Hoe lang verblijven in Manila bij visumaanvraag?

Gestart door startagain, zondag 12 april 2015, 08:57:41

Vorige topic - Volgende topic

startagain

Dag allemaal,

mss een domme vraag, maar graag een schatting van hoe lang het verblijf in Manila nodig is voor mij:
Legal capacity to marry.
Visumaanvraag gezinshereniging (+ allerhande zoals taalcursus?) na trouwen in de Filipijnen.
Erkenning huwelijk?

voor m'n (daartegen) vrouwtje:
hoeft ze daar langer te blijven nadat het interview ed gedaan zijn?
Om op documenten te wachten/klaar te maken? Cursussen te volgen? Controles?

M'n vriendin is van Cebu, en dus blijft ze liever niet langer in Manila dan nodig.. plus, dat kost een hoop centen (hotel?) want ze heeft daar geen familie/relaties zitten.

Alvast m'n dank.

Move on.. to learn and improve

Ronny55

Citaat van: startagain op zondag 12 april 2015, 08:57:41
Dag allemaal,

mss een domme vraag, maar graag een schatting van hoe lang het verblijf in Manila nodig is voor mij:
Legal capacity to marry.
Visumaanvraag gezinshereniging (+ allerhande zoals taalcursus?) na trouwen in de Filipijnen.
Erkenning huwelijk?

voor m'n (daartegen) vrouwtje:
hoeft ze daar langer te blijven nadat het interview ed gedaan zijn?
Om op documenten te wachten/klaar te maken? Cursussen te volgen? Controles?

M'n vriendin is van Cebu, en dus blijft ze liever niet langer in Manila dan nodig.. plus, dat kost een hoop centen (hotel?) want ze heeft daar geen familie/relaties zitten.

Alvast m'n dank.


Voor je lc is 3 dagen voldoende , dinsdag aanvragen en donderdag afhalen. Dacht wel dat je die wel alleen kan afhalen. Voor de rest hangt het af van geval tot geval. Je moet al 10 dagen wachten vooraleer je kunt trouwen na het bekomen van de LC , om je huwelijk te laten registreren met het oog op gezinshereniging mag je gerust 2 a 3 maanden rekenen als het vlot gaat. Er zijn gevallen ,mijn neefje BV , die het allemaal op 4 maanden geklaard hadden , maar dat was voor 3 jaar in 2012. Maar er zijn ook wel gevallen waar het veeeeel langer geduurd heeft, tot zelfs procederen om het huwelijk erkent te krijgen . Nu met de cel schijnhuwelijken en de strengere wetten ...  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

joost


Eerste bericht van startagain op dit forum :

19    Algemene informatie / Nieuw board / Belgische ziekteverzekering in de Filipijnen?   Gepost op: 20 Maart 2014, 01:06:29
Dag allemaal,

ik ben nieuw hier, dus even kort voorstellen:
53jarige Kempenaar, getrouwd met een Filipijnse. M'n naam hou ik graag nog even stil.

Ik vroeg me af of je als Belg, in de Filipijnen verblijvend (bijna heel het jaar), in regel kunt blijven met de ziekteverzekering?
Kan dit enkel indien je een adres in Belgie hebt? Of mss ook als je jaarlijks(?) naar Belgie terugkeert?

Als ik in de zoekfunctie "ziekteverzekering" in tik, krijg ik een overvloed van topics die, lijkt me, er niet toe doen.

Alvast dank bij voorbaat voor een beetje info  daag
-----------------------------------------------------------------------------------
Mijn vraag aan startagain :
Ben je inmiddels gescheiden of zie ik het verkeerd?

Groeten.
Joost.

Ronny55

Citaat van: joost op zondag 12 april 2015, 19:00:25
Ik vroeg me af of je als Belg, in de Filipijnen verblijvend (bijna heel het jaar), in regel kunt blijven met de ziekteverzekering?
Kan dit enkel indien je een adres in Belgie hebt? Of mss ook als je jaarlijks(?) naar Belgie terugkeert?
Ja en neen , ja , alle kosten die voor medische verzorging heb gemaakt in  :belgiesmiley: worden gewoon vergoed,
                 neen , ziektekosten in de  :smiley-philippines: worden wel niet vergoed .

Er zijn wel bepaalde voorwaarden waar je aan moet voldoen , je moet nog maandelijks rmz afdragen
maar je hoeft geen addres in  :belgiesmiley: te hebben , mijn stickers van de mutualiteit hebben het addres in de  :smiley-philippines: erop.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.