Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Transitvisum

Gestart door Rich, maandag 20 april 2015, 19:17:12

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: Donnie op dinsdag  2 juni 2015, 18:59:18
En is het geld ondertussen al terug zoals deze mensen recht op hebben??

Nee, maar hij is er ondertussen achter gekomen dat het transitvisum voor Istanbul nodig was, en niet zoals gedacht voor Schiphol Amst  :ikkeniebegrijp:  Hij wordt zoals verwacht lekker aan het lijntje gehouden.
Ik laat iets weten als ik meer weet.
Rich de Nederbelg.

Pinocchio

Citaat van: Rich op dinsdag  2 juni 2015, 19:17:15
Citaat van: Donnie op dinsdag  2 juni 2015, 18:59:18
En is het geld ondertussen al terug zoals deze mensen recht op hebben??

Nee, maar hij is er ondertussen achter gekomen dat het transitvisum voor Istanbul nodig was, en niet zoals gedacht voor Schiphol Amst  :ikkeniebegrijp:  Hij wordt zoals verwacht lekker aan het lijntje gehouden.
Ik laat iets weten als ik meer weet.
Hierbij wil ik nog graag eens mijn tussenkomst in dit topic van 20 april herhalen maar ik denk (nog steeds) het antwoord te weten.

Hieruit blijkt niet of aankomst en vertrek van dezelfde luchthaven gebeurt.

Er zijn immers 2 luchthavens in Istanboel en vanuit allebei deze luchthavens zijn er vluchten naar schiphol.

Volgens mij heb je enkel een transitvisum nodig indien aankomst en vertrek in Istanboel niet in dezelfde luchthaven gebeurt.

Ronny55

Citaat van: Pinocchio op dinsdag  2 juni 2015, 20:06:16
Citaat van: Rich op dinsdag  2 juni 2015, 19:17:15
Citaat van: Donnie op dinsdag  2 juni 2015, 18:59:18
En is het geld ondertussen al terug zoals deze mensen recht op hebben??

Nee, maar hij is er ondertussen achter gekomen dat het transitvisum voor Istanbul nodig was, en niet zoals gedacht voor Schiphol Amst  :ikkeniebegrijp:  Hij wordt zoals verwacht lekker aan het lijntje gehouden.
Ik laat iets weten als ik meer weet.
Hierbij wil ik nog graag eens mijn tussenkomst in dit topic van 20 april herhalen maar ik denk (nog steeds) het antwoord te weten.

Hieruit blijkt niet of aankomst en vertrek van dezelfde luchthaven gebeurt.

Er zijn immers 2 luchthavens in Istanboel en vanuit allebei deze luchthavens zijn er vluchten naar schiphol.

Volgens mij heb je enkel een transitvisum nodig indien aankomst en vertrek in Istanboel niet in dezelfde luchthaven gebeurt.
Boek je een vlucht Amsterdam ---> Manila , dan heb je geen transit visum nodig voor Turkije. Maar boek je Bv Amsterdam --> Istamboel en Istamboel --> Manila dan heb je altijd een transitvisum nodig, ook al is aankomst en vertrek in dezelfde luchthaven. Bij vertrek vanuit Manila idem.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pinocchio


Ronny55

Citaat van: Pinocchio op vrijdag  5 juni 2015, 07:51:28
Deze website van Turkish airlines geeft de verschillende mogelijkheden:

http://www.turkishairlines.com/en-int/travel-information/baggage/transit-transfer-passenger-procedures
Mooi maar nog niet helemaal duidlijk, het is gewoon , als je niet opnieuw moet inchecken, dus niet door immigratie moet, dan heb je geen visum nodig. Uiteraard moet grensformaliteiten voor je bestemmingsland wel in orde zijn , dan mogen ze je niet weigeren. Wel doen ze al eens moeilijk als je visum door de  :belgiesmiley: ambassade is uitgereikt en je als bestemming Amsterdam  :nederlandsevlag: hebt.....niet iedereen is op de hoogte van het schengen visum.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.