Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Motorrijbewijs halen in de Filippijnen?

Gestart door TheDolphin, zondag 7 juni 2015, 23:05:45

Vorige topic - Volgende topic

TheDolphin

In Nederland is het halen van een motorrijbewijs nogal duur
Kosten Praktijk
1.   Intake gesprek                   â,¬   42,00
2.   20 Lessen                      â,¬ 840,00
3.   Examen voertuigbeheersing            â,¬ 163,00
4.   Examen verkeersdeelneming            â,¬ 258,00

Kosten Theorie examen CBR               
1.   Theorie examen motor A            â,¬ 28,55
2.   Toeslag Motor A                       â,¬ 56,45
3.   Eigen verklaring van geschiktheid         â,¬ 27,80
4.   Rijbewijs A Theorieboek A + CD — Rom      â,¬ 32,50

En dan is het lijstje nog niet eens compleet denk ik dan ben je al â,¬ 1438,40 kwijt als je gelijk de eerste keer slaagt voor je examens.

Ik vraag me af of ik mijn motorrijbewijs niet beter in de Filippijnen sneller en goedkoper kan halen als ik daar op vakantie ben. Misschien hebben ze daar ook versnelde cursussen zodat het in 2 weken gepiept is. Misschien heeft iemand daar ervaring mee? Het kan ook zijn dat het niet aan te raden is omdat je een half jaar kan wachten voordat ze je rijbewijs afgeven bijvoorbeeld. Zo ken ik iemand die al anderhalf jaar wacht op de kentekenplaat van zijn motor.  :lachen:
Om je in te kunnen schrijven voor een examen in Nederland moet je zijn ingeschreven in de Gemeentelijke basisadministratie. Is dat in de Filippijnen ook zo?  :denk:  :weetikniet:

Ifugao

Je gaat met je geldige nederlandse rijbewijs naar de plaatselijke LTO met een vertaling van de ned. Ambassade. Daarmee krijg je binnen een dag een Ph. Rijbewijs voor auto. Na 2 weken kun je een motor rijbewijs krijgen.Geen lessen nodig, geen examens e.d. De kosten ben ik vergeten maar ik dacht dat ik voor beide rijbewijzen iets van 2000p kwijt was. Dat is incl. Geld voor de fixer. Doe je alles zelf is dat veel goedkoper. Een fixer regelt alles in een dag voor je.  Je gaat s'morgens heen en om 4pm kun je je rijbewijs ophalen.

boldy

het leven is net een lul keihard en veel te kort

jamietagabundok

Ja, dan hebbie dus een  :smiley-philippines:  motorrijbewijs, maar nog geen  :nederlandsevlag:   ?  Of kan je dat  motorrijbewijs later gewoon op je  :nederlandsevlag:   rijbewijs laten bijschrijven ?

Ik heb mijn motor destijds voor 50 gulden op Saba (Antillen ) gehaald en toen geen enkel probleem, werd hier geaccepteerd  :thumb:



  En je hoef dus je  :nederlandsevlag:  rijbewijs niet in te leveren in  :smiley-philippines:  alvorens je een  :smiley-philippines: ribewijs krijgt ?



   Ik doe het nu steeds met een internationale van de ANWB, maar is maar 3 maand  geldig , zus blijf ik langer is een  :smiley-philippines:  wel handig

Ifugao

Citaat van: jamietagabundok op maandag  8 juni 2015, 06:08:53
Ja, dan hebbie dus een  :smiley-philippines:  motorrijbewijs, maar nog geen  :nederlandsevlag:   ?  Of kan je dat  motorrijbewijs later gewoon op je  :nederlandsevlag:   rijbewijs laten bijschrijven ?


  En je hoef dus je  :nederlandsevlag:  rijbewijs niet in te leveren in  :smiley-philippines:  alvorens je een  :smiley-philippines: ribewijs krijgt ?


1. Ik ga er van uit dat je een geldig Nederlands (Auto) rijbewijs hebt. Deze wordt gewoon omgezet in een PH rijbewijs. Na 2 weken krijg je er een motor rijbwijs bij.
2. Nee, je hoeft je NL rijbewijs niet in te leveren. Slechts een fotocopy.
3. Je buitenlandse (motor) rijbewijs kun je NIET zomaar onzetten in een NL rijbewijs.

(In de jaren '70 was er een run op vakantie's naar Egypte om daar een rijbewijs te halen binnen een uur en vervolgens naar huis te komen en het laten omzetten in een NL rijbewijs. De regering heeft daat in die tijd een stokje voor gestoken door de eis te stellen dat je minimaal 6 maanden in het land van het behaalde rijbewijs moet hebben vertoeft. Of deze termijn nu nog geldt weet ik niet, maar het CBR kan je daar over meer vertellen)

jamietagabundok

Okay, duidelijk Ifugao   :thumb:     In begin jaren 90 was er dus dezelfde  run op vakanties naar Antillen voor een rijbewijs, en dat nam zulke vormen aan dat er  dus per 31-12 1992 een stokje voor werd gestoken .   Echt 90 % van de passagiers toen op die vlucht ging puur voor rijbewijs,

Blauwvinger

Dat stokje moeten ze in die asholes in Den Haag steken.  :jajaja:

Er word overal een stokje voor gestoken.

Nou, ik heb ook een stokje  :lachen:

Amice

Citaat van: Ifugao op maandag  8 juni 2015, 10:47:42
Citaat van: jamietagabundok op maandag  8 juni 2015, 06:08:53
Ja, dan hebbie dus een  :smiley-philippines:  motorrijbewijs, maar nog geen  :nederlandsevlag:   ?  Of kan je dat  motorrijbewijs later gewoon op je  :nederlandsevlag:   rijbewijs laten bijschrijven ?


  En je hoef dus je  :nederlandsevlag:  rijbewijs niet in te leveren in  :smiley-philippines:  alvorens je een  :smiley-philippines: ribewijs krijgt ?


1. Ik ga er van uit dat je een geldig Nederlands (Auto) rijbewijs hebt. Deze wordt gewoon omgezet in een PH rijbewijs. Na 2 weken krijg je er een motor rijbwijs bij.
2. Nee, je hoeft je NL rijbewijs niet in te leveren. Slechts een fotocopy.
3. Je buitenlandse (motor) rijbewijs kun je NIET zomaar onzetten in een NL rijbewijs.

(In de jaren '70 was er een run op vakantie's naar Egypte om daar een rijbewijs te halen binnen een uur en vervolgens naar huis te komen en het laten omzetten in een NL rijbewijs. De regering heeft daat in die tijd een stokje voor gestoken door de eis te stellen dat je minimaal 6 maanden in het land van het behaalde rijbewijs moet hebben vertoeft. Of deze termijn nu nog geldt weet ik niet, maar het CBR kan je daar over meer vertellen)

Moet je daarvoor dan nog tests doen, potje pissen ogen test etc?  :weetikniet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

CitaatNa 2 weken krijg je er een motor rijbwijs bij.

Ik kreeg in 1980 gelijk restrictions 12...zonder op een motor rijbewijs te hoeven wachten...(restriction 1)









Ik heb nog nooit een "restriction 4" gezien en vele mensen rijden met en automaat terwijl ze alleen restriction 12 hebben........ :ikkeniebegrijp: :lachen: :lachen:




bananacreek

Natuurlijk niet de verkeers regels vergeten?...........kunnen de blanken nog veel van leren............ :jajaja: :thumb: :thumb: :happy: :happy: