Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Zonneenergie

Gestart door snah68, vrijdag 15 mei 2015, 21:34:10

Vorige topic - Volgende topic

snah68

Hallo,

Ik ben bezig met een projectje in de omgeving van Cebu met een huisje. Nu heb ik de overweging om de electriciteit hier met zonnepanelen te verschaffen. Ik heb een paar artikelen gelezen van afgelopen jaar waar VECO een aanbieding had met zonnepanelen en een on-grid systeem. Heeft iemand hier ervaring mee, of ervaring met zonneenergie in het algemeen? Mijn indruk is namelijk dat dit met de grote hoeveelheid zon en de relatief hoge stroomprijs al behoorlijk snel rendabel zou kunnen zijn.

Pinocchio

Het feit dat er nagenoeg geen installaties voor zonne-energie zijn in de Filippijnen zou al een indicatie kunnen zijn.

Zonder subsidies in BE/NL zouden er hier trouwens ook niet zoveel zonnepanelen op de daken liggen.

De Filippijnen zijn niet echt geschikt voor gebruik van klassieke zonnepanelen aangezien het rendement sterk daalt als de omgevingstemperatuur boven een bepaald niveau uitstijgt.

Tenslotte is de slechte kwaliteit van batterijen in de Filippijnen een extra reden om er niet aan te beginnen.

Adik

Heb net op facebook bij wakawaka een aktie gezien ism wieckse (wit bier). Hun buy one give one principe geld nog steeds alleen nu met promocode wieckse 50% korting (max 2.). Zie ook www.wieckse.nl

Je betaald dus 34,50 voor een power+ (lamp en oplader) op zonne energie. Kosten voor bezorging in filippijnen is 39 euro.

Zat altijd er al langer aan te denken maar vond de prijs (ondanks bij elke bestelling elders een gedoneerd) aan de hoge kant. Heb er net 1 besteld nu min of meer de verzendkosten gecompenseerd worden door de korting. Ben benieuwd.

Als het goed bevalt ga ik van de zomer hun nieuwe base producten bestellen als het uitkomt.

Guadalupe

Bij ASN bank heb ik gratis een WAKA2 lamp gehad.Prima lamp met goed licht voor ca 12 uur.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Adik

Citaat van: Adik op dinsdag  9 juni 2015, 10:01:20
Heb net op facebook bij wakawaka een aktie gezien ism wieckse (wit bier). Hun buy one give one principe geld nog steeds alleen nu met promocode wieckse 50% korting (max 2.). Zie ook www.wieckse.nl

Je betaald dus 34,50 voor een power+ (lamp en oplader) op zonne energie. Kosten voor bezorging in filippijnen is 39 euro.

Zat altijd er al langer aan te denken maar vond de prijs (ondanks bij elke bestelling elders een gedoneerd) aan de hoge kant. Heb er net 1 besteld nu min of meer de verzendkosten gecompenseerd worden door de korting. Ben benieuwd.

Als het goed bevalt ga ik van de zomer hun nieuwe base producten bestellen als het uitkomt.


Update van de douane. Of we even 156 usdollar willen aftikken. Dat is meer dan de prijs van de producten (zonder korting).

Kom er maar in heren met jullie 'ze geven alleen om geld reacties'  :welcome:

peldoman

 :lachen:Voor dat geld kan je ook lampen heel wat maanden op elektrisch laten branden!!

Cosyns Guy

Citaat van: Adik op woensdag 17 juni 2015, 10:38:58
Citaat van: Adik op dinsdag  9 juni 2015, 10:01:20
Heb net op facebook bij wakawaka een aktie gezien ism wieckse (wit bier). Hun buy one give one principe geld nog steeds alleen nu met promocode wieckse 50% korting (max 2.). Zie ook www.wieckse.nl

Je betaald dus 34,50 voor een power+ (lamp en oplader) op zonne energie. Kosten voor bezorging in filippijnen is 39 euro.

Zat altijd er al langer aan te denken maar vond de prijs (ondanks bij elke bestelling elders een gedoneerd) aan de hoge kant. Heb er net 1 besteld nu min of meer de verzendkosten gecompenseerd worden door de korting. Ben benieuwd.

Als het goed bevalt ga ik van de zomer hun nieuwe base producten bestellen als het uitkomt.


Update van de douane. Of we even 156 usdollar willen aftikken. Dat is meer dan de prijs van de producten (zonder korting).

Kom er maar in heren met jullie 'ze geven alleen om geld reacties'  :welcome:
Is dat pakje verstuurd via DHL ?
Moet je deze link maar eens doornemen,genaaid word je overal in de wereld door de douane.... :lachen:
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=1&t=140105

bananacreek

Hier betaal je voor zoiets tussen de 1400 en 3800 pesos afhankelijk van kwaliteit, wattage enz enz.






Herbie

Heeft er iemand al zo iets gekocht, en werkt dat beetje voldoende.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Blauwvinger

Je donders weinig over de voordelen van zonneenergie en panelen etc.
Ja alleen in advertenties  :jajaja: