Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Motorrijbewijs halen in de Filippijnen?

Gestart door TheDolphin, zondag 7 juni 2015, 23:05:45

Vorige topic - Volgende topic

pierrevanwies

Citaat van: Ifugao op dinsdag  9 juni 2015, 12:51:47
Citaat van: pierrevanwies&segers op dinsdag  9 juni 2015, 09:41:24
student permit krijg je als bij de LTO 1x een paar uurtjes aanwezig bent tijdens een seminar, zo was het in ieder geval bij mij in dumaguete een tijdje terug in 89.

en dan na 2 maand kon je het omruilen voor een non-prof.

 @ panshit,   niet 12 maar 1 en 2  
                 

Deze seminars zijn afgeschaft.
De fixers hangen inderdaad rond de LTO offices. Je hoeft ze niet te zoeken, zij zoeken jou. In mijn geval praat ik over Dumaguete.

  seminars zijn niet afgeschaft ,maar zeurende en klagende witneuzen die naar gewoonte alles nog eens beter weten dan de lesgever ziet men daar liever niet en worden met  een of andere reden doorgestuurd naar andere oorden waar ze wat meer dan de normale fee mogen betalen ........   



Ifugao

En die "andere oorden" noemen wij dan weer "Fixers"  :lachen:

jamietagabundok

Citaat van: nils op dinsdag  9 juni 2015, 09:34:29
Non Professional is vergelijkbaar met het A/B rijbewijs in Nederland.
Professional is o.a. voor 'truck' drivers en bussen zwaarder dan 4,5 ton.


Bedankt Nils :thumb:   Weer wat geleerd  :biggrinn:

Ronny55

fixers zijn in CDO niet meer toegelaten en worden hard aangepakt.

iedereen die met rijden oficieel zijn brood verdiend moet een pro rijbewijs hebben, zelf de koerierdiensten en de besteldiensten van restaurants.....Hoewel daar niet echt streng wordt opgetreden.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

TheDolphin

Citaat van: bananacreek op maandag  8 juni 2015, 14:15:13
CitaatNa 2 weken krijg je er een motor rijbwijs bij.

Ik kreeg in 1980 gelijk restrictions 12...zonder op een motor rijbewijs te hoeven wachten...(restriction 1)









Ik heb nog nooit een "restriction 4" gezien en vele mensen rijden met en automaat terwijl ze alleen restriction 12 hebben........ :ikkeniebegrijp: :lachen: :lachen:





Ja maar... als je restriction 1 Motorcycles/Motorized tricycles hebt betekent dat toch dat je niet op een motor mag rijden? :ikkeniebegrijp: Dus die resrictie daar moet ik vanaf. Of staat dat dan niet op het motorrijbewijs wat je later krijgt?

jamietagabundok

Ik heb een  :nederlandsevlag:  rijbewijs catergories A, AM, B  C en C1 maar wel met beperkingen. Nemen ze in  :smiley-philippines: die beperkingen dan gewoon over ?

Beperkingen staan op de achterkant van het pasje vermeld bij nummer 12,    Alleen op AM heb ik geen beperkingen  :confused2:

Luke

Restrictions betekend dat je enkel met de aangeduide categorie mag rijden; 1 motorvoertuigen, 2 personenwagens onder the 4500Kg. etc..

Herbie

En een motorvoertuig maakt niet uit 125cc 250 750 of wat eender.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

pierrevanwies

Citaat van: Ifugao op dinsdag  9 juni 2015, 15:41:46
En die "andere oorden" noemen wij dan weer "Fixers:lachen:

  nu zelfs met discount .....   :crazy:  zijn ze,of teveel fixers daar.   goed voor de zaak   :weetikniet:  .

    .

bananacreek

Citaat van: pierrevanwies&segers op donderdag 11 juni 2015, 02:27:56
Citaat van: Ifugao op dinsdag  9 juni 2015, 15:41:46
En die "andere oorden" noemen wij dan weer "Fixers:lachen:

  nu zelfs met discount .....   :crazy:  zijn ze,of teveel fixers daar.   goed voor de zaak   :weetikniet:  .

    .

Ik wacht nog steeds op het resultaat van de test?..........nog niets?........