosten rondom visums, met name de zorgverzekeringskosten, westers eten en drinken is veelal juist duurder dan Europa dus tenzij je een rijstpikker bent (ben ik wel) zijn je voedselkosten niet te vergelijken met een gemiddeld inwoner in PH, TH etc. En als bonus heb je natuurlijk nog eens een wisselkoers verassings-element... En zoals je aangeeft kan je nationaliteit roet in het eten gooien: een Nederlandse emigrant die niet onder gunstigere voorwaarden (rondom bijvoorbeeld ziektekosten) valt terwijl mensen met de nationaliteit van het land in kwestie wel gedekt worden.  

De belangrijkste vraag lijkt mij krijgt iemand te recht een uitkering of andere vorm van ondersteuning, waar je woont is een stuk minder belangrijk. Ja, voor kinderbijslag, als je in het buitenland woont met je kinderen, of als zelfs alleen je kinderen buiten NL wonen en hier nog nooit geweest zijn is het natuurlijk opmerkelijk dat de Nederlandse burger mee betaald aan die kinderen.




  Donnie , het feit dat de kinderen in buitenland wonen , en zelfs nooit in  :nederlandsevlag: zijn geweest is toch niet van belang.    Want waarom zou iemand die in   :nederlandsevlag: woont en werkt en ook dus belasting betaald, geen kinderbijslag voor zijn kinderen in bijvoorbeeld  :smiley-philippines: kunnen krijgen ?   

Het komt mij zeer onrechtvaardig over dat iemand wel de pot mag spekken in  :nederlandsevlag: maar daar dan niks uit mag krijgen.

 

Donnie

Ik vraag me af of jan modaal met zijn belastingbijdrages méér betaald dan wat hij terug ontvangt aan bijvoorbeeld kinderbijslag. En waarom zou een belastingverlaging dan niet kunnen ter compensatie van minder lasten aan de kinderbijslag pot? Als je elders woont kun je toch daar subsidies aanvragen? Of krijgen migranten hier in NL soms ook geld uit de VS, Filipijnen, Marokko, Rusland etc om hun kroost te onderhouden? Wat doen je kinder überhaupt gescheiden van tenminste 1 ouder (geen ideale situatie lijkt mij)?

Amice

Citaat van: Donnie op donderdag  2 april 2015, 23:23:54
Ik vraag me af of jan modaal met zijn belastingbijdrages méér betaald dan wat hij terug ontvangt aan bijvoorbeeld kinderbijslag. En waarom zou een belastingverlaging dan niet kunnen ter compensatie van minder lasten aan de kinderbijslag pot? Als je elders woont kun je toch daar subsidies aanvragen? Of krijgen migranten hier in NL soms ook geld uit de VS, Filipijnen, Marokko, Rusland etc om hun kroost te onderhouden? Wat doen je kinder überhaupt gescheiden van tenminste 1 ouder (geen ideale situatie lijkt mij)?

Het verschil zit hem in het feit dat Nederlanders bijdragen aan de kinderbijslag en de rechten daarvan niet krijgen als het kind in een ander land woont en dat andere land zo nationalistisch is om geen  eigen rechten te geven aan buitenlanders.
Terwijl juist nederland die rechten wel geeft aan buitenlanders maar zo denationalistisch is omdat niet aan eigen volk te geven.

Probeer jij als buitenlander maar eens rechten te krijgen in marokko die ook voor marokkanen gelden.Hetzelfde geldt voor de Filippijnen en zoveel landen meer.
Dit kabinet heeft niet voor niets "het voornemen" om het sociaal verdrag met Marokko op te zeggen. Helaas is doen weer iets totaal anders.

Als  ze het doen is dat wel en dikke plus voor ze.

Verder is het zo dat enkel in nederland inkomens gebaseerd en omringt zijn van subsidiepotten en er een vestzak/ broekzak politiek op na houden, zodat er meer aan hun strijkstok blijft hangen.
Als het inkomen puur samengesteld zou zijn om daarvan alles te kunnen bekostigen naar gelang de prijzen in nederland zijn ,zou het inkomen er heel anders uitzien. Maar door die subsidie cultuur worden de inkomen kunstmatig laag gehouden, terwijl in vergelijking met het buitenland die subsidiepotten ontbreken of niet toegankelijk zijn. Dus de stelling dat men elders dan maar subsidie moet aanvragen is feitelijk niet relevant.
Een ander probleem die daar mee gepaard gaat is het weglopen van kenniswerkers omdat ze in het buitenland meer kunnen verdienen omdat ze daar geen of weinig van die strijkstok kunstgrepen kennen en dat is dan weer de reden om die hoge bonussen er steeds maar door te drukken en de huizenprijzen hoog te houden.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

TranceXL

Voor alle duidelijkheid,de oude WAO en de AOW hebben hier niets mee te doen!
Dit geld alleen voor de nieuwe WIA uitkeringen, het probleem is dat er veel verschillende WIA uitkeringen zijn, (dit is mij al twee keer uitgelegd door een vriendelijke dame van het UWV, je moet vragen naar de buitenlandse afdeling), in de brief die je van het UWV hebt staat precies vermeld wat voor soort WIA uitkering je krijgt, hier moet je specifiek je vraag over stellen, erg belangrijk, val je onder deze regeling wordt je uitkering voor de Filipijnen om 50 % gekort.

Wat de belasting aangaat, commentaar van de afdeling buitenland aan de telefoon, BelastingTelefoon Buitenland: (055) 5 385 385 ,ik had gevraagd wat er in mijn geval met de brutto WAO gebeurd: Je betaalt uiteindelijk nog maar  8,35 % belasting over je WAO.( over de eerste 19000 euro brutto), over het gedeelte vanaf 19000 euro brutto tem. 33000 euro brutto betaal je 13%.
Zit je nog hoger gaat de belasting ook nog verder omhoog, maar die luxe heb ik jammer genoeg niet, de bedragen heb ik iets afgerond.

Je gaatdus uiteindelijk  minder betalen, normaal zou je iets van 36,5 % betalen, even voor de doorsnee verdiener, (aan premie en belasting, de premie valt weg dat is het grootste gedeelte), wat er dan precies in de Filipijnen nog moet worden betaald weet ik niet, van lotgenoten die dus in de WAO zitten, hoor ik dat zij uiteindelijk meer ontvangen als vroeger in NL.

Je kunt dan natuurlijk weer eeen heel discussie er over gaan houden dat je uiteindelijk weer meer kwijt bent ivm. ziektekosten en dergelijke, maar dat is weer heel iets anders.

Ik heb nog even na gevraagd wat er gaat gebeuren als NL opeens zou besluiten dat een uitkering niet meer mag meegenomen worden naar een land waar je al woont, je blijft dan gewoon je uitkering houden, dit is nu al voorgekomen bij andere landen, op het moment dus dat je er al woont verandert er niets.

Groet, Hans

Pinocchio

VOORSTEL OM UITKERINGEN TE SCHRAPPEN IN RUIL VOOR BASISINKOMEN
Finland wil elke inwoner 800 euro per maand geven

Ook in Nederland zijn er vergelijkbare plannen. Volgend jaar zal er in Utrecht een proefproject van start gaan.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151207_02008154