Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Overtijd

Gestart door jamietagabundok, zaterdag 11 april 2015, 19:57:12

Vorige topic - Volgende topic

joost


Hey Jamie.
Gefeliciteerd jonghe. Als het zover is dan zou ik graag 'n kaartje van je krijgen. Gij zet unne goeie schutter. Dun erste keer raak.

Gibson

Met scherp schieten terwijl je weet dat dat er geen preventieve middelen gebruikt worden en dan verbaasd zijn  :ikkeniebegrijp:.

Als ze er zo heilig van overuigd is dat die dingen niet mogen en je gaat een toekomst met haar opbouwen, bestel dan alvast de t-shirts voor het hele familie elftal  :lachen:
Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

jamietagabundok

Citaat van: LMBen op zondag 12 april 2015, 12:24:23
Vergeet niet het ongeboren kind te erkenen anders wordt het later moeilijk.
In elk geval van harte gefeliciteerd met jullie love baby.  :applaus:

Hoop in elk geval dat het op jouw lijkt anders moet er dna test gedaan worden, je weet het nooit.  :lachen:


   Dank voor de tip  LMBen   :thumb:,  Ik had al gezien dat er een topic over erkennen is.     http://www.filippijnen.org/index.php/topic,13840.0.html    En daar zie mijn vriendin ook het nut wel van in om het te erkennen, ik heb haar verteld dat vooraf erkennen volgens de info op het forum, de makkelijkste weg is.   En ze wil ook graag dat het kind mijn familienaam draagd, dus daar zijn we het wel over eens.


  Of de baby op mij gaat lijken,  :weetikniet:    dat zullen we even moeten afwachten ,  vriendin wil niks liever dan dat het sprekend op mij lijkt, maar de natuur doet wat die wil.     DNA ?   Zal niet nodig zijn , zoveel vertrouwen heb ik wel.

  Allemaal bedank voor de felicitaties,   ik weet de zwangerschap is nog in een heel pril stadium, kan van alles mis gaan,  aan mijn vriendin zal het niet liggen, die doet alles om de zwangerschap tot een goed einde te brengen.   :hoedjeaf:

nils

Alsnog gefeliciteerd Jamie.  :congratualtionsis0:

Mijn vrouw was gedurende haar zwangerschap ook op bezoek in Zamboanga.
Ze schrijven daar een hele reeks vitamine pillen voor om de boel gezond te houden.
Voor de rest zou ik alvast een klein spaarpotje aanleggen,
want een nichtje heeft 70.000 pesos voor een keizersnee operatie moeten betalen.

jamietagabundok

Citaat van: nils op dinsdag 14 april 2015, 13:36:45
Alsnog gefeliciteerd Jamie.  :congratualtionsis0:

Mijn vrouw was gedurende haar zwangerschap ook op bezoek in Zamboanga.
Ze schrijven daar een hele reeks vitamine pillen voor om de boel gezond te houden.
Voor de rest zou ik alvast een klein spaarpotje aanleggen,
want een nichtje heeft 70.000 pesos voor een keizersnee operatie moeten betalen.

  Dank je Nils  voor de felicitaties  :thankyoufw5:        Hoorde ik al van mijn vriendin ja,   keizersnede plus een poosje de baby in een couveuse kan zomaar 100.000 pesos   bedragen, in een goed privee ziekenhuis. 

  Ik heb het niet zo op pillen slikken tijdens zwangerschap, ja als er sprake is bloedarmoede, moet je wel.   Maar als je normaal eet heb je al die vitamine niet nodig.

  Het eenzijdig eten zal daar wel debet aan zijn.       Ook vertelde ze me dat ze in de barangay  healthcenter alle zwangeren een aantal keren een injectie tegen tetanus krijgen.

Ik heb me daar zeer over verbaasd.  :confused2:    Ik weet dat vooral  :nederlandsevlag:  injecties tijdens zwangerschap uit den boze zijn.   In   :nederlandsevlag: worden overigens wel babies inge-ent tegen tetanus, maar zwangeren niet. Ik blijf het raar vinden.

  Nils, zou je dat kunnen navragen bij je vrouw of dat een normale gang van zaken is in  :smiley-philippines:  ?

Lorre

Hier in :belgiesmiley: krijg je één (1) spuit tegen tetanus en ben je klaar voor 10 jaar.

opinie

dat is Tedivax Pro Adulto
Vaccin tegen difterie-tetanus

Maximum 10 jaar, advies 5 jaar
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

jamietagabundok

Mijn vraag is, is het normaal in  :smiley-philippines: om dat bij zwangeren te doen ?  Mijn vriendin had het wel over 3 of 4 keer een injectie vanaf derde maand zwangerschap. 

Lorre

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag 14 april 2015, 20:30:31
Mijn vraag is, is het normaal in  :smiley-philippines: om dat bij zwangeren te doen ?  Mijn vriendin had het wel over 3 of 4 keer een injectie vanaf derde maand zwangerschap.  

Vaccinatie tegen tetanus voor of tijdens de zwangerschap verkleint het risico van neonatale tetanus* door passieve overdracht van antistoffen tijdens zwangerschap en borstvoeding.

*Neonatale tetanus treedt op in de eerste levensmaand en is een vorm van gegeneraliseerde tetanus. De incubatietijd is 3-14 (1-28) dagen. Oorzaak is doorgaans uitgroei van C. tetani in de navelstomp. Verschijnselen zijn: zuigproblemen, overmatig huilen, vreemde grimassen, trismus, slikproblemen en opistotonus. Oorzaak van de infectie is dan meestal een onhygiënische methode van afnaveling.

nils

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag 14 april 2015, 20:09:59
  Dank je Nils  voor de felicitaties  :thankyoufw5:        Hoorde ik al van mijn vriendin ja,   keizersnede plus een poosje de baby in een couveuse kan zomaar 100.000 pesos   bedragen, in een goed privee ziekenhuis. 

  Ik heb het niet zo op pillen slikken tijdens zwangerschap, ja als er sprake is bloedarmoede, moet je wel.   Maar als je normaal eet heb je al die vitamine niet nodig.

  Het eenzijdig eten zal daar wel debet aan zijn.       Ook vertelde ze me dat ze in de barangay  healthcenter alle zwangeren een aantal keren een injectie tegen tetanus krijgen.

Ik heb me daar zeer over verbaasd.  :confused2:    Ik weet dat vooral  :nederlandsevlag:  injecties tijdens zwangerschap uit den boze zijn.   In   :nederlandsevlag: worden overigens wel babies inge-ent tegen tetanus, maar zwangeren niet. Ik blijf het raar vinden.

  Nils, zou je dat kunnen navragen bij je vrouw of dat een normale gang van zaken is in  :smiley-philippines:  ?
Het slikken van vitamines zorgt ervoor dat ze de nodige bouwstoffen heeft en verkleint dus de kans dat er wat mis gaat.
Bij mijn vrouw hebben daar en hier in Duitsland o.a. vitamine b (folid acid), ijzer en vitamine D voorgeschreven.
De tetanus injectie is onderdeel van het vaccinatie programma voor zwangere vrouwen aldaar,  maar heeft mijn vrouw niet gehad omdat ze toch terug ging.

Gedurende de eerste paar doctors bezoeken maken ze een echo en nemen ze wat bloed af ter controle.
Daarnaast gaf mijn vrouw aan dat de volgende ziekenhuizen goed zijn, mocht ze een keizersnee door laten voeren:
- doctors hospital
- ciudad hospital
- Puericulture Maternity Hospital