Kostenloos geld opnemen in de Filippijnen

Gestart door nils, zondag 21 juni 2015, 12:51:47

Vorige topic - Volgende topic

nils

Zelf heb ik sinds enige tijd een gratis bankrekening en Visa Card bij de Deutsche Kreditbank.
Met de Visa Card kan je kostenloos geld opnemen bij ATMs met een VisaCard logo,
voor het betalen in pesos rekenen ze opslag van 1,7% dus daarvoor hoef je het niet te gebruiken.
Hierdoor hoef je niet met een bulk geld rond te lopen en kan je ook kleinere bedragen opnemen.

Mochten de 200 pesos door een Filippijnse bank in rekening gebracht worden,
kan je dit simpel via een mailtje vergoed krijgen.

Je kan deze ook vanuit andere Nederland of Belgie aanvragen,
maar dan moet je wel eenmalig langs een Duits postkantoor om je te legitimeren.
https://www.deutscheskonto.org/de/dkb/legitimation/

Sommige bekenden gebruiken deze kaart ook voor hun vriendin of familie in het buitenland,
alleen weet wel wat je doet voordat je anderen een credit card in de hand duwt.   :dollareyes:

Ronny55

Citaat van: nils op zondag 21 juni 2015, 12:51:47
Zelf heb ik sinds enige tijd een gratis bankrekening en Visa Card bij de Deutsche Kreditbank.
Met de Visa Card kan je kostenloos geld opnemen bij ATMs met een VisaCard logo,
voor het betalen in pesos rekenen ze opslag van 1,7% dus daarvoor hoef je het niet te gebruiken.
Hierdoor hoef je niet met een bulk geld rond te lopen en kan je ook kleinere bedragen opnemen.

Mochten de 200 pesos door een Filippijnse bank in rekening gebracht worden,
kan je dit simpel via een mailtje vergoed krijgen.

Je kan deze ook vanuit andere Nederland of Belgie aanvragen,
maar dan moet je wel eenmalig langs een Duits postkantoor om je te legitimeren.
https://www.deutscheskonto.org/de/dkb/legitimation/

Sommige bekenden gebruiken deze kaart ook voor hun vriendin of familie in het buitenland,
alleen weet wel wat je doet voordat je anderen een credit card in de hand duwt.   :dollareyes:
Wie rekent daar 1,7% bij? ingeval van betaling met visa. Gratis te gebruiken voor geldafhaling  :confused2:  :weetikniet: Filantropische bank  :confused2: mij kost dat 4 euro per afhaling en betalen met visa is gratis  :jajaja: Er zijn echter winkels die kosten rekenen bij betaling met Visa, maar daar trap ik niet in, dan mogen ze hunne troep houden.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

nils

De bank rekent een koersopslag van 1,7% voor het betalen met de visa card in het buitenland en
je kan wereldwijd gratis geld uit de automaat halen.
De 4 euro vergoeden ze achteraf op aanvraag, mocht dit in rekening gebracht worden.
Filantropisch of niet, als zunige hollander kan je dat geld weer ergens anders aan besteden.  :jajaja:

CitaatWieso wurden mir Gebühren für eine Bargeldabhebung im Ausland mit der Kreditkarte belastet?
Wir können im Ausland erhobene Gebühren für die Bargeldabhebung nicht beeinflussen. Diese Gebühren werden von uns daher auf Antrag erstattet. Senden Sie hierzu einfach eine E-Mail an info@dkb.de.
https://www.dkb.de/kundenservice/haeufige_fragen/karten_und_bargeld.html/reklamation.html

Voor grotere bedragen is transferwise handig voor het overboeken naar Filippijnse bankrekening.
De transactiekosten liggen zo rond 1% van het bedrag en de exchange rates niet gemanipuleerd, alleen heb ik deze service zelf nooit gebruikt.
Lokaal geld wisselen is ook een optie, maar vind ik het niet zo prettig om met veel euros op zak te lopen.

Luke

Altijd hetzelfde probleem, persoonlijk aanwezig zijn voor het openen van een rekening. 

nils

Deze optie Deutsche Kreditbank lijkt mij meer iets voor vakantiegangers,
want telkens de 4 euro terug vragen als je daar permanent woont is ook niet echt praktisch.
Transferwise kan je nog eventueel gebruiken als je nog een Nederlands postadres hebt voor bijvoorbeeld een bankrekening.

opinie

Citaat van: Ronny55 op zondag 21 juni 2015, 23:01:28Wie rekent daar 1,7% bij? ingeval van betaling met visa. Er zijn echter winkels die kosten rekenen bij betaling met Visa, maar daar trap ik niet in, dan mogen ze hunne troep houden.

Het hangt af van de deal dat men heeft met de acquirer. Bankkaarten zijn redelijk maar kredietkaarten zijn 2 tot 4 %

Afhankelijk van de marges kan het zijn dat het teveel is.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus