Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Kind erkennen

Gestart door panshit, dinsdag 14 april 2015, 12:41:22

Vorige topic - Volgende topic

panshit

Vraag wie kan mij uitleggen wat het betekend vooraf erkennen.

Mijn zoon is Nederlander getrouwd met een Filipino,nu is zijn vrouw in verwachting wat is het beste om te doen?
Zij wonen in de Filipijnen
Getrouwd in de Filipijnen
Mijn zoon wil graag dat zijn kind de Nederlandse nationaliteit krijgt.
Hoe moet het met inschrijving in Nederland?
Paspoort enz.
Alstublieft goede antwoorden geen ik denk maar antwoorden waarvan u zeker weet dat het goede zijn.

Panshit

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: panshit op dinsdag 14 april 2015, 12:41:22
Vraag wie kan mij uitleggen wat het betekend vooraf erkennen.

Mijn zoon is Nederlander getrouwd met een Filipino,nu is zijn vrouw in verwachting wat is het beste om te doen?
Zij wonen in de Filipijnen
Getrouwd in de Filipijnen
Mijn zoon wil graag dat zijn kind de Nederlandse nationaliteit krijgt.
Hoe moet het met inschrijving in Nederland?
Paspoort enz.
Alstublieft goede antwoorden geen ik denk maar antwoorden waarvan u zeker weet dat het goede zijn.

Panshit
erkennen van een kind is niet zo moeilijk, maar het heeft of kan juridische gevolgen hebben zowel voor de er kenner als het kind.

heel internet staat er vol mee . 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

opinie

Citaat van: jens op dinsdag 14 april 2015, 13:54:00
Citaat van: panshit op dinsdag 14 april 2015, 12:41:22
Vraag wie kan mij uitleggen wat het betekend vooraf erkennen.

Mijn zoon is Nederlander getrouwd met een Filipino,nu is zijn vrouw in verwachting wat is het beste om te doen?
Zij wonen in de Filipijnen
Getrouwd in de Filipijnen
Mijn zoon wil graag dat zijn kind de Nederlandse nationaliteit krijgt.
Hoe moet het met inschrijving in Nederland?
Paspoort enz.
Alstublieft goede antwoorden geen ik denk maar antwoorden waarvan u zeker weet dat het goede zijn.
erkennen van een kind is niet zo moeilijk, maar het heeft of kan juridische gevolgen hebben zowel voor de er kenner als het kind.

pashit, je zoon hoeft het kind niet te erkennen en zeker niet vooraf want je zegt toch dat hij getrouwd is met de moeder en ermee samenwoont. Het kind geboren binnen het huwelijk is automatisch van de echtgenoot.
Voor de NL-nationaliteit dient het wel het kind aan te geven bij de ambassade.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

jamietagabundok

Citaat van: panshit op dinsdag 14 april 2015, 12:41:22
Vraag wie kan mij uitleggen wat het betekend vooraf erkennen.

Mijn zoon is Nederlander getrouwd met een Filipino,nu is zijn vrouw in verwachting wat is het beste om te doen?
Zij wonen in de Filipijnen
Getrouwd in de Filipijnen
Mijn zoon wil graag dat zijn kind de Nederlandse nationaliteit krijgt.
Hoe moet het met inschrijving in Nederland?
Paspoort enz.
Alstublieft goede antwoorden geen ik denk maar antwoorden waarvan u zeker weet dat het goede zijn.

Panshit


  Panshit, vooraf erkennen is alleen van toepassing voor mensen die nog niet gehuwd zijn.     Ik wil wel trouwen eventueel maar of ik dat dat voor de geboorte nog voor elkaar krijg ?  :weetikniet:

  Als je zoon getrouwd is hoeft hij niks te erkennen.  Kinderen geboren binnen  zijn huwelijk,   hoeft  hij niet te erkennen als vader , hij is automatich de vader door zijn huwelijk.

panshit

Hoe zit het dan met inschrijven in GBA te Nederland?

Ik denk dat voor hem de beste oplossing is.
1 weer inschrijven in Nederland.
2 ook het kind inschrijven
3kinderbijslag aanvbragen
4kind gebonden budget aanvragen
5probeer de moeder ieder jaar 3 maanden op touristen visum naar Nederland te krijgen
6zorgverzekering afsluiten met zorgverzekering toeslag(hoge eigen risico dan valt de premie weg tegen de toeslag) en je gaat niet voor dokterkosten onder de 500 euro evebn vlug naar Nederland.
7de zorgverzekering voor vader en kind
8nederlands paspoort aanvragen

Wat denken jullie is dit haalbaar?

Panshit

Amice

Citaat van: panshit op woensdag 15 april 2015, 01:14:58
Hoe zit het dan met inschrijven in GBA te Nederland?

Ik denk dat voor hem de beste oplossing is.
1 weer inschrijven in Nederland.
2 ook het kind inschrijven
3kinderbijslag aanvbragen
4kind gebonden budget aanvragen
5probeer de moeder ieder jaar 3 maanden op touristen visum naar Nederland te krijgen
6zorgverzekering afsluiten met zorgverzekering toeslag(hoge eigen risico dan valt de premie weg tegen de toeslag) en je gaat niet voor dokterkosten onder de 500 euro evebn vlug naar Nederland.
7de zorgverzekering voor vader en kind
8nederlands paspoort aanvragen

Wat denken jullie is dit haalbaar?

Panshit

Quote uit de eerste post:
"Alstublieft goede antwoorden geen ik denk maar antwoorden waarvan u zeker weet dat het goede zijn."

:ikkeniebegrijp:

De vraag is wat belangrijk is voor hem en zijn gezin?
Als het belangrijker blijkt te zijn om de bij/toeslagen binnen te halen zal hij zich dienen in te schrijven ja.

Maar hij kan ook het kind voor de geboorte erkennen, terug gaan naar nederland om zich in te schrijven en woning te regelen en gezinshereniging aanvragen. Dat zal per saldo goedkoper zijn en meer zekerheid bieden dan haar en het dan al geboren kind telkens max.2x per jaar 3 maanden naar nederland te halen.

Met  de erkenning van de ongeboren vrucht stel je het recht op het  verkrijgen van het nederlanderschap voor de vrucht vast, niet meer en niet minder.

Inschrijven van het kind vanuit de filippijnen zal dienen te gebeuren in den haag.
Paspoort wordt uiteraard pas verstrekt als het kind geboren is.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jamietagabundok

@  Amice dat vooraf erkennen van ongeboren vrucht is niet meer nodig ,en schijnt zelfs niet meer te kunnen.   Er loopt ook een ander topic over dit probleem http://www.filippijnen.org/index.php/topic,13840.msg132935.html#msg132935

panshit

Bedankt jongens ik heb veel geleerd.

Panshit

panshit

Ik zal de situatie nog duidelijker uit leggen.
Het gaat om mijn zoon is 23 jaar stapelgek op zijn vrouwtje (gehuwd).
Is nu in verwachting wat zij samen zelf wilde.
Hier in de Filipijnen is het moeilijk een inkomen te krijgen.
Hij woont bij mij vader in huis mijn huis is groot genoeg.
Hij hoeft geen huur geen elektra geen water geen gas te betalen.
Hij helpt mij met het onderhoud van de tuin en dergelijke daar betaal ik hem voor om zijn eten en kosten van te betalen.
Als hij terug gaat naar Nederland kan bij zijn moeder ingeschreven worden en gaat voor 3 of 4 maanden werken bij een uitzendbureau in Nederalnd dan heeft hij genoeg om een jaar van te leven en heeft mijn geld niet meer nodig.Als zijn vrouwtje op een touristenvisum mee kan voor 3 maanden dan is hij daar niet alleen.Gestel er gebeurd mij wat dan heeft hij geen inkomen wil dan ook dat hij voor zich zelf kan zorgen.Bijkomend hij krijgt dan 60% kinderbijslag en kindgebonden budget hoe lang dit nog betaald word weet ik niet ze zijn er mee bezig om het verdrag met de Filipijnen op te zeggen.
Ze leven alle twee liever in de Filipijnen.
Zorgverzekering voor mijn zoon en zijn kind

Panshit

jamietagabundok

En is de kleine inmiddels geboren Panshit ? Of is je schoondochter nog steeds in blijde verwachting ?