Belgische ziekteverzekering in de Filipijnen?

Gestart door startagain, donderdag 20 maart 2014, 01:06:29

Vorige topic - Volgende topic

louis

Citaat van: bananacreek op dinsdag 14 juli 2015, 13:08:01
Citaat van: pierrevanwies&segers op dinsdag 14 juli 2015, 08:24:52

     Wat de gevolgen van een afvoering van ambswege zoal kunnen zijn kunt u hier eens rustig lezen en over nadenken....   :biggrinn:  .

       .

      dhr  =  pierrevanwies         willem =  bananacreek   :lachen:

Ja, dat kan ik me nog goed herinneren................2006......tijd gaat razendsnel............... :benweg: :benweg:


Wat staat hier eigenlijk , er is een kaartje geleverd wat niet mocht , lees ik ,maar verder,,,,,,,,,,,,,,,,,


Ronny55

Citaat van: Blauwvinger op dinsdag 14 juli 2015, 13:05:44
Als je permanent in PH verblijft, niet verzekeren?
En beter iedere maand 10.000 Peso op een spaarrekening storten?
Als je een redelijke gezondheid hebt. :confused2:


Idd, Al naargelang je ouderdom betaal je hier 18 000 tot 24 000 peso dan nog ben je maar tot op een bepaalde hoogte verzekerd, 150 000 tot 200 000 peso. dan zijn er nog de voorwaarde, het moet een ziekte zijn zonder voorgeschiedenis en niet gerelateerd zijn met een eerdere aandoening. Ik als diabeet BV , bijna alles kan daarmee gerelateerd worden. Zelf als je aan alle voorwaarden voldoet heb je nog problemen en moet je maandenlang op je geld wachten , als je al iets krijgt. Een klein voorbeeld . Een  :nederlandsevlag: , netjes verzekerd valt met de scooter en breek zijn arm en sleutelbeen. om en bij de 75000 peso kosten. Vraag van de verzekering, "hoe is dat gebeurd?".....Tja een gat in de weg dat ik niet gezien heb..... verzekering, " ja, maar dat kunnen we niet dekken , de oorzaak van je val heeft betrekking tot je zicht en vermits je een bril draagt is dat een gerelateerd ongeval" . Hij heeft dan geprocedeerd via , kleine kosten gerechtspleging, wat dat precies is weet ik ook niet , maar dat kan alleen als het gaat om kleine bedragen,  :confused2: . Hij heeft dan zijn geld gehad en de gerechtskosten hebben ze moeten betalen. Hij had een familielid die advocate was, maar wie gaat er nu procederen voor zo'n bedrag, daar gokt de verzekering dan op......verzekering hier in de  :smiley-philippines: in een woord "Waardeloos".
Ik doe het wel met die 10 000 per maand ....die betaald zonder problemen  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pinocchio

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 14 juli 2015, 12:14:45
Voor de  :belgiesmiley: verzekeringen mag je max 6 maanden in het buitenland(buiten de  :eu: ) verblijven en je domiciel in   :belgiesmiley: hebben

De voorwaarden zijn afhankelijk van je ziekenfonds, het is dus aan te raden om je ziekenfonds te contacteren alvorens op reis te vertrekken

MUTAS:
bij ziekte of hospitalisatie tijdens een verblijf in het buitenland, voor maximum 3 maanden. De tussenkomst start vanaf de dag waarop je medisch behandeld wordt

CM:
De bijstand is gegarandeerd gedurende drie maanden vanaf de eerste dag van de zorgverlening in het buitenland.

pierrevanwies


ja louis, er was wat verwarring over een onterecht afgeleverd kaartje van eurocros, was een bijkomende dekking van het ziekenfonds die je

verzekerde tijdens een vakantie in het buitenland maar NIET voor permanent verblijf studie of werk.