Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Kind erkennen

Gestart door panshit, dinsdag 14 april 2015, 12:41:22

Vorige topic - Volgende topic

panshit

ze is nu 7 maanden nog even geduld

Opa panshit

jamietagabundok

Nog even geduld  ?   Dat bepaald die baby meestal wel zelf toch wanneer hij of zij er uit wil   :lachen:

 En je heb babies , die blijven ook na de uitgerekende datum nog lekker paar weekjes zitten  :biggrinn:

 
 Spannende tijd dus ook voor U als opa  ,


  Wij gaan morgen weer voor een ultrasound , zijn ze gek op hier in  :smiley-philippines:   Doet men dat in  :nederlandsevlag:   maar 1 a 2 keer tijdens een zwangerschap, volgens mij is het hier elke maand prijs.


 Ben al 1 keer eerder er bij geweest , en is wel leuk te zien, en de kosten vallen naar   :nederlandsevlag: begrippen wel mee , 600 piso voor een consult bij de gynecoloog.  

Alleen dat uren wachten voor we aan de beurt zijn   :negatief:

Mijn vriendin was wel enigzins teleurgesteld nu ze weet dat het een jongetje is, maar voor mij telt maar 1 ding en dat is een gezond kind en een bevallig zonder complicaties

Ronny55

Hij is met de moeder getrouwd....Woon officieel vast in de  :nederlandsevlag: .... Dan is de  :nederlandsevlag: zijn "gemeentehuis" Asap als hij een geboortebewijs heeft van het kind dat op de ambassade gaan aangeven, de rest gaat automatisch. Zo heeft een  :nederlandsevlag: in Jasaan het al 2x gedaan , probleemloos.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

joe

@opninie

niet altijd, (dit is voor de  :belgiesmiley:) nationaliteitswetgeving, indien de vader of moeder in het buitenland geboren is en waarop hun kinderen ook, is
art 8 §1, 2° van toepassing. je hebt daarvoor 5 jaar de tijd om uw kindje Belg te maken.




opinie

 Art. 8. § 1. Belg zijn :
  1° het kind geboren in België uit een Belgische ouder;
  2° het kind geboren in het buitenland :
  a) uit een Belgische ouder geboren in België of in gebieden onder Belgische soevereiniteit of onder Belgisch bestuur;
  b) uit een Belgische ouder die, binnen een termijn van vijf jaar na de geboorte, een verklaring heeft afgelegd waarin hij verzoekt om toekenning van de Belgische nationaliteit aan zijn kind;
  c) uit een Belgische ouder, op voorwaarde dat het kind geen andere nationaliteit bezit of behoudt tot de leeftijd van achttien jaar of zijn ontvoogding voor die leeftijd.
  De verklaring bedoeld in het eerste lid, 2°, b, wordt afgelegd, ingeschreven en vermeld zoals bepaald bij artikel 22, § 4.
  Diegene aan wie de Belgische nationaliteit krachtens het eerste lid, 2°, c, is toegekend, behoudt die nationaliteit zolang niet is aangetoond, voordat hij de leeftijd van achttien jaar heeft bereikt of ontvoogd is voor die leeftijd, dat hij een vreemde nationaliteit bezit.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Marius

Aangezien mijn zwangere verloofde nog geen paspoort heeft, en een kind niet meer automatisch het Nederlanderschap verkrijgt wanneer die in het buitenland geboren word, denk ik dat ik genoodzaakt ben om de ongeboren vrucht te erkennen.
Echter, ik heb dus begrepen dat de Nederlandse ambassade dit niet meer doet!  En de Philippijnse authoriteiten schijnen dit helemaal niet te kennen?
Om precies te zijn... ze kennen het erkennen wel, maar pas wanneer de baby geboren is. En hier in Nederland willen ze graag dat je het VOOR de geboorte erkent!

Wat nu?