Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Zonneenergie

Gestart door snah68, vrijdag 15 mei 2015, 21:34:10

Vorige topic - Volgende topic

Luke

In gebieden met gebrekkige stroomvoorziening kan het een middel zijn om 's avonds wat licht in huis te hebben i.p.v. kaarsen; overdag laden. Het probleem is de levensduur van de batterijen. Een goede kwaliteit batterij kan enkele jaren werken vooraleer de capaciteit begint af te nemen. Maar met die Rommel van China kan dat al na enkele maanden.
Het tropisch klimaat is ook al niet bevorderlijk voor de efficiëntie van batterijen; hoge temperaturen beïnvloeden het chemisch proces.

Een vriend van mij leeft in Davao waar de rotatie van stroomvoorziening gaande is; 2 keer per dag 2-3 uur geen stroom. Als oplossing heeft hij enkele oplaadbare fans en lampen aangeschaft.

Herbie

Van mij zou het ook maar zijn als de stroom uitvalt, om nog wat verlichting te hebben. Niet voor elke dag gebruik.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Adik

Zoals eerder gezegd heb ik van die wakawaka gevallen gestuurd. Uiteindelijk is de import tax ook met een sisser afgelopen.

De afgelopen maanden regelmatig stroom onderbrekingen, zowel gepland vanwege onderhoud als ongeplanned.

Ze zagen er eerst het nut niet zo van in maar ben ondertussen al zo vaak bedankt voor die dingen.

Ben me ook verder aan het orienteren. Op facebook een groep gevonden waar veel reclame staat maar ook ervaringen worden gedeeld. Zal straks de link even opzoeken voor de geinteresseerden.

jiggy

Zie ook in topic "Wist je dat"

In San Carlos (negros occidental) op 19 februari 2016 de grootste "solar plant" in ZO-Azië en de 7e grootste ter wereld werd ingehuldigd ?



http://getreal.rocks/biggest-solar-power-plant-in-se-asia-to-be-inaugurated-in-negros-occidental/

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

peldoman

Ik heb 2 van deze via Lazada, P340  per stuk  , werkt prima zo,n 6 a 7 uur licht.
Nadeel, gaat niet automatisch aan en uit.
Gebruik ze nu 8 maanden.


jiggy

heb 2 van deze via Lazada, P340  per stuk  , werkt prima zo,n 6 a 7 uur licht.
Nadeel, gaat niet automatisch aan en uit.
Gebruik ze nu 8 maanden.


Ik benader het misschien te simplistisch : kan je geen schakelaar installeren?


peldoman

Zou misschien kunnen, ik ben niet zo'n techneut helaas, schakelaar zit op de lamp, 2 standen.
Dan zou ik ze moeten openmaken/breken.
Laat ik er maar niet aan beginnen.

jiggy

Snap er nu nog minder van....
Er zit een schakelaar op met 2 standen, maar je kan het ding niet uitschakelen...?

Lijkt me anders wel een heel nuttige unit, perfect voor de Filippijnen en tegen "geen geld".
Maar wat heb je er aan als je het licht niet kan doven als je slapen wil.  :lachen:

peldoman

Natuurlijk kan je het uitschakelen, ik zei alleen, het is jammer dat die niet automatisch bij duister aan gaat en
bij zonlicht uit.
Maar sinds ik een generator hebt gebruik ik ze om de tuin te verlichten, dus morgens even knop omzetten naar opladen,
en avonds knop op verlichting.
En dat vergeet ik wel eens.