Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Info rijstterrassen

Gestart door Rich, dinsdag 23 juni 2015, 11:46:36

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Waarschijnlijk reis ik in augustus naar de Filippijnen, en ik zou de rijstterrassen willen bezoeken in Banaue.

Alle tips zijn welkom. Hotels, vervoer, enz.
Rich de Nederbelg.

Blauwvinger

Singapore Airlines heeft dit moment leuke aanbiedingen. AMS / MAN

1 overstap en korte reistijd  :atyourservice:


antzan

ik ga in augustus met Turkish Air [ momenteel nr 1 in Europa en 4 v.d. wereld ] vam A,dam nr Mnl.
565 E. p.p.
We gaan iedere 2 jaar en ik wilde ook altijd naar de rijsterrassen .
tot nu toe nog niet geweest , want volgens velen , een flinke trip nog en als je pech
hebt met het weer zie je niks , of je staat er boven de wolken uitzichtloos .
maar van anderen hoor je dat het fantastisch was '
maar dat is ook in Bohol , chocolate hills , nu 3x geweest en iedere keer gewoon groen ,
maar de boottrip met buffet op de Loboc river vind ik fantastisch , dus ook 3x gedaan
hoop dat je de terassen kunt gaan zien , en dan verslag uitbrengt
Gr. Anton
Foodmaster

Baliw-katok

Rich, nagenoeg alle hotels/pensions in Banaue zijn zeer basic.  Wij (4 mannen) verbleven in Randy's Brooke Inn, maar ik denk dat de vrouwen wel wat meer luxe willen.  Maar ja, voor 200pesos per nacht incl ontbijt) kun je ook niet veel verwachten ;).  Randy is een zeer toffe en behulpzame kerel maar zijn hostelleke is erg armzalig en de douche is ronduit gevaarlijk.  Maar zelfs als je hier niet verblijft, kun je mss bij hem terecht voor het regelen van plaatselijk vervoer en gidsen.  Banaue hotel schijnt luxueuzer te zijn maar ik vrees erg verouderd.  Wat wel recenter gebouwd werd is the Native Village Inn, maar dan zit je wel wat uit het centrum en de prijzen op hun site voor vervoer zijn te hoog.
Hier de info http://www.nativevillage-inn.com/

Hoe ga je naar Banaue ? De nachtbus met Oyahami trans is veruit de goedkoopste oplossing, maar ik denk dat je er gebroken uitkomt en hun vertrekplaats ligt ook niet bepaald op een toeristische plaats in Manila. Ik kan je desgewenst wel de info bezorgen.  www.ohayamitrans.com  Wij hebben met zijn vieren een privé-van gehuurd bij Swaggy Tours (bookings@swaggy.com) en betaalden 13000 pesos.  Voordeel was dat we 's avonds aankwamen, plaats genoeg hadden tijdens de 9 uur durende rit en dus 's anderendaags uitgerust aan de excursies konden beginnen.

In Banaue zelf : Banaue Viewpoint en Hapao Hot Spring bezocht. De warmwaterbron is wel een eindje rijden en niet echt spectaculair te noemen.  Wat zeker wel de moeite waard is, is een volledige dag (of ideaal zelfs twee dagen) naar Batad.  Privé-jeepney 2500 pesos heen en terug.  Hier zie je de mooiste terrassen en als je de anderhalf uur wandelen via de terrassen ziet zitten dan kom je bij de Tappia Falls.  De wandeling niet onderschatten! Eten kan bij Rita's place.

Eten in Banuae zelf kan o.a. in Greenview lodge, Sanafe of People's Lodge ;;; maar alles is héél basic ... jawel we hebben zelf een café gedaan met welgeteld 4 koude pintje .... en dit voor vier drinkgrage Belgen   :biggrinn:

Wijzelf zijn slechts 2 dagen in Banaue/Batad gebleven en dan verdergereisd naar Sagada.  Dit is ook best wel de moeite waard, maar je zit nog eens 6 uur verder ... vermoeiende maar zéér mooie reis.

Zo, da's wat me het eerst te binnenschiet.  Heb je nog vragen of wil je concrete info over prijzen, telefoonnummers, .... laat maar horen.

Vele groetjes aan je asawa en kids !!!

Baliw-katok

Ook even bedenken wat Antzan zegt : augustus kan heel wat regen brengen en veel wegen zijn nog niet verhard of weggespoeld bij vorige hevige regens.  Ik heb al gehoord van toeristen die er ongewild 3 weken mochten verblijven.  Wij hebben de streek bezocht in april, wat doorgaans droog is.

Rich

Hé Steven, blij je hier terug te zien  :thumb: Jammer dat je er niet bij was afgelopen zaterdag in Gent, maar we waren blij dat Citadel er was zodat we weer eens wat konden bijpraten.

Dank je voor de tips. Wat me erg afschrikt is die busreis van 9 uur, en ja het is niet de ideale periode om te gaan dan, dus betere optie is een ander keertje te gaan rond april denk ik.

Groetjes terug aan de familie en tot nog eens.



Rich de Nederbelg.

Rich

Antzan en Blauwvinger, dank voor de nuttige tips  :thumb:
Rich de Nederbelg.

Amice

Citaat van: Rich op woensdag 24 juni 2015, 00:15:52
Hé Steven, blij je hier terug te zien  :thumb: Jammer dat je er niet bij was afgelopen zaterdag in Gent, maar we waren blij dat Citadel er was zodat we weer eens wat konden bijpraten.

Dank je voor de tips. Wat me erg afschrikt is die busreis van 9 uur, en ja het is niet de ideale periode om te gaan dan, dus betere optie is een ander keertje te gaan rond april denk ik.

Groetjes terug aan de familie en tot nog eens.





Mja, 9 uur blijft uiteraard 9 uur maar die kun je wel aangenaam maken. Er zijn vans te huur in manila, die halen je ook op van de Airport desgewenst en die huur je dan prive met driver erbij. Ik weet niet of de prijzen thans nog gelden maar er dat was enkele jaren geleden Php 2500 per dag. Daarmee kun je dan reis en stop tijden naar believen aanpassen en je reist dan wel in captain seats, wat een stuk comfortabeler is dan een stoel in de bus.
www. filipinotravel.com.ph verhuurd die vans

Veel plezier aldaar.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ifugao

Je hoeft die hele trip van 9 uur natuurlijk niet in 1 keer te doen. Je kan overwegen om eerst naar Baguio te gaan, daar 1-2 nachten te blijven en dan doorrijden naar Banaue. In Baguio kun je fijn relaxed uitrusten in Burnham Park. Vanuit Baguio kun je ook wel trips organiseren naar Banaue. Ik zal eens gaan informeren hier bij de plaatselijke tourist office.

Luke

Denk dat je beter nog een jaartje wacht met het bezoeken van de Banaue Rice Terrassen.
Er is blijkbaar nogal wat schade aan de deze beschermde culturele site:

https://www.facebook.com/pages/Save-the-Ifugao-Rice-Terraces-Campaign/237806846277632

Voor de leesgierige leden:
http://whc.unesco.org/en/list/722/documents/

Rich

Privé driver lijkt me wel wat ja  :thumb: en een tussenstop in Baguio is ook een goed idee. Ben daar twee keer geweest, maar  ben al de foto's kwijt van toen (1985) dus doen we het gewoon nog eens over.

Dank voor de tips.

Rich de Nederbelg.

jiggy

Citaat van: Rich op woensdag 24 juni 2015, 07:17:52
Privé driver lijkt me wel wat ja  :thumb: en een tussenstop in Baguio is ook een goed idee. Ben daar twee keer geweest, maar  ben al de foto's kwijt van toen (1985) dus doen we het gewoon nog eens over.

Dank voor de tips.



Ben in 2010 ook tot in Baguio geweest. De Rijstterassen stonden toen ook nog op ons to-do-lijstje, doch onze tijd was beperkt. Baguio lijkt me inderdaad een prima idee als tussenstop en/of uitvalsbasis naar nog noordelijker gebieden zoals de Banaue en Sagada.
Wij waren in Baguio eind juli dacht ik, ook met een privat driver. Een vergelijkbare periode dus. Er wordt wel gewaarschuwd voor landslides e.d. bij slecht weer en het laatste deel van traject tot Baguio is vol haarspeldbochten.
Gelukkig viel het weer voor ons mee. Het was een "verademing" om tijdens de klim naar Baguio met open raam te kunnen rijden, bij Europese temperaturen. Overdag 26° en 's nachts 16°. Zelfs geen behoefte aan een electric fan tijdens de nacht.