Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Transitvisum

Gestart door Rich, maandag 20 april 2015, 19:17:12

Vorige topic - Volgende topic

josv

Ik denk dat het antwoord ligt in de simpele vraag : Mag je met een schengen-visum, afgegeven door de  :belgiesmiley: ambassade toch in  :nederlandsevlag: uitstappen en  :benweg:

:weetikniet:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Citaat van: josv op donderdag 23 april 2015, 14:51:22
Ik denk dat het antwoord ligt in de simpele vraag : Mag je met een schengen-visum, afgegeven door de  :belgiesmiley: ambassade toch in  :nederlandsevlag: uitstappen en  :benweg:

:weetikniet:

Dat denk ik ook en daarbij is dan van belang dat de eindbestemming op het visum antwerpen is en niet amsterdam  en dan ook nog wat de basis van het visum van de persoon in kwestie is.
Maar de hamvraag voor Rich is of een vliegmij zo een passagier dient/mag te vervoeren en onder(of zonder) welke condities dan wel.

:weetikniet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luc

Het is al geleden van 1987 maar mijn vrouw haar visa was afgeleverd door de  :belgiesmiley: ambassade. Zij is naar hier gekomen met KLM en ik heb haar toen zonder problemen afgehaald in Schiphol.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luke

Citaat van: josv op donderdag 23 april 2015, 14:51:22
Ik denk dat het antwoord ligt in de simpele vraag : Mag je met een schengen-visum, afgegeven door de  :belgiesmiley: ambassade toch in  :nederlandsevlag: uitstappen en  :benweg:

:weetikniet:

Dan is de vraag of daar bij de BE ambassade op gewezen is bij het voorleggen van het ticket tijdens het afhalen van het visum.

Tweede vraag is dan waarom niet in godsnaam op Brussel vliegen ipv Amsterdam. Is het prijsverschil de moeite voor alle heisa nu??

Rich

Citaat van: Luke op donderdag 23 april 2015, 15:47:37
Citaat van: josv op donderdag 23 april 2015, 14:51:22
Ik denk dat het antwoord ligt in de simpele vraag : Mag je met een schengen-visum, afgegeven door de  :belgiesmiley: ambassade toch in  :nederlandsevlag: uitstappen en  :benweg:

:weetikniet:

Dan is de vraag of daar bij de BE ambassade op gewezen is bij het voorleggen van het ticket tijdens het afhalen van het visum.

Tweede vraag is dan waarom niet in godsnaam op Brussel vliegen ipv Amsterdam. Is het prijsverschil de moeite voor alle heisa nu??

Hoezo Luke?  Als de dames hun visum gaan afhalen moeten ze toch geen ticket voorleggen  :ikkeniebegrijp:
Rich de Nederbelg.

LMBen

Citaat van: Rich op donderdag 23 april 2015, 17:52:12
Citaat van: Luke op donderdag 23 april 2015, 15:47:37
Citaat van: josv op donderdag 23 april 2015, 14:51:22
Ik denk dat het antwoord ligt in de simpele vraag : Mag je met een schengen-visum, afgegeven door de  :belgiesmiley: ambassade toch in  :nederlandsevlag: uitstappen en  :benweg:

:weetikniet:

Dan is de vraag of daar bij de BE ambassade op gewezen is bij het voorleggen van het ticket tijdens het afhalen van het visum.

Tweede vraag is dan waarom niet in godsnaam op Brussel vliegen ipv Amsterdam. Is het prijsverschil de moeite voor alle heisa nu??

Hoezo Luke?  Als de dames hun visum gaan afhalen moeten ze toch geen ticket voorleggen  :ikkeniebegrijp:

Bij aanvraag visa moet ticket getoond worden is standaard.
Maar normaal heeft de schengen visa multy entree dus maakt het niet uit waar je land
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Rich

Citaat van: LMBen op donderdag 23 april 2015, 18:08:21
Citaat van: Rich op donderdag 23 april 2015, 17:52:12
Citaat van: Luke op donderdag 23 april 2015, 15:47:37
Citaat van: josv op donderdag 23 april 2015, 14:51:22
Ik denk dat het antwoord ligt in de simpele vraag : Mag je met een schengen-visum, afgegeven door de  :belgiesmiley: ambassade toch in  :nederlandsevlag: uitstappen en  :benweg:

:weetikniet:

Dan is de vraag of daar bij de BE ambassade op gewezen is bij het voorleggen van het ticket tijdens het afhalen van het visum.

Tweede vraag is dan waarom niet in godsnaam op Brussel vliegen ipv Amsterdam. Is het prijsverschil de moeite voor alle heisa nu??

Hoezo Luke?  Als de dames hun visum gaan afhalen moeten ze toch geen ticket voorleggen  :ikkeniebegrijp:

Bij aanvraag visa moet ticket getoond worden is standaard.
Maar normaal heeft de schengen visa multy entree dus maakt het niet uit waar je land

Is dat nieuw?  Zowel mijn vrouw als haar dochters hebben nooit een ticket moeten voorleggen hoor.
Rich de Nederbelg.

jiggy

Er worden hier heel wat zaken door elkaar gehaald, waardoor de duidelijkheid afneemt :

Een "Family reunion visum heeft andere regels dan ern Schengenvisum.
Bij Schengenvisum moet na goedkeuring een ticket + Medische verzekering voor de periode van het bezoek worden voorgelegd.
Bij Family reunion moet geen ticket worden voorgelegd, wel een attest van "medische keuring ".

@ Rich : Pinnochio had wel gelijk : waarover maakte Turkish Airlines bezwaar ? Het niet beschikken over een transitvisum IN DE LUCHTHAVEN VAN ISTANBOEL of voor de verplaatsing van Amsterdam naar België?

Rich

Citaat van: jiggy op donderdag 23 april 2015, 19:42:51
Er worden hier heel wat zaken door elkaar gehaald, waardoor de duidelijkheid afneemt :

Een "Family reunion visum heeft andere regels dan ern Schengenvisum.
Bij Schengenvisum moet na goedkeuring een ticket + Medische verzekering voor de periode van het bezoek worden voorgelegd.
Bij Family reunion moet geen ticket worden voorgelegd, wel een attest van "medische keuring ".

@ Rich : Pinnochio had wel gelijk : waarover maakte Turkish Airlines bezwaar ? Het niet beschikken over een transitvisum IN DE LUCHTHAVEN VAN ISTANBOEL of voor de verplaatsing van Amsterdam naar België?




Men maakte bezwaar dat ze zou aankomen in Nederland terwijl ze een visum heeft voor België.
Rich de Nederbelg.

josv

Citaat van: Rich op zaterdag 25 april 2015, 10:07:48

Men maakte bezwaar dat ze zou aankomen in Nederland terwijl ze een visum heeft voor België.

case closed zou ik zo denken........... uiteraard is een schengen visum voor het hele gebied maar dan moet je dat "gebied" wel op de juiste manier binnen komen. Hoeveel euro was het goedkoper via amsterdam ? ........  :floet:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....